گروه واگنر یک ویدیوی دیگر از اجرای پتک را منتشر کرد

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

سپس این ویدئو به تصویری از یاکوشنکو در اتاقی تاریک که سر او به بلوک های سیمانی روی دیوار چسبانده شده است، می رسد. پشت سر او مردی با لباس های استتار دیده می شود که پتکی در دست دارد. به گزارش مدوزا، یاکوشنکو می گوید: «من به عنوان بخشی از گروه واگنر به جبهه رفتم. وقتی در خط مقدم بودم، متوجه شدم که این جنگ من نیست. امروز در خیابان های دنیپرو بودم که ضربه ای به سرم خورد و از هوش رفتم. وقتی به خودم آمدم، در این اتاق بودم – جایی که به من گفتند قرار است محاکمه شوم.»

ویدیوی جدید به طرز وحشتناکی بازتاب فیلم نوژین است. ظاهراً این کلیپ دیمیتری یاکوشنکو، محکومی از کریمه تحت اشغال روسیه را نشان می دهد که در حین گذراندن محکومیت ۱۹ سال زندان به دلیل سرقت و قتل به واگنر پیوست. در این پست تلگرامی آمده است: “از طریق فرصتی که برای رهایی و کفاره گناهان به او داده شد، در گروه واگنر قرار گرفت.”

در زیر این ویدیو آمده است که یاکوشنکو “به همان بیماری نوژین مبتلا شد” که “از آن در شهرهای اوکراین هوشیاری خود را از دست می دهید”. […] و سپس در آخرین جلسه دادگاه خود در زیرزمین از خواب بیدار می شوید.

این کلیپ که در آخر هفته در کانال تلگرام نیمه رسمی ارتش خصوصی منتشر شد، حدود سه ماه پس از آن منتشر شد که واگنر پایان خشونت آمیز یوگنی نوژین، زندانی سابق استخدام شده در این گروه را که سپس علیه روسیه روی آورد، منتشر کرد.

هنگامی که از یوگنی پریگوژین، متحد پوتین و بنیانگذار واگنر خواسته شد صحت این ویدئو را تایید کند، توسط سرویس مطبوعاتی او در روز دوشنبه نقل قول شد که با اشاره به جنگ شوروی و درام های جاسوسی، پاسخی عجیب داد. وی با اشاره به اینکه خبرنگاری که در مورد کلیپ اعدام می پرسد نباید «همه چیز را اینقدر غمگین کند»، خاطرنشان کرد: «بچه ها سرگرم می شوند». پریگوژین افزود: “بدانید که خیر همیشه بر شر پیروز خواهد شد.”

این می افزاید که یاکوشنکو پس از اعزام به نبرد در اوکراین “به سمت دشمن گریخت”. زمانی که در اسارت سربازان کیف بود، مصاحبه ای با رسانه های محلی انجام داد که در ماه نوامبر به طور گسترده به اشتراک گذاشته شد.

ارتش خصوصی پوتین با ویدیوی اعدام با پتک داعش را کامل می کند

در ماه دسامبر، گروهی از مردان نقابدار به سمت سفارت فنلاند در مسکو پتک پرتاب کردند و ماه گذشته سرگئی میرونوف، قانونگذار ملی‌گرای روسی، با پتکی که روی آن انبوهی از جمجمه حک شده بود عکس گرفت. میرونوف پس از به اشتراک گذاشتن عکس آنلاین گفت: «این یک ابزار مفید است. با کمک آن، ما در ایدئولوژی نازی‌ها که هدف آن نابودی کشور ما است، لکه‌ای ایجاد می‌کنیم.»

اعضای گروه واگنر مزدور روسیه ویدئوی نگران‌کننده دیگری را منتشر کرده‌اند که ظاهراً دومین اعدام با پتک یک فراری اسیر شده را نشان می‌دهد.

سپس صفحه تار می شود زیرا ظاهراً چکش به سر یاکوشنکو اصابت می کند و با سقوط روی زمین ضربات بیشتری دریافت می کند.

تلگرام

صرف نظر از احساسات نوسان کرملین نسبت به واگنر، پتک ها به نمادی بیمارگونه برای گروه مزدور و به طور کلی حمله به اوکراین تبدیل شده اند. پس از انتشار ویدئوی اعدام نوژین در ماه نوامبر، واگنر در اعتراض به برچسب زدن یک سازمان تروریستی، یک پتک خونین را به پارلمان اروپا فرستاد.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.





منبع

نشریه مستقل روسی Agentstvo گزارش می دهد که به احتمال زیاد یاکوشنکو در تاریخ 1 دسامبر در مبادله زندانیان به دست مقامات روسی بازگردانده شده است. خبرنگار مدیازونا دیو فرنکل همچنین در مورد اینکه آیا یاکوشنکو واقعاً در این کلیپ کشته شده است یا خیر.

ویدیوی جدید با کلیپی از آن مصاحبه آغاز می‌شود، که در آن یاکوشنکو در مورد اینکه چگونه تنها موافقت کرد برای روسیه بجنگد تا «هر نوع روزنه‌ای» برای فرار از زندانش پیدا کند، باز می‌شود.

در آخر هفته، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه رسانه‌های دولتی روسیه در هفته‌های اخیر دستوری دریافت کرده‌اند تا از تبلیغ بیش از حد پریگوژین یا گروه مزدور او اجتناب کنند. سرگئی مارکوف، کارشناس تلویزیون طرفدار پوتین به این خبر گفت نیویورک تایمز: “ظاهراً نمی خواهند او را وارد عرصه سیاسی کنند، زیرا او بسیار غیرقابل پیش بینی است – آنها کمی از او می ترسند.”

تلگرام