بایدن در موعظه بزرگداشت MLK به حق رای اشاره می کند

این قانون سال گذشته زمانی که دو سناتور – جو مانچین دموکرات از ویرجینیای غربی و کیرستن سینما از آریزونا، یک دموکرات در آن زمان و اکنون مستقل – از پیوستن به همکاران دموکرات در تغییر قوانین سنا برای غلبه بر اختلافات جمهوری‌خواه خودداری کردند، از بین رفت. سینما ماه گذشته اعلام کرد که وابستگی حزبی خود را تغییر می‌دهد، اما همچنان به همکاری با دموکرات‌ها ادامه می‌دهد.

در سال 2020، بایدن موفق شد جورجیا و همچنین میشیگان و پنسیلوانیا را که آرای سیاه‌پوستان در آن‌ها نامتناسب رای‌دهندگان دموکرات را تشکیل می‌دادند، برنده شود. حضور رای دهندگان سیاه پوست در این ایالت ها برای امیدهای بایدن در سال 2024 ضروری است.

دولت همچنین بر کار بایدن برای تنوع بخشیدن به قوه قضاییه فدرال، از جمله انتصاب قاضی کتانجی براون جکسون به عنوان اولین زن سیاه پوستی که در دادگاه عالی خدمت می کند و تایید 11 قاضی زن سیاهپوست در دادگاه های استیناف فدرال – بیش از قاضی های نصب شده در دادگاه های استیناف فدرال، تاکید می کند. مجموع دادگاه‌های قدرتمند تحت همه روسای جمهور قبلی.

کیشا لنس باتمز، مشاور ارشد، گفت: «رئیس‌جمهور در مورد تعدادی از مسائل در کلیسا صحبت خواهد کرد، از جمله اینکه چقدر مهم است که ما به دموکراسی خود دسترسی داشته باشیم.

باتومز که از سال 2018 تا 2022 شهردار آتلانتا بود، گفت: “شما نمی توانید به آتلانتا بیایید و نقشی را که جنبش حقوق مدنی و دکتر کینگ در موقعیتی که ما در تاریخ کشورمان داریم، ایفا نکردید.”

باتومز گفت، در آتلانتا، بایدن اولین رئیس جمهور فعلی خواهد بود که در مراسم یکشنبه در ایبنیزر سخنرانی می کند.

___

پیش از دیدار بایدن از کلیسایی که زمانی کینگ در آن موعظه می کرد، مقامات کاخ سفید گفتند که او متعهد به حمایت از اقدامات معنادار حقوق رای است.

توقف در Ebenezer در لحظه حساسی برای بایدن انجام می شود، پس از آن که مریک گارلند، دادستان کل در روز پنجشنبه انتصاب یک بازرس ویژه را برای تحقیق در مورد نحوه رسیدگی رئیس جمهور به اسناد طبقه بندی شده پس از ترک معاونت ریاست جمهوری در سال 2017 اعلام کرد. کاخ سفید روز شنبه فاش کرد که اسناد محرمانه دیگری نیز وجود دارد. سوابق در پیدا شد خانه بایدن در نزدیکی ویلمینگتون، دلاور.

بیل بارو، نویسنده آسوشیتدپرس در آتلانتا در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

ناکامی بایدن در تصویب مصوبه‌ای که می‌توانست حمایت از حق رای را تقویت کند، یکی از وعده‌های اصلی مبارزات انتخاباتی، یکی از بزرگترین ناامیدی‌های او در دو سال اول ریاست جمهوری‌اش است. اکنون که جمهوری خواهان مجلس نمایندگان را کنترل می کنند، این کار حتی سخت تر شده است.

لایحه حقوق رای دموکرات ها که به نام جان لوئیس، رهبر فقید حقوق مدنی و نماینده کنگره جورجیا نامگذاری شد، شامل مقرراتی بود که روز انتخابات را به یک تعطیلات ملی تبدیل می کرد، دسترسی به رای گیری زودهنگام و رای گیری پستی را تضمین می کرد و وزارت دادگستری را قادر می ساخت که مداخله کند. در ایالت هایی با سابقه دخالت در رأی دهندگان، از جمله تغییرات دیگر.

ویلمینگتون، دل. (AP) – رئیس جمهور جو بایدن قرار است جشن تولد نود و چهارمین سالگرد فقید مارتین لوتر کینگ جونیور را با سخنرانی یکشنبه در کلیسای باپتیست تاریخی ابنزر آتلانتا برگزار کند که هدف آن جشن گرفتن میراث رهبر حقوق مدنی است. احیای درخواست دولت بایدن برای قانونگذاری گسترده برای حقوق رای.

بایدن به ابنزر دعوت شد، جایی که کینگ از سال 1960 تا زمانی که در سال 1968 به قتل رسید، توسط سناتور دموکرات، رافائل وارناک، کشیش ارشد، به عنوان کشیش خدمت کرد. وارناک، مانند بسیاری از دموکرات‌های ایالتی که در سال 2022 مجدداً در انتخابات پیروز شدند، در طول مبارزات انتخاباتی از بایدن فاصله گرفت زیرا محبوبیت رئیس‌جمهور عقب افتاد و نرخ تورم بالا رفت.

کاخ سفید سعی کرده است دستور کار بایدن را در جوامع اقلیت ترویج دهد. کاخ سفید از تلاش‌هایی برای تشویق ایالت‌ها به منظور در نظر گرفتن حقوق صاحبان سهام در پروژه‌های کارهای عمومی اشاره کرده است، زیرا آنها از بودجه یک تریلیون دلاری زیرساخت‌های دولت هزینه می‌کنند. دولت همچنین برای پایان دادن به اختلاف مجازات بین جرایم کراک و پودر کوکائین اقدام کرده است و سیاستی را که به طور گسترده نژادپرستانه تلقی می شود کنار گذاشته است.

اما با توجه به اینکه بایدن توجه خود را به سمت تلاش برای انتخاب مجدد در سال 2024 معطوف کند، جورجیا توجه زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

کینگ که در سال 1968 پس از تصویب قانون حقوق مدنی 1964 و قانون حق رأی در سال 1965 ترور شد، روز یکشنبه تولد 94 سالگی خود را جشن می گرفت. انتظار می رود اعضای خانواده کینگ در دیدار بایدن حضور داشته باشند.

رئیس جمهور قصد دارد روز دوشنبه در واشنگتن باشد تا در صبحانه سالانه شبکه اقدام ملی در تعطیلات پادشاه سخنرانی کند.