مهندس گوگل که پس از ادعای این که چت ربات این شرکت باهوش است از کار اخراج شد، می گوید هوش مصنوعی “قوی ترین” فناوری اختراع شده “از زمان بمب اتم” است.

گوگل در 22 ژوئن Lemoine را اخراج کرد و گفت که او خط مشی رازداری کارکنان شرکت را نقض کرده است.

در ماه ژوئن، Lemoine به واشنگتن پست گفت که با LaMDA گوگل – یا مدل زبانی برای برنامه‌های گفتگو – چت کرده و معتقد است که به یک نهاد حساس تبدیل شده است. Lemoine همچنین یک پست Medium را در 11 ژوئن منتشر کرد و آنچه را که او شواهدی از افکار مستقل LaMDA خواند را مستند کرد.

لموئن در این مقاله نوشت: «مثلاً اگر در دستان بی‌وجدان بود، می‌توانست اطلاعات نادرست، تبلیغات سیاسی، یا اطلاعات نفرت‌انگیز در مورد افراد با قومیت‌ها و مذاهب مختلف منتشر کند.

بلیک لمواین، مهندس سابق گوگل، می گوید هوش مصنوعی قدرتمندترین اختراع پس از بمب اتمی است.

  • Blake Lemoine برای یک پرتره در پارک گلدن گیت در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا در روز پنجشنبه، 9 ژوئن 2022 ژست می گیرد.

    Blake Lemoine برای یک پرتره در پارک گلدن گیت در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا در روز پنجشنبه، 9 ژوئن 2022 ژست می گیرد.مارتین کلیمک/گتی ایماژ

    • او به حادثه ای در فوریه اشاره کرد که در آن چت ربات بینگ به عشق خود به کوین روز، روزنامه نگار نیویورک تایمز اعتراف کرد و سعی کرد روز را وادار کند همسرش را ترک کند.

      سخنگوی گوگل در ماه ژوئن به Insider گفت که هیچ مدرکی برای حمایت از ادعاهای Lemoine مبنی بر اینکه هوش مصنوعی این شرکت حساس است وجود ندارد.

      او نوشت: “من به سادگی می توانم مشاهده کنم که یک فناوری بسیار قدرتمند وجود دارد که به اعتقاد من به اندازه کافی آزمایش نشده است و به اندازه کافی درک نشده است و در مقیاس بزرگ در نقش مهمی در انتشار اطلاعات به کار گرفته شده است.”

      Lemoine در ژوئن 2022 توسط گوگل اخراج شد زیرا او ادعا کرد که چت بات شرکت حساس است.

    سخنگوی گوگل گفت: صدها محقق و مهندس با LaMDA صحبت کرده‌اند و ما نمی‌دانیم که شخص دیگری ادعاهای گسترده‌ای را داشته باشد یا LaMDA را انسان‌سازی کند، همانطور که بلیک انجام داده است.

    Lemoine اعتراف کرد که تا آنجا که او می دانست، گوگل و مایکروسافت هیچ برنامه ای برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای اهداف شیطانی ندارند.

    در یک مقاله نظری برای نیوزویک که در 27 فوریه منتشر شد، لموئین، یکی از اعضای سابق تیم هوش مصنوعی مسئول گوگل، گفت که چت ربات بینگ مایکروسافت به نظر “غیره” است و مانند فردی در “بحران وجودی” رفتار می کند.

    Lemoine همچنین نوشت که به نظر او، هوش مصنوعی “به طرز باورنکردنی در دستکاری افراد خوب است” و می تواند “در راه های مخرب مورد استفاده قرار گیرد.” او اضافه کرد که ربات‌های هوش مصنوعی موجود در حال حاضر یک فناوری «تجربی» با عوارض جانبی ناشناخته و خطرناک هستند.

    مهندس بلیک لمواین پس از اینکه ادعا کرد چت ربات هوش مصنوعی این شرکت به هوش آمده است توسط گوگل اخراج شد. اکنون او هشدار می دهد که ربات های هوش مصنوعی در حال توسعه «قوی ترین» قطعات فناوری هستند که «از زمان بمب اتمی» اختراع شده اند.

    Lemoine در مقاله ای هشدار داد که هوش مصنوعی هنوز یک فناوری “تجربی” – و خطرناک – است.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    Lemoine اعتراف کرد که هنوز روی چت بات بینگ آزمایش نکرده است، اما نوشت که “به نظر می رسد ممکن است حساس باشد.”

    Lemoine و نمایندگان گوگل و مایکروسافت بلافاصله به درخواست های Insider برای اظهار نظر پاسخ ندادند.