سیاست کووید به صحنه ملی بازگشت

افزایش اخیر موارد ابتلا به ویروس کرونا، برخی از بحث‌های وحشیانه را احیا کرده است که در دو سال و نیم اول همه‌گیری، سیاست‌های ملی – و محلی – را به راه انداخته است.

اگرچه بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از کووید-19 با نرخ بسیار کمتری نسبت به امواج دلتا و اومیکرون اتفاق می‌افتد، اما این افزایش به اندازه‌ای قابل توجه است که ویروس کرونا دوباره در اخبار منتشر شود – که به ناچار به معنای دور جدیدی از وحشیانه است. بحث در مورد ماسک، واکسن و قرنطینه.

این بحث‌ها حاکی از آن است که احساسات تلخ در طیف سیاسی باقی می‌ماند، حتی اگر همه‌گیری از نظر فنی «پایان» باشد. در سمت چپ، بسیاری بر این باورند که محدودیت‌هایی مانند دستورات ماسک خیلی زود حذف شده است. برای جناح راست، مدارس برای مدت طولانی بسته ماندند و دیگر محدودیت‌ها ناکارآمد بودند.

اگرچه تعدادی از مدارس به طور موقت برای آموزش حضوری تعطیل شده‌اند و برخی از موسسات از مردم خواسته‌اند دوباره ماسک بزنند، اما منطقی نیست که مقامات منتخب یا بهداشت عمومی هر گونه محدودیت قابل توجهی را بازگردانند.

این امر به سختی باعث شده است که سیاستمداران از ارائه برخی از استدلال ها و حملات مورد علاقه خود در مورد بیماری همه گیر جلوگیری کنند.

در یاهو نیوز بیشتر بخوانید: نوع جدید کووید “Pirola” جرقه افزایش موارد ابتلا در سراسر ایالات متحده و کانادا را ایجاد کرد، از طریق ایندیپندنت

کووید در کاخ سفید بازگشته است

پرزیدنت بایدن هنگام سخنرانی در کاخ سفید ماسک به دست گرفته است.پرزیدنت بایدن هنگام سخنرانی در کاخ سفید ماسک به دست گرفته است.

پرزیدنت بایدن هنگام سخنرانی در کاخ سفید در روز 6 سپتامبر، ماسک صورتش را به دست گرفته است. (جیم واتسون/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

اوایل این ماه، کاخ سفید اعلام کرد که آزمایش کووید-19 بانوی اول جیل بایدن مثبت شده است. پرزیدنت بایدن، که آخر هفته را با او در دلاور گذرانده بود، آزمایشش منفی شد – و به این کار ادامه داد.

بایدن همچنین قوانین پوششی را که کاخ سفید گفته بود از آن تبعیت خواهد کرد، به رخ کشید. در یکی از رویدادهای اواسط هفته در کاخ سفید، او تصمیم گرفت ماسکی را بدون استفاده از آن به همراه داشته باشد. آنها مدام به من می گویند، چون این باید 10 روز یا چیزی باشد، من باید به پوشیدن آن ادامه دهم. اما به آنها نگویید که وقتی وارد شدم آن را روشن نکردم.» رئیس جمهور به شوخی گفت.

از همان ابتدا، دولت او شایستگی و تخصص را در مورد همه گیری پیش بینی کرد. اما خود رئیس‌جمهور کاملاً آگاه است که بسیاری از آمریکایی‌ها این همه‌گیری را پشت سر گذاشته‌اند. او همچنین می‌داند که مخالفان محافظه‌کارش می‌خواهند او را به عنوان حامی طاقت‌فرساترین اقدامات بهداشت عمومی معرفی کنند: «آماده باشید: بایدن زمینه را برای دور دیگری از قرنطینه‌های COVID-19 آماده می‌کند»، تیتر گمراه‌کننده واشنگتن اگزمینر اخیراً گفت.

هفته گذشته نیز شاهد انتشار آخرین سیاستمدار: درون کاخ سفید جو بایدن و مبارزه برای آینده آمریکا نویسنده آتلانتیک، فرانکلین فوئر. فوئر توصیف می کند که بایدن در مورد بازگشایی مدارس جانب اتحادیه معلمان محتاط را گرفته است، چیزی که بسیاری معتقدند باید خیلی زودتر اتفاق می افتاد.

