یک موج جدید COVID – یا چیزی برای نگرانی وجود ندارد؟ بهترین و بدترین سناریوها برای آینده

در واقع آن است که.

یک موج جدید COVID - یا چیزی برای نگرانی وجود ندارد؟ بهترین و بدترین سناریوها برای آینده

در حال حاضر، به نظر می رسد که تعداد بیشتری از بیماران در ایالت های بدخیم پس از پذیرش در بیمارستان، آزمایش کووید را مثبت می کنند، زیرا تعداد بیشتری مردم تست کووید در جوامع اطراف مثبت است – اما BA.2 و BA.2.12.1 احتمالاً به لطف واکسیناسیون باعث افزایش بیماری جدی نمی شوند.

مردی بدون ماسک از سایت آزمایش کووید عبور می کند.

اعداد ملی (که دوباره به پایین‌ترین حد خود رسیده‌اند) در اینجا به‌خصوص مفید نیستند زیرا BA.2 و BA.2.12.1 بیشتر در شمال شرق افزایش یافته‌اند. اما اعداد نیویورک و ماساچوست (ایالت های پیشرو BA.2.12.1) ممکن است روشن تر باشند.

برخی کارشناسان می‌گویند این می‌تواند نشانه‌ای باشد که ایمنی ناشی از عفونت و واکسن در حال خنثی کردن اثرات وحشتناک جدیدترین گونه‌ها است، پیشرفتی که آنها امیدوارند آغازگر مرحله کمتر خطرناک و مخرب همه‌گیری باشد.

یا همانطور که سایر متخصصان استدلال می کنند، این فقط می تواند فاصله معمول بین موارد و بستری شدن در بیمارستان باشد.

یک عابر پیاده در فیلادلفیا ماسک جراحی می پوشد. (مت رورک/AP)

ظاهر شدن نسبتاً سالم از ضربه BA.2/BA.2.12.1 می تواند نشانه خوبی برای آینده باشد.

تابلویی در بازار ترمینال Reading در فیلادلفیا. (مت رورک/AP)

موج BA.2 در ایالات متحده در حال شکل گیری است [in]به موج BA2.12.1، اخیراً توپول توییت کرد.

در میان هرج و مرج و جنجالی که به دنبال تصمیم یک قاضی فدرال برای لغو دستور ماسک در ایالات متحده برای سفر در اوایل این هفته رخ داد – تصمیمی که وزارت دادگستری اکنون در حال تجدید نظر است – به راحتی می توان این واقعیت را نادیده گرفت که سیاست ماسک تنها چیزی نیست. روز به روز گیج کننده تر می شود

تجزیه و تحلیل خود بیماری همه گیر احتمالا هرگز به این سختی نبوده است.

اگر بدفورد درست می‌گوید، این نشان می‌دهد که جهش‌های آتی کمتر شبیه موج عظیم زمستانی Omicron ما خواهند بود تا شبیه آنچه اکنون تجربه می‌کنیم. و همچنین “احتمالی که ما در نهایت به آن روی می آوریم” را افزایش می دهد [a] واکس با [an] ستون فقرات Omicron،” مطابق با اسکات گوتلیب، کمیسر سابق سازمان غذا و دارو – به معنای ثبات، قابلیت پیش‌بینی و محافظت بیشتر در برابر عفونت در آینده.

محتمل ترین سناریو

مسافران در فرودگاه بین المللی میامی در روز جمعه. (دانیل اسلیم/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

بهترین سناریو

اینکه آیا این الگو با افزایش شیوع BA.2.12.1 برقرار است یا خیر، باید دید. اما با توجه به CDC، این زیرمجموعه جدید در حال حاضر بیش از 50 درصد از عفونت‌ها را در منطقه نیویورک تشکیل می‌دهد – و نرخ رشد موارد و مثبت بودن آزمایش ممکن است در حال کاهش باشد. در ماساچوست، شیوع فاضلاب و موارد هر دو به نظر می رسد فلات. در همین حال، موارد در واشنگتن، دی سی، ممکن است شروع به کاهش کند.

پس از آن، ایالات متحده به طور متوسط ​​تنها حدود 900000 آزمایش در روز را گزارش می کند – کسری از 2.5 میلیون ثبت شده در اوج Omicron. از آنجایی که آمریکایی ها به آزمایش سریع در خانه روی می آورند، یا اصلاً زحمت آزمایش را به خود نمی دهند، ما کم شماری عفونت ها بیش از گذشته.

یک عابر پیاده با کلاه بیسبال و یک ژاکت چهارخانه با کلاه در پس زمینه قرمز روشن نشان داده شده است.

در روزهای اخیر مشخص شده است که BA.2، که از دسامبر به آرامی در سراسر ایالات متحده گسترش یافته است، دیگر تنها نوع فرعی در شهر نیست. همچنین مناسب ترین نیست. درعوض، BA.2.12.1 – یک نوع فرعی از یک فرعی – اکنون به نظر می رسد که در حال رقابت با سلف خود در ایالت هایی مانند نیویورک و ماساچوست.

