رهبر کابوی ها برای ترامپ برای حفظ شغل در نیومکزیکو مبارزه می کند

سه تن از ساکنان شهرستان‌های سانتافه و لوس آلاموس شکایتی را به‌منظور برکناری گریفین از سمت کمیسر ناحیه 2 اوترو کانتی برای بقیه دوره‌اش تنظیم کردند.

SANTA FE، NM (AP) – Couy Griffin، بنیانگذار کابوی ترامپ، در حال مبارزه برای حفظ صندلی خود به عنوان کمیسر ناحیه نیومکزیکو است، زیرا با احتمال برکناری و رد صلاحیت از منصب دولتی به دلیل مشارکت در قیام سال گذشته در ساختمان کنگره آمریکا مواجه است.

گریفین قبلاً به دلیل ورود به محوطه کنگره در 6 ژانویه 2021 به جرم جنحه محکوم شده بود. او به 14 روز محکوم شد و برای مدتی که گذرانده بود اعتبار داده شد.

گریفین در دادگاه گفت: «این دعوی در مورد برکناری یک کمیسر منطقه منتخب از سمت خود از طریق دادگاه مدنی است. “با اجازه دادن به این پرونده به جلو، شما یک سابقه بسیار خطرناک ایجاد خواهید کرد.”

گریفین، یک جمهوریخواه 47 ساله، در دادگاه دو روزه که از دوشنبه آغاز شد، به نمایندگی از خود حضور دارد.

گریفین روز دوشنبه در جایگاه شاهد گفت که به واشنگتن دی سی رفته است تا با سایر حامیان ترامپ به طور مسالمت آمیز اعتراض کند و دعا کند.

در این اصلاحیه آمده است که هر کسی که سوگند یاد کرده است که از قانون اساسی حمایت کند، به دلیل شرکت در شورش یا شورش یا کمک یا آسایش به دشمنان کشور از سمت خود منع می شود.



منبع

سه شاکی پرونده در دادخواستی 259 صفحه ای استدلال کردند که گریفین باید بر اساس یک بند در اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی ایالات متحده از تصدی پست دولتی سلب صلاحیت شود.

او گفت: «من در آن روز هیچ قصدی برای زیر پا گذاشتن قانون نداشتم.