فراخوان پوتین به خشم، بی ثباتی و خشونت روسیه دامن می زند

در ماهاچکالا، مرکز استان عمدتا مسلمان داغستان، جمعیتی از زنان با روسری جمع شدند و شعار «نه به جنگ» سر دادند. برخی از آنها یک افسر پلیس را از تظاهرات بدرقه کردند و برخی دیگر مقابل خودروی پلیس ایستادند و از حرکت آن جلوگیری کردند و خواستار آزادی معترضان بازداشت شده در داخل شدند.

در حالی که کرملین می خواست همه پرسی سازماندهی شده خود را در مناطق اشغالی اوکراین به عنوان یک رویداد شاد ترویج کند، با انتظار می رود که این مناطق در اقدامی شبیه به الحاق کریمه در سال 2014 به روسیه بپیوندند، در عوض با بی ثباتی و هرج و مرج در داخل سر و کار دارد.

تظاهرات خشمگین – نه فقط در مسکو و سن پترزبورگ – بلکه در استان دورافتاده یاکوتیا در شمال و در منطقه فقیر و جنوبی داغستان، با زنانی که یک افسر پلیس را تعقیب می‌کنند و فریاد می‌زنند: «نه به جنگ!»

طبق گزارش ها، زینین، که دستگیر شد، گفت: “هیچ کس به جنگ نخواهد رفت” و “همه ما اکنون به خانه خواهیم رفت.” بر اساس گزارش ها، قربانی وی در شرایط “بسیار وخیم” در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.

کولسنیکوف به AP گفت که مورد دوم “مخزن شک و نارضایتی” است. وی گفت: «از قبل واضح است که بسیج جزئی نیست و اگر این امر بیشتر و بیشتر آشکار شود، ممکن است حال و هوا شروع به تغییر کند. پوتین ریسک بزرگی می‌کند.»

گالیاموف افزود: «هیچ کس دیگر به این همه پرسی نیاز ندارد – نه مردم روسیه، نه حتی میهن پرستان». کمک.

اگرچه تلویزیون دولتی تصویر گلگونی از حرکت بسیج ترسیم کرد، با تلویزیون روسیه 1 در روز یکشنبه انبوهی از مردان مشتاق را نشان داد که «تقریباً در هر منطقه» برای ثبت نام در صف ایستاده بودند، واقعیت متفاوت بود.

پوتین در سخنرانی روز چهارشنبه خود با اعلام این بسیج گفت که کرملین از مناطق دونتسک، لوهانسک، زاپوریژژیا و خرسون در تلاش آنها برای الحاق به روسیه “حمایت” خواهد کرد.

“وحشت. همه افرادی که من می شناسم در وحشت هستند. ما از رژیمی فرار می کنیم که مردم را می کشد.»

خبرگزاری های مستقل روسیه در روزهای اخیر حداقل 17 مورد از این قبیل را شمارش کردند که بیش از 37 مورد قبل از اعلام بسیج بود.

مرد مسلحی که در یکی از شهرهای سیبری تیراندازی کرد و فرمانده نظامی را به شدت مجروح کرد و گفت: “همه ما اکنون به خانه خواهیم رفت.”

آندری کولسنیکوف، کارمند ارشد بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی، خاطرنشان کرد که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حدود نیمی از مردم روسیه بدون قید و شرط از جنگ حمایت می‌کنند و حدود یک سوم آنها با اخطارهایی همراه هستند.

—-



منبع

اما حال و هوای روسیه چیزی جز جشن بوده است.

هر چقدر هم که این حوادث نگران‌کننده هستند، گسترش اعتراض‌ها به پایگاه‌های دوردست پایگاه حمایت پوتین است که می‌تواند برای کرملین نگران‌کننده‌تر باشد، زیرا زنان برای «بردن پسرانمان» با مقامات روبه‌رو می‌شوند. اگرچه گفته می‌شود که بسیج در مجموع حدود 300000 مرد دارد، برخی گزارش‌های رسانه‌ها ادعا می‌کنند که مقامات قصد دارند بیش از یک میلیون نفر را جمع آوری کنند، که مسکو آن را رد کرد.

مقامات به سایت خبری RBC روسیه گفتند که این اقدام «در صورتی انجام شد که نیروهای ذخیره بخواهند از ایست بازرسی (مرز) عبور کرده و بدون انجام هیچ گونه تشریفات مرزی کشور را ترک کنند، و قول دادند که هیچ گونه خروجی را محدود نکنند.

او گفت که با توجه به جو بی ثباتی و شکست های اخیر در میدان نبرد روسیه، همه پرسی در اوکراین هیچ تاثیری بر افکار عمومی نخواهد داشت.