همانطور که گفتیم: لحظه ای گیج کننده. بنابراین به جای پیش‌بینی آینده – هرگز حرکت عاقلانه با ویروس SARS-CoV-2 – در اینجا سه ​​راه متفاوت وجود دارد که می‌تواند در هفته‌ها و ماه‌های آینده انجام شود.

بدترین سناریو

طی دو هفته گذشته، تعداد موارد در نیویورک 62 درصد و در ماساچوست 51 درصد افزایش یافته است. بستری شدن در بیمارستان نیز افزایش یافته است. اما مهمتر از همه، پذیرش در ICU به طور قابل توجهی ثابت – و کم باقی مانده است. در واقع در نیویورک، تعداد ICU به عنوان سهم کلی بستری شدن در بیمارستان (در 11٪) هرگز کمتر نبوده است. همین امر در مورد ماساچوست (با 8 درصد) صدق می کند. به همین ترتیب، تنها 111 (یا 29٪) از نزدیک به 400 بیمار بستری در بیمارستان به عنوان “عمدتاً به دلیل بیماری مرتبط با COVID-19 در بیمارستان بستری شده اند” طبقه بندی شده اند. در اوج Omicron، این عدد بالای 50 درصد بود. یک آمار گویا دیگر: 62 درصد کامل از بیماران در ماساچوست که در حال حاضر به دلیل ابتلا به کووید در بیمارستان بستری شده اند، گزارش دادند که پس از مثبت شدن آزمایش آنها کاملاً واکسینه شده اند. قبل از Omicron، این عدد به طور مداوم به یک سوم نزدیکتر بود.

خبر خوب این است که هنوز هیچ نشانه ای از چیزی در ایالات متحده وجود ندارد که به موج های قبلی بستری شدن و مرگ در بیمارستان نزدیک شود.

در توییتر، یک مدل‌ساز معتبر کووید-19 که از دستش می‌آید @JPWeiland ارسال شده پیش بینی اوایل این هفته. بر اساس نرخ‌های رشد اخیر BA.2.12.1، مدل‌ساز گفت که این نوع «فرصت مهم‌تری برای شکستن تغییر فصل‌ها برای ایجاد یک موج واقعی نسبت به BA.2 دارد» اما ادامه داد که چون وجود دارد. با B.2.12.1 فرار ایمنی پیش بینی شده زیادی نیست، موج باید ذاتاً در اندازه محدود باشد. ما در ژانویه نزدیک به 1 میلیون مورد در روز نخواهیم داشت، اما می‌توانیم 200 هزار مورد را ببینیم. به سختی می توان با اطمینان گفت.»

بدفورد سناریوی دوم، ثابت و شبه آنفولانزا را «محتمل‌تر» می‌داند – و می‌گوید که هر چه تعداد زیردمین‌هایی مانند BA.2.12.1 بیشتر شود، احتمال آن بیشتر می‌شود.

از یک طرف، موارد ابتلا در 41 ایالت طی دو هفته گذشته افزایش یافته است، که از پایین ترین سطح خود پس از Omicron توسط یک فرعی حتی قابل انتقال تر به نام BA.2 برخاسته است.

یک سایت آزمایش COVID-19 در بروکلین، نیویورک، گوشه خیابان در روز دوشنبه. (اسپنسر پلات/گتی ایماژ)

به عبارت دیگر، سهم BA.2.12.1 از موارد تقریباً هر هفته دو برابر شده است – 2.5 برابر سریعتر از BA.2. این حاکی از یک “مزیت انتقالدکتر اریک توپول، مدیر مؤسسه ترجمه تحقیقاتی اسکریپس می گوید.از نظر بزرگی مشابه مزیت مشاهده شده BA.2 نسبت به BA.1 استبه گفته تروور بدفورد، ویروس شناس برجسته در مرکز فرد هاچینسون سیاتل.

با این حال، اخیراً تعداد بستری‌ها در بیمارستان به حدود 15000 رسیده است و برای هفته‌ها به سختی از بین رفته‌اند، در حالی که تعداد ICU به شدت کاهش یافته است. پایین ترین سطح از زمان شروع همه گیری – یکی دیگر از تضاد شدید با زمستان، زمانی که بستری شدن در بیمارستان بین 20 دسامبر و 20 ژانویه بیش از دو برابر شد و به بالاترین حد خود یعنی 160000 رسید.

از سوی دیگر، BA.2 حدود یک ماه است که در ایالات متحده غالب بوده است – و موارد ابتلا به سرعت حدود یک دهم در ماه اول سلطنت Omicron افزایش یافته است و در مقایسه با 20 مارس تا 20 آوریل 46٪ افزایش یافته است. با 475 درصد بین 15 دسامبر تا 15 ژانویه.

در همین حال، به طور مشابه جهش یافته است زیرشاخه های BA.4 و BA.5 به سرعت در آفریقای جنوبی در حال گسترش هستند.

