واکسیناسیون می توانست از مرگ ربع میلیون کووید در ایالات متحده جلوگیری کند

در نوامبر 2021، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها اعلام کردند احتمال مرگ افراد واکسینه نشده در صورت ابتلا به ویروس، 14 برابر بیشتر از افرادی است که واکسن دریافت کرده بودند. با این حال، واکسیناسیون توسط رسانه‌های راست‌گرا کم‌اهمیت یا اهریمنی شد، با یک مطالعه KFF در اواخر سال گذشته نشان داد که آمریکایی‌هایی که به رسانه‌های محافظه‌کار اعتماد داشتند، بیشتر به اطلاعات نادرست COVID اعتقاد داشتند. رسانه‌های محافظه‌کار ویروس را کم اهمیت جلوه داده‌اند و روش‌های توصیه شده توسط کارشناسان بهداشت عمومی برای مبارزه با آن، از پوشاندن تا واکسن‌ها را زیر سوال برده‌اند. مجریان فاکس نیوز در حالی که داروهایی مانند هیدروکسی کلروکین و ایورمکتین را تبلیغ می کنند، صداهای ضد واکس را بالا می برند، که دومی به عنوان ضد مالاریا در انسان و همچنین به عنوان کرم زدا در دام تجویز می شود. یک مطالعه بزرگ منتشر شده در این ماه نشان داد که ایورمکتین خطر بستری شدن در بیمارستان کووید را کاهش نمی دهد.

یک تحلیل جدید از بنیاد خانواده کایزر نشان می دهد که تقریباً یک چهارم میلیون مرگ ناشی از کووید-19 در ایالات متحده از طریق واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

در این گزارش که روز پنجشنبه منتشر شد، آمده است: «ما دریافتیم که از ژوئن 2021 می‌توان از حدود 234000 مرگ و میر با واکسیناسیون سری اولیه پیشگیری کرد. این مرگ و میرهای قابل پیشگیری با واکسن، 60 درصد از کل مرگ و میرهای بزرگسالان کووید-19 از ژوئن 2021، و یک چهارم (24 درصد) از نزدیک به 1 میلیون مرگ ناشی از کووید-19 از زمان شروع همه گیری را تشکیل می دهند.

در تحلیلی از Pew Research که در ماه مارس منتشر شد، آمده است: «در بهار 2020، مناطقی که بیشترین تعداد مرگ و میر را به ثبت رسانده بودند، بسیار بیشتر به دموکرات ها رأی می دادند تا جمهوری خواه. اما در موج سوم همه‌گیری، که در پاییز 2020 آغاز شد، این الگو برعکس شد: مناطقی که به دونالد ترامپ در مقابل جو بایدن رای دادند، به طور قابل‌توجهی بیشتر از آن‌هایی که به بایدن رای دادند نسبت به ترامپ، قربانی همه‌گیری کرونا شدند.

داده‌های دیگر نشان می‌دهد که نرخ مرگ و میر در شهرستان‌هایی که دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ به دست آورد در مقایسه با جو بایدن بالاتر بود. هنگامی که ترامپ در یک گردهمایی آگوست 2021 از حامیانش خواست واکسینه شوند، او را هو کردند و ماه‌ها بعد هنگامی که فاش کرد واکسن تقویتی دریافت کرده بود دوباره هو شد.

به گفته دانشگاه جانز هاپکینز، بیش از 80 میلیون مورد تایید شده کووید-19 در ایالات متحده و بیش از 990000 مورد مرگ و میر ناشی از عوارض ناشی از این ویروس وجود دارد – بسیار بیشتر از هر کشور دیگری گزارش شده است.

واکسیناسیون می توانست از مرگ ربع میلیون کووید در ایالات متحده جلوگیری کند

نظرسنجی Yahoo News/YouGov که در جولای 2021 منتشر شد نشان داد که بزرگسالان واکسینه نشده می‌گویند که واکسن خطرناک‌تر از ابتلا به ویروس است. در آن زمان، 93 درصد از بزرگسالان آمریکایی واکسینه نشده – معادل 76 میلیون نفر – گفتند که «هرگز» واکسینه نمی‌شوند (51 درصد)، همچنان منتظر «ببینند قبل از تصمیم‌گیری چه اتفاقی برای دیگران می‌افتد» (20 درصد) یا مطمئن نبودند (22%).

این تجزیه و تحلیل مبتنی بر این واقعیت است که واکسن‌های کووید-19 تقریباً برای همه بزرگسالان ایالات متحده تا می 2021 در دسترس بودند. این واکسن‌ها تأثیرات بالقوه تقویت‌کننده‌ها را فاکتور نمی‌کند، اگرچه KFF گفت که اگر این کار را می‌کرد، احتمالاً قابل پیشگیری‌تر بود. فوت‌شدگان. کودکان از تجزیه و تحلیل حذف شدند.

واکسیناسیون می توانست از مرگ ربع میلیون کووید در ایالات متحده جلوگیری کند

مردی دومین واکسن تقویت کننده کووید-19 را دریافت می کند.

مردی در اوایل این ماه دومین واکسن تقویت کننده کووید-19 را در واترفورد، میش، دریافت کرد. (امیلی الکونین/رویترز)

_____

نرخ واکسیناسیون چگونه بر آخرین افزایش کووید تأثیر می گذارد؟ این توضیح دهنده یاهو Immersive را بررسی کنید تا متوجه شوید.

داده ها را به صورت سه بعدی ببینید.  آخرین داده‌های COVID-19 را در مرورگر خود کاوش کنید تا این کد QR را با تلفن خود اسکن کنید تا تجربه واقعیت افزوده را راه‌اندازی کنید.



Source link