جزر و مد در شهر کلیدی اوکراین می چرخد. به‌روزرسانی‌های زنده با شروع حمله روسیه.

◄ در منطقه نیمه اشغالی جنوبی خرسون، توپخانه بیش از 20 شهر و روستا را مورد اصابت قرار داد – از جمله پایتخت منطقه که در نوامبر توسط نیروهای اوکراینی بازپس گرفته شد.

یک تانک اوکراینی در 12 فوریه 2023 به موقعیت خود در خط مقدم در باخموت، منطقه دونتسک، اوکراین می‌رود.

یک تانک اوکراینی در 12 فوریه 2023 به موقعیت خود در خط مقدم در باخموت، منطقه دونتسک، اوکراین می‌رود.

روسیه در باخموت به پیروزی رسید: “کم کم دارند پیروز می شوند”

سرهی هایدای فرماندار لوهانسک به تلویزیون اوکراین گفت: در منطقه لوهانسک در دونباس، نیروهای روسی پس از چند روز درگیری شدید در نزدیکی کرمینا عقب نشینی کردند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز دوشنبه گفت: روسیه از قبل حمله بهاری پیش بینی شده خود را در اوکراین آغاز کرده است و هزاران نیروی اضافی را در تلاش برای غلبه بر دفاع اوکراین اعزام کرده است.

“شاید منابع آنها تمام شود. من واقعاً امیدوارم.”

مقامات اوکراین برلوسکونی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا را مورد انتقاد قرار دادند

تحولات:

مقامات اوکراین روز دوشنبه پس از آنکه نخست وزیر سابق زلنسکی را مسئول جنگ دانست، برلوسکونی، نخست وزیر سابق ایتالیا را به خدمت گرفتند. بلوسکونی که با جورجیا ملونی، نخست‌وزیر کنونی ایتالیا در این مورد اختلاف نظر داشت، گفت اگر زلنسکی «حمله به دو جمهوری خودمختار دونباس را متوقف می‌کرد، روسیه به اوکراین حمله نمی‌کرد».

ایرینا ریباکووا، مسئول مطبوعاتی تیپ 93 اوکراین، به بی‌بی‌سی گفت: «آنها از ماه جولای در تلاش برای تصرف شهر بودند. آنها در حال حاضر کم کم دارند برنده می شوند. آنها منابع بیشتری دارند، بنابراین اگر بازی طولانی را انجام دهند، برنده خواهند شد. نمی توانم بگویم چقدر طول می کشد.

دفتر ملونی که اعلام کرد دولت او از اوکراین حمایت “قوی و تزلزل ناپذیر” دارد. مقامات کیف در مخالفت های خود نمایشی تر بودند.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: به‌روزرسانی‌های زنده اوکراین: حمله روسیه آغاز شد، جزر و مد در باخموت تغییر کرد



منبع

پاولو کیریلنکو، فرماندار دونتسک گفت که گلوله باران در حال تشدید است و به نظر می رسد که نیروهای روسی در حال افزایش نیروی انسانی هستند: “ما شاهد نبرد بسیار سختی هستیم که در آن روس ها نه خود و نه ما را دریغ نمی کنند.”

اولگ نیکولنکو، سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین در فیسبوک خود نوشت: اتهامات بی‌معنای برلوسکونی علیه زلنسکی، تلاشی برای بوسیدن دست‌های پوتین است که تا آرنج خون آلود است. او برلوسکونی، یکی از حامیان پوتین را متهم کرد که می‌کوشد «وفاداری خود را به دیکتاتور روسیه نشان دهد».

مشارکت: آسوشیتدپرس

نبرد برای شهر محوری باخموت در منطقه دونباس شرقی اوکراین شاهد برخی از شدیدترین نبردها در زمان تهاجم بوده است. دفتر ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که وضعیت در حومه شمالی باخموت، پاراسکوویوکا، در بحبوحه گلوله‌باران و حملات شدید نیروهای روسی «دشوار» است.

استولتنبرگ که پیش از نشست دو روزه وزرای دفاع در بروکسل، بلژیک صحبت می‌کرد، ادعای اوکراین را تأیید کرد که به نظر می‌رسد نیروهای روسی بدون توجه به خسارات سنگین خود در حال پیشروی هستند. و او گفت که ناتو قصد دارد ذخایر مهمات خود را که در اثر جنگ تمام شده است افزایش دهد.

بی‌بی‌سی گزارش می‌دهد که مسکو هر دو جاده اصلی شهر را کنترل می‌کند و یک مسیر برگشتی باقی می‌ماند – یک خط تدارکات باریک.

جت های جنگنده می توانند کلیدی باشند: اوکراین چشمش به هواپیماهای جنگی است

استولتنبرگ با رد اظهارات روسیه مبنی بر اینکه ارائه این هواپیماها باعث می شود کشورهای ناتو به طرف های “مستقیم” در درگیری تبدیل شوند، گفت: پیشنهاد ارائه جنگنده به اوکراین مورد بحث قرار خواهد گرفت.

استولتنبرگ گفت: «واقعیت این است که ما شروع را قبلاً دیده‌ایم. ما می بینیم که چگونه آنها نیروهای بیشتری، سلاح های بیشتر و قابلیت های بیشتری می فرستند.»