در حال حاضر چه اتفاقی برای کووید در حال رخ دادن است؟

یک موج جدید COVID - یا چیزی برای نگرانی وجود ندارد؟ بهترین و بدترین سناریوها برای آینده

احتمالاً جایی در وسط. BA.2.12.1 تنها 20 درصد از عفونت های فعلی در منطقه ماساچوست را تشکیل می دهد. شاید پیشرفت کند و پیشرفت اخیر را در آنجا خنثی کند. یا شاید نرخ بالای واکسیناسیون و تقویت کننده در سراسر شمال شرق تأثیر نهایی نوع را در آنجا کسل کننده کند – در حالی که نرخ های پایین تر، کشورهای کمتر محتاط کووید را آسیب پذیرتر در بهار امسال می کند. یا شاید فصلی بودن و گرم شدن هوا به محافظت از جنوب و غرب کمک کند، همانطور که در بهار و تابستان گذشته انجام دادند.

استبه گفته بدفورد، دو سناریو قابل قبول برای سال آینده وجود دارد: (1) “رویداد ظهور مانند Omicron” دیگری که در آن یک “ویروس جدید به شدت واگرا” از مصونیت موجود فرار می کند و جامعه را دوباره به هم می ریزد، یا (2) “تکامل در BA”. 2″ تا “افزایش بیشتر انتقال ذاتی”، که باعث “نرخ حمله پایین تر” می شود، تا حد زیادی “با رانش + کاهش می یابد” [immunity] + فصلی بودن.»

_____

نرخ واکسیناسیون چگونه بر آخرین افزایش کووید تأثیر می گذارد؟ این توضیح دهنده یاهو Immersive را بررسی کنید تا متوجه شوید.

داده ها را به صورت سه بعدی ببینید.  آخرین داده‌های COVID-19 را در مرورگر خود کاوش کنید تا این کد QR را با تلفن خود اسکن کنید تا تجربه واقعیت افزوده را راه‌اندازی کنید.





Source link

چرا؟ احتمالاً به این دلیل که BA.2.12.1 دارای یک جهش پروتئینی اضافی (L452Q) است که به شکل کمی متفاوت (L452R)، “به نظر می رسد نقش مهمی در ترویج گسترش دارد. [the] با توجه به بدفورد، نوع دلتا.

عابر پیاده با ماسک جراحی در فیلادلفیا. (مت رورک/AP)

بدفورد “پس فرضیه این است که 452R/Q مزیت انتقال ذاتی اضافی را به همراه دارد.” توضیح داده است. با نگاه به آینده، من انتظار دارم این زیرشاخه های 452R/Q به گسترش خود ادامه دهند. سوال این است که در حین انتشار چقدر خسارت وارد می کنند. دلیل اصلی اینکه BA.2 بسیار کندتر از Omicron BA.1 در ایالات متحده حرکت کرده است این است که درصد زیادی از جمعیت – به اندازه نیمی – فقط Omicron BA.1 را داشتند که درجه ای از مصونیت را در برابر عفونت مجدد ایجاد می کند. اگر BA.2.12.1 (و BA.4، BA.5) بتواند بخشی از این مصونیت را کنار بگذارد، می تواند موج فعلی موارد را به یک موج بیشتر تبدیل کند. و در حالی که واکسن‌ها و به‌ویژه تقویت‌کننده‌ها تاکنون توانایی فوق‌العاده‌ای برای محافظت از دریافت‌کنندگان در برابر بیماری‌های شدید و مرگ نشان داده‌اند، میلیون‌ها سالمند واکسینه نشده و/یا تقویت نشده‌اند. طولانی COVID به عنوان یک نگرانی واقعی ظاهر می شود; و هنوز مشخص نیست که ایمنی با گذشت زمان چقدر کاهش می یابد.

بنابراین، بدترین سناریو این است که این زیرمجموعه‌های جدید از آسیب‌پذیری‌های مداوم ایالات متحده – از جمله کاهش مداوم پوشش‌ها – سوء استفاده کنند و بیماری‌های جدی‌تری نسبت به BA.2 ایجاد کنند.

یک سالن فرودگاه مملو از مسافران در محله‌های نزدیک، فقط تعدادی از آنها ماسک زده بودند.

بر اساس برآوردهای مربوط به نسبت های مختلف از سوی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، BA.2 بیش از 70 درصد از عفونت های ایالات متحده را از ابتدای آوریل به خود اختصاص داده است. اما رشد آن در آنجا کاهش یافته است. در همین حال، BA.2.12.1 از 3.3 درصد موارد عفونت در اواخر مارس به 19 درصد تا 16 آوریل افزایش یافته است.

تابلویی ارغوانی که خوکی به نام فیلبرت را با ماسک صورتی سالمون نشان می دهد.

او گفت: «هر چه زمان بیشتر بگذرد، مطمئن‌تر می‌شویم که ظهور «امیکرون مانند» دیگری رخ نخواهد داد. توضیح داده است.

زنی با نقاب آبی از کنار دو پسر کوچک بدون نقاب می گذرد.