ماریان ویلیامسون، نویسنده خودیاری، چالش کاخ سفید را برای بایدن اعلام کرد

او با اشاره به نقل قول آبراهام لینکلن گفت: «حکومت مردم توسط مردم و برای مردم در حال نابودی است. “این دولت اکنون دولت شرکت ها توسط شرکت ها و برای شرکت ها است.”

اما ویلیامسون – در مقطعی در میان کاندیداهای دموکرات که بیشترین تعداد را در گوگل جستجو کردند – هرگز نتوانست در نظرسنجی‌ها از رتبه‌های پایین تک رقمی بالاتر برود.

ماریان ویلیامسون، نویسنده، فعال و مشاور معنوی خودیاری، روز شنبه اعلام کرد که نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده در سال 2024 است، چهار سال پس از اینکه نامزدی قبلی برای این دفتر مورد حمایت کمی قرار گرفت.

chp/rle/bbk/caw



منبع

در طول مناظره های تلویزیونی، او با محکوم کردن “نیروی روانی تاریک” که به گفته او دونالد ترامپ نماینده آن است، توجه را به خود جلب کرد.

سایر دموکرات‌ها اعلام نامزدی خود را در انتظار تصمیم بایدن، که در 80 سالگی گفته است که “قصد” برای کاندیداتوری مجدد دارد، خودداری کرده‌اند، اما هنوز رسما وارد رقابت نشده است.

پس از اینکه کتاب او در سال 1992 “بازگشت به عشق” پرفروش شد، ویلیامسون میهمان مکرر اپرا وینفری، سوپراستار تاک شوی بود و در عین حال در مورد پیشرفت شخصی خود مشاوره می داد.

او این احساس را شنبه با احتیاط بیشتری تکرار کرد. “خیلی خوشحالم که پرزیدنت ترامپ در انتخابات گذشته پیروز نشد. این بدان معناست که ما از صخره عبور نکردیم. اما من چیزی به شما می گویم، ما هنوز شش اینچ با آن فاصله داریم.”

ویلیامسون در بیانیه تلویزیونی خود، مواضع نامزد خود را خلاصه کرد و زندانی شدن دسته جمعی، نابرابری اقتصادی و بی عدالتی نژادی را محکوم کرد و خواستار “گذر در سطح اضطراری از یک اقتصاد کثیف به یک اقتصاد پاک” شد.

او در نهایت از رقابت خارج شد و سناتور برنی سندرز، یک سوسیالیست دموکرات را تایید کرد.

سپس چهار سال پیش، ویلیامسون نامتعارف بایدن و حدود 20 نامزد دموکرات دیگر را برای ریاست جمهوری به دست گرفت.

ویلیامسون قبل از اولین نامزدی خود متعهد شد که به عنوان رئیس جمهور یک وزارت صلح فدرال ایجاد خواهد کرد، برای غرامت برای برده داری و “محبت برای اهداف سیاسی مهار خواهد کرد.”

ماریان ویلیامسون، نویسنده خودیاری، چالش کاخ سفید را برای بایدن اعلام کرد

در حال حاضر 70 ساله، این نویسنده نماد شکن اولین دموکراتی است که رسماً وارد رقابت 2024 شده است – حتی قبل از رئیس جمهور جو بایدن – و از هموطنان آمریکایی خود می خواهد که بدبینی را رد کنند و “مبارزه خود را در سطح عالی عزت و انضباط انجام دهند.”