ایالات متحده متعهد شده است که اتانول زیستی ژاپنی را که از سوخت سبز عقب مانده است تامین کند

___

همکاری در زمینه سوخت زیستی بین ایالات متحده و ژاپن بخشی از مشارکت بزرگتر بین رئیس جمهور جو بایدن و نخست وزیر فومیو کیشیدا در دفاع، فناوری و تغییرات آب و هوایی است.

آرون فورسبرگ، وزیر امور اقتصادی سفارت آمریکا در یک مرکز کنفرانس در توکیو گفت: «اتانول آمریکایی ابزار قدرتمندی برای ژاپن برای مقابله با تغییرات آب و هوایی، حمایت از مصرف‌کنندگانی است که با قیمت‌های بالا مواجه هستند و امنیت انرژی را تقویت می‌کند».

سادامیتسو افزود، افزایش استفاده از بیواتانول در تحقق این هدف بسیار مهم خواهد بود.

فورسبرگ گفت: “از آنجایی که ژاپن سیاست سوخت زیستی حمل و نقل خود را برای چندین سال آینده به روز می کند، ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن تجربه خود در زمینه گسترش استفاده از سوخت های زیستی هستیم.”

کارگاه آموزشی روز چهارشنبه در توکیو فرصتی را برای دولت ژاپن، دانشگاهیان و نمایندگان صنعت فراهم کرد تا از کارشناسان آمریکایی درباره بیواتانول بیشتر بیاموزند.

بیواتانول می تواند سوخت وسایل نقلیه و هواپیماها باشد و جایگزین تمیزتری برای نفت باشد.

توکیو (AP) – مقامات ایالات متحده در حال تبلیغ بیواتانول در ژاپن هستند، که کشورهای دیگر را در استفاده از سوخت سبز ساخته شده از ذرت و سایر محصولات دنبال می کند.

یوکی سادامیتسو، مدیر کل بخش منابع طبیعی و سوخت وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، در این کارگاه گفت: “ژاپن هدف مهمی را تعیین کرده است که تا سال 2050 کربن خنثی شود.”

ایالات متحده یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ذرت است و یک مقام سفارت گفت که ایالات متحده “تامین کننده قابل اعتماد” بیواتانول خواهد بود.

یوری کاگیاما در توییتر https://twitter.com/yurikageyama است





منبع

او گفت که ایالات متحده می تواند نشان دهد که چگونه این ترکیب را با حفظ سازگاری خودرو و بحث در مورد هزینه ها و مزایا، و همچنین ارائه یک عرضه ثابت، نشان دهد.

ژاپن تقریباً تمام نفت خود و همچنین بیواتانول خود را وارد می کند. ژاپن تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم کرده است، اما همچنان که متعهد شده است، هنوز واردات نفت روسیه را حذف نکرده است.

فورسبرگ اشاره کرد که ژاپن از نظر میزان ترکیب اتانول با بنزین با حدود 1.7 درصد در میان پایین‌ترین کشورها در جهان قرار دارد و از ژاپن خواست تا این میزان را به 3 درصد افزایش دهد و خاطرنشان کرد که «جای زیادی برای رشد وجود دارد».

در مقایسه با کشورهایی مانند ایالات متحده و برزیل که معمولاً از اتانول زیستی استفاده می شود، ژاپن در حال بازی کردن است. نیاز به سوخت های جایگزین با جنگ در اوکراین و نگرانی در مورد افزایش قیمت نفت و تغییرات آب و هوایی شدیدتر شده است.