چارلز هربستر، متهم به دست زدن به 8 زن، رقابت فرمانداری نبراسکا را از دست داد

هشت زن، از جمله یک سناتور ایالتی از حزب خود، هربستر را به دست زدن به آنها متهم کردند. سناتور ایالتی جولی اسلاما به نبراسکا اگزمینر گفت که در سال 2019 در یک شام جمع‌آوری کمک مالی از حزب جمهوریخواه بود که از کنار هربستر گذشت. به گفته ممتحن، “او بدون رضایت او دامن او را بالا کشید و به طور نامناسبی او را لمس کرد.”

اتهامات زنان - از جمله یک سناتور ایالتی جمهوری خواه -؛  که گفت چارلز هربستر با دست زدن به آنها رقابت فرمانداران نبراسکا را تکان داد.  (عکس: Kenneth Ferriera/Lincoln Journal Star از طریق AP)

در سال 2021، پیلن قطعنامه ای را برای ممنوعیت تدریس نظریه نژاد انتقادی در سیستم دانشگاهی ارائه کرد. با این حال، هیئت رئیسه آن را رد کرد.

زن دیگری که در همان شام شرکت کرد و به عنوان مشاور قانونگذاری در نبراسکا کار می کرد، گفت که هربستر نیز در همان شام به او حمله کرد.

با این حال، بیشتر توجه به این مسابقه بر روی هربستر متمرکز شده است – هم ارتباط او با دونالد ترامپ و هم جنجال های او.

الیزابت تادسن گفت: «سال‌ها با تجربه‌ای که با چارلز دبلیو. هربستر داشتم، مبارزه کردم. “در یک رویداد سیاسی در سال 2019، هربستر در حالی که روی میزم دست تکان می داد، مرا مورد آزار جنسی قرار داد.”

اتهامات زنان – از جمله یک سناتور ایالتی حزب جمهوری خواه – که گفته است چارلز هربستر آنها را زیر آزموده است، رقابت فرمانداری نبراسکا را تکان داده است. (عکس: Kenneth Ferriera/Lincoln Journal Star از طریق AP)

این مسابقه عمدتاً یک رقابت سه جانبه بین هربستر، یک مدیر چند میلیونر تجارت کشاورزی بود. برت لیندستروم و پیلن، سناتور ایالتی.

اما این اتهامات تاثیر خود را گذاشت و هربستر سرعت خود را از دست داد. 13 زن در سنای ایالت نبراسکا – که هم شامل دموکرات ها و هم جمهوری خواهان می شود – نامه ای را امضا کردند که در آن گفته شده رفتار ادعایی هربستر “کاملاً غیرقابل قبول” است و او “صلاحیت خدمت را ندارد”.

هربستر با رد این اتهامات و حمله به زنانی که این اتهامات را مطرح می کردند، صفحه ای از کتاب بازی ترامپ را بیرون کشید. او حتی از اسلاما به دلیل افترا شکایت کرد و ادعاهای خود را “بخشی از یک برنامه حساب شده بزرگتر برای از بین بردن نامزدی من” خواند.

هربستر اهداکننده و متحد قدیمی رئیس جمهور سابق است و زمانی که ترامپ در اواخر سال گذشته از او حمایت کرد، تقویت شد. ترامپ تا روز اول ماه مه برای کمپین تبلیغاتی برای او به ایالت سفر کرد و کمتر از یک هفته قبل از انتخابات یک گردهمایی تلویزیونی برگزار کرد.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.



Source link

ترامپ – که خود با اتهامات تجاوز جنسی، تجاوز و آزار و اذیت حتی بیشتر از زنان روبروست – هربستر را “مرد خوبی” خواند و گفت “او از این اتهامات نفرت انگیز بی گناه است”.

ترامپ در انتخابات 2020 نبراسکا را با 19 درصد برنده شد و طی دهه‌ها فرمانداری دموکرات در آنجا وجود نداشته است. پیلن در ماه نوامبر با سناتور دموکرات کارول بلاد روبرو خواهد شد.

اتهامات زنان – از جمله یک سناتور ایالتی حزب جمهوری خواه – که گفته است چارلز هربستر آنها را زیر آزموده است، رقابت فرمانداری نبراسکا را تکان داده است. (عکس: Kenneth Ferriera/Lincoln Journal Star از طریق AP)

چارلز هربستر، متهم به تجاوز جنسی به هشت زن، در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان برای فرمانداری نبراسکا روز سه شنبه به جانشین جیم پیلن از دانشگاه نبراسکا شکست خورد.

حمایت هربستر از ترامپ برای بسیاری از جمهوری خواهان ایالتی خوشایند نبود. سال گذشته، فرماندار فعلی پیت ریکتس (R) از رئیس جمهور سابق خواست که بی طرف بماند. ریکتس سپس پیلن را تأیید کرد و گفت که هربستر یک “فرماندار وحشتناک” خواهد بود.

او خطاب به جمعیت گفت: “من باید برای دوستانم بایستم، باید برای افرادی که خوب هستند دفاع کنم.” “اینها اتهامات بدخواهانه ای هستند که او را به اندازه کافی از مسیر خارج می کنند تا انتخابات قبل از ارائه دفاع مناسب برگزار شود.”