فرماندار تنسی لی 100 میلیون دلار برای مراکز ضد سقط جنین پیشنهاد می کند

لی همچنین در هیئت مشاوران کلینیک امید زنان، یک مرکز بارداری بحرانی در تنسی است.



منبع

با این حال، اکنون که Roe v. Wade سرنگون شده است، بسیاری از جمهوری خواهان در مورد ممنوعیت سقط جنین، از جمله با پیشنهاد گسترش برنامه های دولتی با هدف زنان و خانواده ها، موضع دفاعی گرفته اند. به عنوان مثال، لی بر مادران باردار و والدین در مدیکید و کارمندان ایالتی که نوزاد دارند، تمرکز می کند.

گلوریا جانسون، نماینده دموکرات، در توییتی گفت: «خجالت آور است که فرماندار بیل لی در طول ایالت ایالت یک اظهارنظر هوشمندانه (الک) در مورد زنان ابراز ناراحتی کرد که آنها دیگر در این ایالت برابر نیستند. «اختلاف، بی‌معنی نیست».

لی، یک جمهوری‌خواه، گفت که می‌خواهد یک برنامه کمک هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری برای سازمان‌های غیرانتفاعی که معمولا به عنوان «مراکز بارداری بحرانی» شناخته می‌شوند، ایجاد کند.

در صورت تایید، تنسی اولین برنامه مدیکید در کشور خواهد بود که این نوع حمایت را اجرا می کند. این طرفدار زندگی است. لی گفت که طرفدار خانواده است.

در میان فریادها، لی با اشاره به سخنرانی مراسم تحلیف خود از دو هفته قبل، با کنایه گفت: «مدنیت ضعف نیست» و از کسانی انتقاد کرد که «بی ادبی سمی و تفرقه افکنی رشد می‌کنند». این خط صدای بلندترین تشویق را از سوی قانونگذاران جمهوری خواه، اعضای کابینه و دیگر رهبران در داخل اتاق مجلس تنسی برانگیخت.

اظهارات لی خشم قانونگذاران دموکرات را برانگیخت، آنها استدلال کردند که فرماندار نگرانی های زنانی را که دیگر به خدمات سقط جنین در تنسی دسترسی ندارند، نادیده می گیرد.

در حالی که معترضان بالای سر او در مورد مراقبت های بهداشتی در گالری فریاد می زدند، لی گفت: «طرفدار زندگی بسیار بیشتر از دفاع از جان نوزادان متولد نشده است. «این یک موضوع سیاسی نیست. این مربوط به کرامت انسانی است.»

همراه با ایجاد یک صندوق کمک هزینه 100 میلیون دلاری برای مراکز حاملگی بحرانی، لی همچنین گسترش مرخصی با حقوق والدین برای کارمندان دولتی و گسترش واجد شرایط بودن Medicaid برای زنان باردار و والدین را پیشنهاد کرد. دولت او همچنین قصد دارد از دولت فدرال بخواهد که هزینه پوشک برای دریافت کنندگان Medicaid را به مدت دو سال پوشش دهد.

در همین حال، مراکز بحرانی بارداری که لی در حال انجام آن است، به تبلیغ کلاس‌های قبل از زایمان و بعد از زایمان تبدیل شده‌اند.

در سخنان استاندار جزئیات خاصی در مورد پیشنهاد مرخصی استحقاقی والدین برای کارمندان دولتی ذکر نشد. لی ابتدا پیشنهاد مشابهی را در سال 2020 ارائه کرد، اما در نهایت پس از اینکه با بدبینی رهبران جمهوری خواه مواجه شد، با شروع شیوع ویروس کرونا در ایالت، این ایده را رها کرد.

لی بعداً گفت: «ما می‌توانیم یک بحث سالم در مورد جزئیات سیاست داشته باشیم، اما همچنین می‌توانیم توافق کنیم که آمریکا ریشه در تعهد به کرامت انسانی دارد.» او گفت: «در این کشور سال گذشته تغییر قابل توجهی در مورد حفاظت از جان نوزادان متولد نشده رخ داد. اکنون همه ما یک فرصت و یک تعهد اخلاقی برای حمایت از خانواده های قوی تنسی داریم.”

در سال 2021، قانونگذاران تنسی پولی را برای چندین دستگاه سونوگرافی برای قرار دادن در مراکز بارداری اختصاص دادند. وب‌سایت یک مرکز شامل یک سلب مسئولیت است که بیان می‌کند هر اطلاعات ارائه شده «یک سرویس آموزشی است و نباید به عنوان جایگزینی برای توصیه‌های حرفه‌ای و/یا پزشکی به آن اعتماد کرد».

فرماندار این خبر را در جریان سخنرانی سالانه خود در ایالت در مقابل مجلس قانونگذاری تحت سلطه جمهوری خواهان اعلام کرد. در این سخنرانی اولویت‌های اصلی او در ماه‌های آینده، از هزینه‌کردن 125 میلیون دلار اضافی برای افزایش حقوق معلمان، بهبود سیستم حمل‌ونقل ایالت و تلاش‌ها برای پاکسازی زباله‌های سمی در سایت‌های صنعتی، مشخص شد.

امسال، دومین طرح لی در گسترش مرخصی استحقاقی خانواده با کمی شور و شوق مواجه شد، اما پیشنهاد او برای 100 میلیون دلار برای مراکز حاملگی بحرانی مورد تشویق بسیار بیشتری قرار گرفت.

گزارش آسوشیتدپرس بر اساس ارقام بودجه ایالتی نشان می دهد که در طول سال مالی 2021-2022 نزدیک به 89 میلیون دلار به چنین مراکزی در حدود 12 ایالت اختصاص یافته است. یک دهه پیش، بودجه سالانه این برنامه ها در حدود 17 میلیون دلار در حدود هشت ایالت بود.

با این حال، لی زمان قابل توجهی را به توضیح چگونگی و چرایی حمایت از خانواده‌ها پس از لغو حق قانونی سقط جنین توسط دادگاه عالی ایالات متحده اختصاص داد. لی در برابر درج استثنائات در ممنوعیت سقط جنین در تنسی محکم ایستاده است. اما این موضوع حتی جمهوری خواهان سطح بالا را نیز دچار انشعاب کرده است، به طوری که کامرون سکستون، رئیس مجلس نمایندگان گفت که این قانون باید تغییر کند.

ناشویل، تن (AP) – بیل لی، فرماندار تنسی روز دوشنبه با کنار گذاشتن درخواست ها برای تغییر یکی از شدیدترین ممنوعیت های سقط جنین در ایالات متحده، از برنامه هایی برای انتقال ده ها میلیون دلار مالیات دهندگان به مراکز ضد سقط جنین پرده برداری کرد. دولت “تعهد اخلاقی” برای حمایت از خانواده ها داشت.