بایدن در حالی که با فرمانداران جمهوری خواه و دموکرات شام می خورد، «پیشرفت دو حزبی» را تحسین می کند

او گفت که همچنان “همانطور که همه شما آماده اید برای مبارزه آماده است” و جمهوری خواهان و دموکرات ها همیشه موافق نیستند، اما زمانی که آنها با هم کار کردند، تفاوت ایجاد کرد.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، یک جمهوریخواه که دستور کار بایدن را در طیف وسیعی از جبهه ها، از ایمنی اسلحه گرفته تا حقوق دگرباشان جنسی، به چالش کشیده است، به طور قابل توجهی در این شام غایب بود.

اظهارات بایدن بازتاب سخنرانی او در کنگره در روز سه‌شنبه بود که در آن او جمهوری‌خواهان را برای کمک به اتحاد کشور به چالش کشید.

(گزارش توسط آندره آ شالال؛ ویرایش توسط کلارنس فرناندز)



منبع

اسپنسر کاکس، فرماندار جمهوری‌خواه از یوتا، نایب رئیس انجمن ملی فرمانداران، گفت که «بسیار نمادین» است که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در کاخ سفید «نان می‌شکنند».

بایدن در یک ضیافت شام با کراوات سیاه در کاخ سفید با حضور کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و 31 فرماندار، گفت که تصویب قوانین سرمایه گذاری در زیرساخت ها و ساخت داخلی نیمه هادی ها توسط جمهوری خواهان و دموکرات ها شاهدی بر “برخی پیشرفت های دو حزبی” است.

وی با بیان اینکه «این چیزی است که در کشور ما گم شده است»، افزود: «نفرت از نزدیک سخت است».

بایدن پس از چند روز نشست فرمانداران در سال 2018 گفت: “امیدوارم که کمی کمتر حزبی شویم – سعی می کنم – کمی کمتر حزبی کنیم و روی چیزهایی کار کنیم که واقعاً بتوانیم برای تغییر زندگی مردم انجام دهیم.” واشنگتن.

کاکس افزود که معتقد است اکثریت آمریکایی‌ها می‌خواهند شاهد همکاری بیشتر در عرصه‌های سیاسی باشند.

کریس مورفی، فرماندار نیوجرسی، یک دموکرات که ریاست انجمن را بر عهده دارد، روز جمعه در یک رویداد فرمانداران در کاخ سفید گفت که قوانین دو حزبی که سال گذشته تصویب شد، تغییر دهنده بازی برای اقتصاد ایالات متحده بود.

او افزود که توانایی ایالت ها برای همکاری با یکدیگر در مورد مسائل دیگری مانند سلامت روان، “این روایت را که سیاست کاملاً تفرقه انگیز شده است” را رد کرد.

واشنگتن (رویترز) – جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه از فرمانداران جمهوری‌خواه و دموکرات درخواست کرد تا پس از سختی‌های ناشی از همه‌گیری کووید-19، برای بهبود زندگی آمریکایی‌ها و بازسازی اقتصاد، به کار بر روی شکاف‌های سیاسی ادامه دهند.

در عوض، او آواز خواند: “او چکمه های چرمی برزیلی روی پدال یک ماشین آلمانی دارد. یک پرچم اوکراین پشت میله آویزان است.”

براد پیزلی، خواننده کانتری وسترن، گیتار زد و آهنگ «شنبه‌ی آمریکایی» را بعد از شام اجرا کرد و به جمعیت گفت که خط دوم آهنگ را عوض کرده است «چون نام روسیه بود و من دیگر این کار را نمی‌کنم».

نوشته آندره آ شلال