چرا آمریکا برای ساقط کردن بالون چینی، 3 شی ناشناس، از موشک استفاده کرد نه گلوله ارزان؟

مطبوعات بریتانیا خلبانان نیروی هوایی کانادا را به دلیل شکست در پرتاب بالون سرکش کباب کردند، اما سپس خلبانان بریتانیایی و آمریکایی نیز سعی کردند آن را ساقط کنند و ناکام ماندند.

دیوید دپتولا، ژنرال بازنشسته نیروی هوایی و خلبان جنگنده، می گوید: “می توانید یک بالون پر از سوراخ گلوله را پر کنید، و در ارتفاع باقی می ماند.” پست. فشار هوای بالا به هلیوم اجازه نمی‌دهد آزادانه از سوراخ‌های کوچک خارج شود، حتی اگر جت‌های جنگنده با سرعت صدها مایل در ساعت بتوانند بالون تقریباً ساکن را با گلوله پرتاب کنند.

شلیک موشک اف-22 رپتور

ارتش و دولت بایدن به دلیل استفاده از Sidewinder 400,000 دلاری برای پایین انداختن چهار بالون، که سه مورد از آنها احتمالاً اشیاء “خوش خیم” هستند، مقداری ضربه خوردند. اما “توانایی ارتش برای پاسخ به بالن ها و وسایل مشابه توسط فیزیک و قابلیت های سلاح های فعلی محدود شده است.” واشنگتن پست گزارش می دهد، و شما واقعا نمی توانید یک بالون غول پیکر را با شلیک گلوله در ارتفاع 40000 فوتی پرتاب کنید.

بر اساس گزارش ها، برنامه ترامپ برای دومین دوره شامل جوخه های تیراندازی، دار زدن و اعدام های گروهی است.

آب آشامیدنی از دریا



منبع

سرگرد رولاند لاووی، سخنگوی نیروی هوایی کانادا، گفت: CF-18های کانادایی مجهز به موشک‌های هوا به هوا بودند، اما “شهروندان قدردان این نبودند که موشکی بالای سرشان منفجر شود.” آسوشیتدپرس به هنگام. همچنین، صرف چند صد هزار دلار برای یک موشک برای ساقط کردن بالونی که در حال دور شدن است، ممکن است بیش از حد باشد.»

مقامات ایالات متحده گفتند که جت های جنگنده ایالات متحده پنج موشک AIM-9X Sidewinder را برای ساقط کردن چهار شیء هوایی که بر فراز حریم هوایی ایالات متحده و کانادا شناور بودند، بین 4 تا 12 فوریه شلیک کردند. مقامات آمریکایی روز سه شنبه گفتند که هشت ضلعی شناور ناشناس که بر فراز دریاچه هورون در میشیگان بالا شلیک شد، به دو سایدوایندر نیاز داشت، زیرا اولی نتوانست جسم را شناسایی کند، “جوش نمی گرفت” و “به طور بی خطر” به دریاچه هورون سقوط کرد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

سی‌بی‌سی نیوز بلافاصله پس از حادثه بالون جاسوسی چین به یاد آورد که کانادا در سال 1998، زمانی که تلاش کرد بالون هواشناسی غول‌پیکر فراری را که از ساسکاچوان برای اندازه‌گیری سطح ازن به فضا پرتاب شده بود، پایین بیاورد. خلبانان جت جنگنده کانادایی CF-18 با بالون را در سواحل نیوفاندلند گرفتند و هدف گرفتند و بیش از 1000 گلوله به سمت آن شلیک کردند. ، حریم هوایی نروژ و روسیه قبل از سقوط در فنلاند.

شلیک موشک اف-22 رپتور Mai/Getty Images

پرواز خطوط هوایی یونایتد تا 800 فوتی اقیانوس آرام سقوط کرد