در یاهو نیوز بیشتر بخوانید: درون کاخ سفید بایدن: 5 نکته از کتاب جدید فرانکلین فوئر، «آخرین سیاستمدار»

ترامپ، دسانتیس reliligate 2020

رون دیسانتیس و دونالد ترامپ در مقابل پرچم‌ها پشت میز می‌نشینند و امضا می‌کنند و می‌خوانند: ما با هم هستیم، رئیس جمهور دونالد جی. ترامپرون دیسانتیس و دونالد ترامپ در مقابل پرچم‌ها پشت میز می‌نشینند و امضا می‌کنند و می‌خوانند: ما با هم هستیم، رئیس جمهور دونالد جی. ترامپ

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا در یک رویداد مرتبط با کووید با رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ در بلیر، فلوریدا، در ژوئیه 2020. (تام برنر/ رویترز)

فرماندار ران دیسانتیس برای اولین بار در طول رویکرد خود به ویروس کرونا مورد توجه قرار گرفت. او نسبت به قرنطینه ها بدبین بود و از مدارس خواست تا در پاییز 2020 بازگشایی شوند، در زمانی که بسیاری از فرمانداران دموکرات حاضر به انجام این اقدام نشدند. او بعداً در مورد ماسک‌ها و واکسن‌ها مواضع جدی‌تری گرفت که او را برای محافظه‌کاران محبوب‌تر کرد. مدیریت او با این بیماری همه گیر، او را در انتخابات میان دوره ای سال گذشته به شدت سوق داد.

مدیریت ترامپ با همه‌گیری کمتر بی‌سابقه بود تا نامنظم، که به بهترین وجه نمادی از توصیه بدنام او برای تزریق سفیدکننده بود (که مردم به هر دلیلی نباید انجام دهند). او ابتدا احتیاط را خواستار شد، سپس دانشمندان بحث‌برانگیزی را که طرفدار رویکرد اجازه‌ی پاره کردن بودند، پذیرفت. برخی بر این باورند که پاسخ او به همه‌گیری به قیمت انتخابات 2020 تمام شد.

دیسانتیس از موج کوچک اخیر استفاده کرده است تا مواضع دوران همه گیری را که در وهله اول او را برجسته کرده بود، احیا کند. اخیراً در پیامی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی اعلام شد که «ما از محدودیت‌های جدید کرونا پیروی نخواهیم کرد، که تنها در چند حوزه قضایی در سراسر کشور اجرا شده‌اند. کمپین متزلزل DeSantis همچنین تابلوهای چمنی “این خانه بدون ماسک است” را می فروشد.

عرضه یک تقویت کننده جدید ویروس کرونا در این هفته همچنین به دیسانتیس این فرصت را داد تا مخالفت خود با واکسن را به رای دهندگان یادآوری کند.

ترامپ به نوبه خود با ارائه نادرست مواضع دیسانتیس به او حمله کرده است. سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ به نیویورک تایمز گفت: «ران باید به آینه نگاهی بیندازد و از خود بپرسد که چرا سعی می‌کند رای‌دهندگان را به گاز بکشاند».

در یاهو نیوز بیشتر بخوانید: چرا رون دیسانتیس نمی تواند صحبت در مورد کووید را متوقف کند؟

آیا رای دهندگان تحت تاثیر قرار خواهند گرفت؟

رون دیسانتیس پشت تریبونی ایستاده است که روی آن نوشته شده است: ابتدا سالمندان، FLCovid19 را به 888777 پیامک کنید.رون دیسانتیس پشت تریبونی ایستاده است که روی آن نوشته شده است: ابتدا سالمندان، FLCovid19 را به 888777 پیامک کنید.

DeSantis در یک سایت واکسیناسیون ویروس کرونا در Bradenton، فلوریدا، در فوریه 2021. (کریس اومرا/AP)

احتمالا نه.

موج فعلی احتمالا در چند هفته آینده فروکش خواهد کرد.

آینده به ناچار امواج جدیدی را به همراه خواهد داشت، اما اگر زیرمجموعه های Omicron به مسیر تکاملی فعلی خود ادامه دهند، در اکثر موارد بعید است که باعث بیماری جدی یا مرگ شوند.

با هر موج، ممکن است اختلافات سیاسی تجدید شود، به ویژه با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری. اما مشخص نیست که این اختلافات می تواند توجه عمومی را برای مدت طولانی حفظ کند: طبق نظرسنجی اخیری که توسط Yahoo News و YouGov انجام شده است، تنها 7٪ از آمریکایی ها “بسیار نگران” COVID-19 هستند.

در Yahoo Finance بیشتر بخوانید: تایید ایالات متحده از تقویت کننده های پاییز در بحبوحه افزایش موارد COVID-19 صورت می گیرد

منبع