آینده سیاسی بایدن توسط تحقیقات اسناد محرمانه مبهم شده است

بولتون، منتقد سرسخت ترامپ، پیش‌بینی کرد که تفاوت‌های حقوقی قابل توجه بین این دو پرونده «در مه گم می‌شود». حالا باورش سخت است که بدون توجه به شرایط، ترامپ را به خاطر اسناد مارآ لاگو تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

دو ماه پیش، گارلند، دادستان سابق فساد عمومی وزارت دادگستری، جک اسمیت را منصوب کرد تا تحقیقات در مورد اسناد طبقه بندی شده کشف شده در مار-آ-لاگو و همچنین جنبه های کلیدی تحقیقات جداگانه مربوط به شورش 6 ژانویه 2021 و تلاش برای خنثی سازی را هدایت کند. انتخابات 2020

اما روز پنجشنبه، پس از اینکه مریک گارلند، دادستان کل، مشاور ویژه ای را برای تحقیق در مورد مدیریت رئیس جمهور دموکرات با اسناد محرمانه منصوب کرد، چشم انداز سیاسی بایدن به قلمروی نامشخص تر تغییر کرد.

بدین ترتیب یک فصل انتخاباتی درهم و برهم آغاز می شود که در آن رئیس جمهور فعلی و سابق ایالات متحده هر دو تحت بازپرسی بازرسان ویژه قرار می گیرند، زیرا آنها برای یک مسابقه مجدد احتمالی در سال 2024 آماده می شوند. بسیاری از رای دهندگان در هر دو حزب قبلاً خواستار نسل جدیدی از رهبری بودند در رقابت های نوپای ریاست جمهوری ظاهر شود. این گونه تماس ها اکنون بلندتر می شوند.

دموکرات ها به طور علنی و خصوصی پذیرفتند که این تحول خیره کننده در بهترین حالت یک حواس پرتی ناخواسته در یک زمان نامناسب بود که پرونده علیه دونالد ترامپ را لکه دار کرد. رئیس جمهور سابق جمهوری خواه با یک بازپرس ویژه خود مواجه است و به دلیل رسیدگی به اسناد طبقه بندی شده و سایر تخلفات احتمالی تحت تحقیقات جنایی فدرال قرار دارد.

برخی از دموکرات‌ها امیدوار بودند، اما مطمئن نبودند که رای‌دهندگان ممکن است بین رویکرد همکاری بایدن که شامل مجموعه کوچکی از اسنادی است که ظاهراً به اشتباه در اختیار داشت و آنچه که دادستان‌های فدرال به عنوان مانع تراشی عمدی ترامپ در صدها اسرار دولتی توصیف می‌کردند، تمایز قایل شوند.

انتصاب گارلند به عنوان یک بازپرس ویژه پس از اذعان بایدن صبح پنجشنبه به این نتیجه رسید که اسنادی با علامت های طبقه بندی شده مربوط به دوران او به عنوان معاون رئیس جمهور باراک اوباما در گاراژ خانه وی در دلاور و در کتابخانه شخصی وی، علاوه بر اسنادی که قبلاً در یک کمد قفل شده کشف شده بود، پیدا شد. در دفتری که پس از ترک کاخ سفید از آن استفاده کرد.

کارویل گفت: «این همه تفاوت در دنیا بین داشتن چیزی است که نمی‌دانید دارید و داشتن چیزی که می‌دانید دارید و قرار نیست داشته باشید. آیا این در میان یک سوم کشور گم می شود؟ احتمالا اینطور است.»

حداقل تا کنون، به نظر نمی رسد که هیچ یک از دموکرات های برجسته مایل به چالش با بایدن در رقابت های اولیه ریاست جمهوری آینده باشند. با این حال، برخی از مقامات دموکرات بر این باورند که تحقیقات فدرال جدید ممکن است به ایجاد انگیزه در یک نامزد شورشی کمک کند.

تقریباً 300 رکورد با علامت‌های طبقه‌بندی از Mar-a-Lago، یک باشگاه خصوصی که میزبان رویدادهای مداوم است، بازیابی شد. جست و جوی اموال ترامپ اوج ماه ها رفت و آمد بین دولت و نمایندگان ترامپ بود که بارها در برابر تلاش ها برای بازگرداندن اسناد مفقود مقاومت کردند. و وزارت دادگستری می گوید اسناد طبقه بندی شده “احتمالاً پنهان و حذف شده اند” از یک انبار به عنوان بخشی از آنچه آنها ادعا می کنند تلاشی برای ممانعت از تحقیقات فدرال بوده است.

با عقب نشینی دموکرات ها از موضع تدافعی، رقبای احتمالی ترامپ در سال 2024 اذعان کردند که مسیر رقابت های آینده تغییر کرده است.

او گفت: «فکر می‌کنم همه، از جمله رئیس‌جمهور، ای کاش این اتفاق نمی‌افتاد. اما مهم است که همه اینها را در چارچوب داشته باشیم: همه پرزیدنت بایدن را شخصیتی بسیار مسئولیت‌پذیرتر از دونالد ترامپ می‌دانند. و این را نمی توان فراموش کرد.»



منبع

جان بولتون که در دوران ترامپ به عنوان مشاور امنیت ملی خدمت می کرد و در حال بررسی نامزدی جمهوری خواهان برای کاخ سفید است، گفت: ترامپ “خوش شانس ترین مرد در سیاست آمریکا است”. “این باید برای هر دوی آنها رد صلاحیت باشد.”

رئیس جمهور 80 ساله قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد برای دور دوم ریاست جمهوری خود را انتخاب کند، اما هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است. متحدان او بر این باورند که او احتمالاً پس از پایان ماه مارس اعلامیه رسمی را اعلام خواهد کرد.