با وجود اینکه تظاهرات اولیه علیه بسیج توسط پلیس سرکوب شد و صدها نفر بلافاصله پس از اعلام آن بازداشت شدند، تعداد بیشتری در مناطق مختلف رخ داده است. در آخر هفته، زنان علیه فراخوان در استان دورافتاده یاکوتیا در شمال دور روسیه تظاهرات کردند.

دفاتر سربازی و سایر ساختمان های اداری از زمان آغاز فراخوان به آتش کشیده شده است. اگرچه چنین حوادثی که معمولاً شامل کوکتل مولوتف می شود، در طول تهاجم 7 ماهه رایج بوده است، اما پس از سخنرانی پوتین بر تعداد و تکرار آن افزوده شده است.

راهپیمایی‌های دولتی در مسکو و سایر شهرها برای جشن همه پرسی برگزار شد، حتی قبل از پایان رای گیری چند روزه که توسط کیف و غرب به عنوان از پیش تعیین شده، ساختگی و غیرقانونی محکوم شده است.

ظاهراً این خطوط روز دوشنبه ادامه داشت. سرویس آنلاین Yandex Maps یک راه بندان به طول 18 کیلومتر را در جاده ای در منطقه اوستیای شمالی روسیه که به مرز با گرجستان منتهی می شود نشان داد و شعبه منطقه ای سرویس امنیت فدرال یا FSB یک خودروی زرهی را به این گذرگاه مستقر کرد. .

همچنین در روز دوشنبه، مردی در ایستگاه اتوبوس در ریازان، شهری در حدود 200 کیلومتری جنوب شرقی مسکو، با فریاد زدن که نمی‌خواهد در «عملیات نظامی ویژه روسیه» شرکت کند، خود را با مایعی قابل اشتعال خیس کرد و خود را به آتش کشید. ” در اوکراین. گزارش شده است که وی جراحات جزئی دیده و توسط پلیس بازداشت شده است.

عباس گالیاموف، تحلیلگر سیاسی، به AP گفت: پوتین با اعلام بسیج ریسک زیادی می کند، او حمایت خود را از دست می دهد، او وضعیت پیش از انقلاب را ایجاد می کند – اعتراضات، حوادث آتش زدن در دفاتر سربازی.

صف های طولانی و ازدحام جمعیت روز یکشنبه در حداقل دو فرودگاه از چهار فرودگاه مسکو گزارش شد. بلیت‌های مقاصدی که پس از توقف تمامی پروازهای مستقیم اتحادیه اروپا از جمله ترکیه، ارمنستان، صربستان و دبی همچنان در دسترس روس‌ها هستند، با وجود قیمت‌های گزاف، چند روزی است که فروخته شده است.

«اعلامیه های فراخوان به همه ارسال می شود. هیچ‌کس نمی‌داند فردا چه کسی یکی را دریافت می‌کند و به همین دلیل با دوستان تصمیم گرفتیم در یک کشور زیبا استراحت کنیم.

نگرانی ها از اینکه مسکو ممکن است پس از پایان همه پرسی در اوکراین، مرزها را به روی مردان در سن جنگ ببندد، افزایش یافته است و این امر باعث ایجاد صف های طولانی خودرو در مرزهای روسیه شده است. چت های تلگرامی اختصاص داده شده به برخی از این گذرگاه ها با هزاران کاربر جدید افزایش یافت.

تالین، استونی (AP) – صف‌های طولانی خودروها در جاده‌ها به گذرگاه‌های مرزی روسیه با گرجستان، قزاقستان و مغولستان و صف‌های مشابه در فرودگاه‌ها.

اعتراضات در داغستان روز دوشنبه ادامه یافت و تظاهرکنندگان با پلیس درگیر شدند. خشم به خیابان های یکی دیگر از مناطق قفقاز شمالی، کاباردینو-بالکاریا نیز سرایت کرد. ویدئویی جمعیتی از زنان را نشان می‌دهد که مردی با کت و شلوار را احاطه کرده‌اند که توسط رسانه‌ها به عنوان یک مقام محلی معرفی شده‌اند و یکی از آنها فریاد می‌زند: “می‌دانی او را کجا می‌فرستی؟” – اشاره آشکار به بسیج شدن فردی نزدیک به او.

مردی وارد دفتر سربازگیری در شهر اوست-ایلیمسک سیبری شد و تیراندازی کرد و فرمانده نظامی را از فاصله نزدیک تیراندازی کرد.

پنج روز پس از آن که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور پوتین از بسیج نسبی برای فراخواندن صدها هزار نیروی ذخیره برای جنگ در اوکراین خبر داد، این اقدام باعث اعتراضات خشمگین، مهاجرت وحشتناک و اعمال خشونت در سراسر کشور پهناور شده است.

رسانه های روسی گزارش دادند که این مرد که روسلان زینین، 25 ساله نام دارد، از فراخوانی بهترین دوستش که تجربه رزمی نداشت، ناراحت بود. مقامات گفته اند که چنین تجربه ای معیار اصلی بسیج خواهد بود.