مسابقه سنای کالیفرنیا 2024 آمریکا با سرعتی خشمگین آغاز می شود

از دیگر رقبای بالقوه برای این کرسی می توان به باربارا لی، نماینده دموکرات، رئیس سابق گروه سیاه پوستان کنگره اشاره کرد. اگر او نامزد شود و انتخاب شود، لی تنها زن سیاه پوست در سنا خواهد بود.

او گفت: «بسیاری از مردم چندین شغل کار می کنند، اما نمی توانند اجاره خانه را بپردازند، مواد غذایی را بپردازند یا هزینه داروهای نجات دهنده را بپردازند. “بسیاری از کودکان در فقر و گرسنگی بزرگ می شوند.”

فاینشتاین هنوز نگفته است که آیا به دنبال ریاست جمهوری هفتم خواهد بود یا خیر. در سال های اخیر، سوالاتی در مورد سلامت شناختی و حافظه او مطرح شده است، اگرچه او از اثربخشی خود دفاع کرده است. با این حال، سکوت او در مورد آینده اش یک پویایی ناخوشایند عمومی ایجاد کرده است – رقابت برای جایگزینی او به سرعت در حال شکل گیری است، حتی در حالی که سناتور در مورد نیات او نامشخص است.

او بیش از نیم دوجین بار در سخنرانی به «دموکراسی» اشاره کرد. او در وب سایت کمپین خود تی شرت و لیوان قهوه می فروشد، با شعار «دموکراسی مهم است». او ترامپ را که کمپین انتخاباتی 2024 خود را برای ریاست جمهوری اعلام کرده است، “عوام فریبانه ای که تمایل دارد دموکراسی ما را نابود کند” خواند.

تظاهرات شیف، که در صبحی آرام و عمدتاً ابری برگزار شد، آغاز یک تور دو هفته‌ای سراسر ایالتی بود، با توقف‌هایی شامل سن دیگو، ساکرامنتو، فرزنو و سانفرانسیسکو.

ما درباره ترامپ تحقیق کردیم. ما او را استیضاح کردیم. ما او را مسئول دانستیم و سپس او را در صندوق رای شکست دادیم. و ما دوباره او را شکست خواهیم داد، اگر حزب جمهوری خواه به اندازه کافی احمق باشد که او را نامزد کند. او هرگز داخل دفتر بیضی شکل را نخواهد دید.»

شیف و پورتر، هر دوی پرکار برای جمع آوری کمک های مالی با دلارهای کوچک، در حال حاضر بر سر دلارهای تبلیغاتی و حمایت های انتخاباتی دوئل می کنند. نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان دموکرات از سانفرانسیسکو، از شیف حمایت می کند و به فاینشتاین بازنشسته می شود و پورتر توسط سناتور دموکرات ماساچوست الیزابت وارن حمایت می شود.

یک روز پیش از آن، کتی پورتر، نماینده دموکرات ایالات متحده، مبارزات انتخاباتی خود در سنا را به لس آنجلس آورد و در آنجا با رهبران محلی دیدار کرد تا در مورد آلودگی در محله‌های کم درآمد بحث کنند. او گفت که چنین مناطقی اغلب در واشنگتن و ساکرامنتو نادیده گرفته می شوند، جایی که شکایت ساکنان در مورد شرایط ناسالم شنیده نمی شود.

انتظار می‌رود که دموکرات‌ها بر رقابت در ایالت لیبرال مشهور مسلط شوند – یک جمهوری‌خواه از سال 2006 در رقابت سراسری در کالیفرنیا پیروز نشده است، و در دو انتخابات گذشته سنا فقط دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر حضور داشتند.



منبع

همسرش ایو، یکی از دو فرزندش، الکسا، و دیوید مک میلان، که نماینده کنگره در جوانی از آنها راهنمایی می‌کرد و بخشی از خانواده‌اش می‌دانست، به او پیوستند.

دیگر مسائل اساسی شیف شامل مبارزه با تغییرات آب و هوایی و بهبود اقتصاد است.

روز شنبه، آدام شیف، نماینده دموکرات ایالات متحده، که به عنوان دادستان اصلی در اولین محاکمه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به شهرت رسید، صدها نفر از هواداران خود را در پارکینگ سالن اتحادیه برای تظاهراتی در زادگاهش بربنک، کالیفرنیا، جمع کرد. از جمعیت تشویق کننده التماس کرد: “بیایید بریم این بازی را ببریم.”

ترامپ در دسامبر 2019 به اتهام سوء استفاده از قدرت ریاست جمهوری برای تحقیق در مورد جو بایدن و مانع تراشی در تحقیقات کنگره، استیضاح شد. سنای تحت رهبری جمهوری خواهان ترامپ را از هر دو اتهام تبرئه کرد. در سال 2021، او اولین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده شد که دو بار استیضاح شد، این بار به دلیل تحریک قیام 6 ژانویه در ساختمان کنگره ایالات متحده پس از شکست در انتخابات 2020. او مجدداً توسط سنا تبرئه شد.

شیف که ماه گذشته نامزدی خود را اعلام کرد، گفت که پس از دو دهه حضور در کنگره برای مجلس سنا نامزد می‌شود تا «اقتصادی بسازد که برای همه کار کند، دموکراسی که برای همیشه ادامه خواهد داشت و سیاره‌ای که زیر پای ما آب نمی‌شود. ”

شیف پس از بازگویی دوران شغلی خود به عنوان دادستان فدرال، قانونگذار ایالتی و عضو کنگره، تصریح کرد که کمپین خود را به نقش خود به عنوان مدیر استیضاح و مخالف اصلی ترامپ در کنگره اختصاص خواهد داد. او از زمانی که کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان به رهبری حزب جمهوری خواه در آن زمان در انتخابات ۲۰۱۶ شروع به تحقیق در مورد روابط ترامپ با روسیه کرد، هدف مکرر محافظه کاران – به ویژه ترامپ – بوده است.

لس آنجلس (AP) – رقابت سنای ایالات متحده در کالیفرنیا با سرعتی خشمگین در حال گسترش است، به طوری که نامزدها از جمع آوری کمک های مالی هفت رقمی و برگزاری تجمعات رقابتی و رویدادهای تبلیغاتی بیش از یک سال قبل از انتخابات مقدماتی 2024 خبر دادند.

پورتر، یکی از رهبران جناح مترقی کنگره، به دلیل سؤالات سخت خود از مدیران اجرایی و سایر شاهدان در جلسات کنگره شهرت پیدا کرد – اغلب از تخته سفید برای تجزیه اطلاعات استفاده می کرد.

مبارزه برای کرسی ایمن دموکرات که سناتور دایان فاینشتاین با 89 سال سن مسن ترین عضو کنگره دارد، به عنوان یک مسابقه خیمه شب بازی بین رقبای شناخته شده ملی شکل می گیرد و احتمالاً به یکی از گران ترین رقابت های سنا در سال تبدیل می شود. کشور در سال آینده