جمهوری خواهان بیشتری خواستار استعفای جورج سانتوس به دلیل دروغ و جعل هستند

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

برخی از جمهوری‌خواهان سانتوس را پوشش می‌دهند و نسبت به او ابراز نگرانی می‌کنند، اما از درخواست او برای کناره‌گیری کوتاهی می‌کنند.

مولینارو روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: “فکر نمی‌کنم راهی برای انجام وظیفه‌اش وجود داشته باشد. اما این مرد باید با خودش و رای دهندگانش صادق باشد و برای من کاملاً واضح است که او نمی‌تواند کارش را انجام دهد.”

ویلیامز در پاسخ گفت: «او باید استعفا دهد بیانیهبا استناد به «اغراق‌های زندگی‌نامه‌ای و فریب‌های آشکار».

“من فکر نمی کنم او باید اینجا باشد، این مطمئن است. فیتزپاتریک در MSNBC گفت: “اما فرآیندی وجود دارد که باید به طور یکسان برای همه اعضای هر دو طرف در هر دو اتاق اعمال شود.”

براندون ویلیامز، نماینده جمهوری خواه، که نماینده یک منطقه نوسان در شمال نیویورک است، چهارشنبه گفت که با درخواست های جمهوری خواهان ناسائو برای کناره گیری سانتوس موافق است.

سانتوس روز پنجشنبه تاکید کرد که “تا همان 142000 نفر” در نیویورک که او را انتخاب کردند “به من نگویند که من را نمی خواهند” استعفا نمی دهد. (هیئت انتخاباتی نیویورک نشان می دهد که 145824 رای دهنده در ماه نوامبر از او حمایت کردند).

این شامل مارک مولینارو، نماینده دوره اول نیویورک می شود.

واضح است که جورج سانتوس اعتماد و حمایت حزب خود، رای دهندگان و همکارانش را از دست داده است. لاولر در بیانیه ای گفت: با گستردگی و شدت اتهامات علیه او، ناتوانی او در قبول مسئولیت کامل رفتارش و تحقیقات متعددی که در حال انجام است، معتقدم او قادر به انجام وظایف خود نیست و باید استعفا دهد.

و کوین مک کارتی، رئیس کالیفرنیا، از او نمی خواهد که استعفا دهد.

واشنگتن – درخواست‌های جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان برای استعفای جورج سانتوس، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا، پس از آن که رهبران حزب جمهوری‌خواه در نیویورک گفتند که او باید به خاطر انبوهی از دروغ‌ها و ساختگی‌ها در زندگی‌نامه‌ای که در انتخابات میان‌دوره‌ای 2022 شرکت کرد، کناره‌گیری کند، افزایش یافت.

نانسی میس، نماینده RS.C.، پنج شنبه گفت که سانتوس “باید استعفا دهد”، یک روز پس از آن که او به کمیته اخلاق برای تحقیق درباره او در روندی که به گفته او ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد، موکول شود.

سانتوس در لانگ آیلند کرسی تحت کنترل دموکرات ها را تغییر داد. اگر او استعفا دهد، ممکن است دوباره در یک انتخابات ویژه مورد توجه قرار گیرد.

مک کارتی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: «او راه درازی برای جلب اعتماد در پیش دارد، اما تنها چیزی که می دانم این است که شما قانون اساسی را برای همه آمریکایی ها به کار می برید». «رای دهندگان ناحیه او او را انتخاب کرده اند. او نشسته است. او بخشی از کنفرانس جمهوری خواهان است. نگرانی هایی با او وجود دارد، بنابراین او پیش از اخلاق خواهد رفت. اگر اشتباهی تشخیص داده شود، او دقیقاً مانند هر کس دیگری در این بدن پاسخگو خواهد بود.»

مایک لاولر، نماینده RN.Y. نیز که اولین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرده بود، از حمایت قبلی خود صرف نظر کرد و به صراحت پنجشنبه گفت که سانتوس باید استعفا دهد.

و روز چهارشنبه، نماینده برایان فیتزپاتریک، نماینده حزب جمهوریخواه، رئیس مشترک انجمن حل مشکلات دو حزبی، گفت سانتوس سزاوار یک روند قانونی تحقیقات قبل از اجبار به استعفا است، حتی اگر او استدلال کرد که «رفتار نماینده کنگره فاحش.”

سانتوس یک معضل سیاسی برای جمهوریخواهان ایجاد می کند. اخبار ملی در مورد فریب های مختلف او چهره او را خدشه دار کرده و برای حزبی که نمی خواهد از او تعریف شود شرمنده شده است. در نیویورک، حزب جمهوری خواه در انتخابات میان دوره ای بیش از حد انتظارات عمل کرد و چهار کرسی مجلس نمایندگان را به دست آورد. اما مک کارتی بر اکثریت ناچیز نظارت می‌کند، بدون اینکه بیش از چهار رای از دست بدهد قبل از نیاز به آرای دموکرات‌ها برای تصویب قانون، و سانتوس تا کنون ثابت کرده است که رای قابل اعتمادی برای اوست.

میس روز پنجشنبه در صبح روز MSNBC گفت: “این برای ما در کنگره یک مشکل است زیرا مردم آمریکا به هیچ کس اعتماد ندارند. آنها فکر می کنند همه سیاستمداران دروغ می گویند و افراد خوبی در بین ما وجود دارند که سعی می کنند کار درست را انجام دهند.” جو او باید استعفا دهد، اما بدیهی است که این کار را نخواهد کرد.»