اما با این وجود، انتصاب یک بازرس ویژه در روز پنج‌شنبه، ابهامات حقوقی را در مورد رئیس‌جمهور مستقر ایجاد می‌کند و می‌تواند بحث را در میان دموکرات‌ها درباره حکمت او برای دور دوم ریاست‌جمهوری احیا کند.

یکی از رقبای احتمالی بایدن، سناتور ورمونت، برنی سندرز، اخیراً به آسوشیتدپرس گفت که در مورد اهداف خود در سال 2024 “در زمان مناسب” تصمیم خواهد گرفت. نینا ترنر، که ریاست کمپین ریاست جمهوری 2020 سندرز را بر عهده داشت، پس از اعلامیه روز پنجشنبه گفت که امیدوار است یک “پیشرو مبارزه با آزادی” چالش اصلی علیه بایدن در سال 2024 باشد.

نورمن سولومان، یک دموکرات مترقی که کمپین موسوم به جو را اجرا نکن، که در حال پخش تبلیغات تلویزیونی علیه بایدن در ایالت های کلیدی است، می گوید: «در بسیاری از جبهه های سیاسی، کمپین تبلیغاتی بایدن در سال 2024 به طور بالقوه آسیب پذیر است. اگر او نامزد ریاست جمهوری نشود، دموکرات ها و کل کشور در سال جاری و سال آینده وضعیت بسیار بهتری خواهند داشت.»

تفاوت های عمده ای بین این دو مورد وجود دارد. مهمتر از همه، هیچ پیشنهادی وجود ندارد که بایدن عمداً سعی کرده از تحویل اسناد کشف شده در خانه یا دفترش جلوگیری کند یا حتی از حضور آنها آگاه بوده است. ترامپ که به دلیل ممانعت احتمالی بازرسان تحت بازجویی قرار دارد، اسناد محرمانه تری نیز در اختیار داشت.

بایدن روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت که “به طور کامل و کامل با بررسی وزارت دادگستری همکاری می کند.”

محبوبیت او در حال افزایش بود. تورم کم شده بود. و از آنجایی که دموکرات‌ها پشت کمپین احتمالی انتخاب مجدد او متحد شدند، جمهوری‌خواهان پس از یک فصل ناامیدکننده میان‌دوره‌ای با خودشان در جنگ بودند.

جیمز کارویل، استراتژیست کهنه کار دموکرات، گفت: «هیچکس نمی‌گوید این مفید است. کاملاً واضح است که اینطور نیست.»

جاش شورین، استراتژیست دموکرات، آخرین تحول را “مطمئنا ایده آل نیست” توصیف کرد.

حکم بازرسی نشان داد که FBI در حال تحقیق در مورد جنایاتی از جمله حفظ عمدی اطلاعات دفاع ملی و تلاش برای ممانعت از تحقیقات فدرال است.

در حالی که ممکن است زمینه تغییر کرده باشد، چالش های حقوقی ترامپ ناپدید نمی شوند.

برای روشن بودن، تفاوت‌های فاحشی بین پرونده‌ها وجود دارد، از جمله حجم اسناد کشف‌شده و شدت تحقیقات هیئت منصفه بزرگ در حال انجام در مورد این موضوع در مار-آ-لاگو، خانه ترامپ، پالم بیچ، فلوریدا، خانه.

بولتون گفت: «من نمی‌دانم که یک پرونده جنایی در این مرحله چگونه پیش می‌رود. “فقط فکر می کنم این چنین ابری بر سر دادستان است.”

نیویورک (AP) – تقریباً همه چیز برای رئیس جمهور جو بایدن درست پیش می رفت که او سال را افتتاح کرد.

با این حال، ترامپ از این خبر استفاده کرده و به دنبال استفاده از آن برای تضعیف تحقیقات درباره اقدامات خود است.

بایدن گفت: «مردم می دانند که من اسناد طبقه بندی شده و مطالب طبقه بندی شده را جدی می گیرم. او افزود: “کوروت من در یک گاراژ قفل شده است.”

دادستان‌های فدرال به‌ویژه بر طرحی از سوی متحدان ترامپ برای بالا بردن انتخاب‌کنندگان قلابی در ایالت‌های کلیدی میدان نبرد که بایدن به دست آورد، به‌عنوان راهی برای براندازی رأی‌ها، متمرکز شده‌اند. آنها احضاریه هایی برای چندین رئیس حزب جمهوری خواه صادر کردند.

ترامپ عصر پنجشنبه در مصاحبه ای با مجری رادیویی محافظه کار مارک لوین گفت: «تمام شده است. وقتی همه این اسناد شروع به انتشار کردند و بایدن آنها را در اختیار داشت، واقعاً چهره و شدتی را که آنها به من نشان می دادند تغییر داد زیرا، می دانید، کاری که آنها انجام دادند این بود – من نمی گویم خیلی بدتر، من هیچ اشتباهی نکردم. – کاری که آنها کردند خوب نیست. کاری که آنها انجام دادند بد است.»

ترنر با قدردانی از تصمیم دولت برای بازبینی رفتار بایدن با اسناد طبقه بندی شده به همان شیوه ای که درباره ترامپ تحقیق می کند، گفت: «مردم آمریکا قطعاً سزاوار انتخاب های بهتری هستند – جمهوری خواهان و دموکرات ها». ما نباید کاری کنیم که این مردان گلوی ما را پایین بیاورند.»

گارلند گفت وکلای بایدن صبح پنجشنبه پس از اینکه ماموران اف بی آی برای اولین بار اسناد دیگری را از گاراژ در ماه دسامبر دریافت کردند، از کشف یک سند طبقه بندی شده در خانه بایدن به وزارت دادگستری اطلاع دادند.