اقدام دادگاه عالی به جکسون اجازه می دهد تا در پرونده مسابقه شرکت کند

قانون فدرال همه قضات را ملزم می کند که از پرونده هایی که «بی طرفی آنها ممکن است به طور منطقی زیر سؤال رود»، از جمله روابط نزدیک با یک طرف، منافع مالی در نتیجه یا مشارکت در مراحل اولیه پرونده، خودداری کنند.

دادگاه قبلاً اقدامات مشابهی انجام داده است. در سال 2020، قاضی سونیا سوتومایور درگیری را در اختلاف دو ایالت بر سر انتخاب کنندگان ریاست جمهوری کشف کرد. دادگاه از برنامه های رسیدگی به آنها صرف نظر کرد و در نهایت تصمیم اصلی خود را در پرونده ای که همه قضات در آن شرکت داشتند صادر کرد.



منبع

دعوای هاروارد به دعوای مشابهی که شامل دانشگاه کارولینای شمالی می‌شد، ملحق شد. دادگاه پرونده را به دو قسمت تقسیم کرد و به جکسون اجازه داد تا استدلال ها را بشنود و در پرونده کارولینای شمالی رأی دهد. هاروارد یک موسسه خصوصی است، در حالی که کارولینای شمالی یک دانشگاه دولتی است.

جکسون از سال 2016 تا بهار عضو هیئت ناظران هاروارد بود. این دانشگاه از فارغ التحصیلان تشکیل شده است و یکی از دو هیئت حاکمه هاروارد است. او فارغ التحصیل کالج هاروارد و دانشکده حقوق هاروارد است.

مشاجره بر سر یکی از موضوعات مورد انتظار دوره جدید احتمالاً در نوامبر یا دسامبر رخ خواهد داد، اما هنوز تاریخی اعلام نشده است.

اما هیچ یک از قضات دیگر هیچ نقشی در حال حاضر یا اخیر در دانشگاه ندارند.

بعید به نظر می رسد که مشارکت جکسون در دادگاهی با اکثریت 6-3 محافظه کار که نسبت به نقش نژاد در آموزش، رأی گیری و سایر زمینه ها بدبین است، تفاوت زیادی در نتیجه ایجاد کند.

جکسون که در 30 ژوئن پس از بازنشستگی قاضی استفان بریر به دادگاه ملحق شد، در جلسه تایید صلاحیت خود متعهد شد که پرونده مربوط به خط مشی پذیرش دانشگاه هاروارد را بررسی کند زیرا او عضو هیئت مدیره مدرسه بود.

واشنگتن (AP) – دادگاه عالی روز جمعه گامی برداشت که به قاضی جدید کتانجی براون جکسون، اولین زن سیاه پوست در دادگاه اجازه می دهد در پرونده ای شرکت کند که می تواند منجر به پایان استفاده از نژاد در پذیرش دانشگاه شود. .

سه قاضی دیگر نیز مدرک حقوق خود را از هاروارد گرفتند: قاضی جان رابرتز و قاضی النا کاگان و نیل گورسوش. رابرتز همچنین دانشجوی دانشگاه هاروارد بود و کاگان مدتی رئیس دانشکده حقوق بود.