سالم ترین میوه چیست؟ این یکی سرشار از آنتی اکسیدان است و فواید شناختی و قلبی عروقی دارد.

ما با شنیدن این عبارت کلیشه‌ای بزرگ شدیم، اما آیا می‌دانید در واقع چه مقدار میوه باید در روز بخورید؟ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌گوید میزان مصرف توصیه‌شده به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما بزرگسالان معمولاً باید روزانه 1.5 تا 2 فنجان میوه مصرف کنند. به عنوان مثال، یک فنجان میوه می تواند یک سیب، یک موز، یک فنجان زغال اخته، سه آلو متوسط ​​یا هفت تکه یا تکه انبه باشد.

به غیر از افزایش مصرف اسموتی و سالاد میوه، یک راه آسان برای ترغیب به خوردن میوه بیشتر این است که در فروشگاه مواد غذایی آزمایش کنید. کرامبل اسمیت می‌گوید که به مشتریانش می‌گوید هر هفته وقتی به فروشگاه می‌روند میوه‌ای را که قبلاً امتحان نکرده‌اند، در سبد خود قرار دهند.

با این حال، کرامبل اسمیت می گوید که خوردن زغال اخته وحشی برای دریافت مواد مغذی سالم میوه ها ضروری نیست. خوردن میوه از هر نوع که باشد نتایج سالمی به همراه خواهد داشت، اگرچه برخی از میوه ها دارای مواد مغذی هستند که اهداف متفاوتی دارند.

کرامبل اسمیت برای افراد مبتلا به دیابت، مقاومت به انسولین یا مشکلات قند خون احتیاط را توصیه می کند. در این صورت، حواستان به اندازه وعده باشد یا سعی کنید تمشک بعد از ظهر خود را با پروتئینی مانند ماست یا پنیر ترکیب کنید.

کرامبل اسمیت می گوید: از دیدگاه شناختی، فواید زیادی از نظر حافظه وجود دارد و برخی از مطالعات فواید قلبی عروقی یا ترکیبات ضد سرطان را نشان می دهند. “به طور کلی، [they] کاهش التهاب.”

به عنوان مثال، سیب حاوی پکتین است، فیبری که به عنوان یک پری بیوتیک عمل می کند و می تواند به عملکرد روده بزرگ و هضم کمک کند.

اسموتی های میوه راهی آسان و در دسترس برای دریافت محتوای میوه روزانه شما هستند. کرامبل اسمیت توصیه می کند آنها را در خانه بسازید، نه اینکه از یک اسموتی بار یا یک نوشیدنی از قبل بسته بندی شده از فروشگاه بگیرید. اگر به دنبال آبمیوه های بطری شده هستید، حتما برچسب تغذیه و مواد تشکیل دهنده آن را به طور کامل مطالعه کنید.

در واقع، میوه‌ها می‌توانند با کسادی بعد از ظهر که بیشتر مردم به دنبال یک فنجان قهوه دیگر می‌روند، مقابله کند. از آنجایی که شکر طبیعی منبع انرژی سالمی است، ترکیب میوه با پروتئین به شما تقویت مشابهی را می دهد که از طریق کافئین دریافت می کنید.

در اینجا راهنمای شما در مورد فواید میوه برای سلامتی، به علاوه نکاتی برای گنجاندن موارد بیشتر در رژیم غذایی شما آورده شده است.

سالم ترین میوه چیست؟

آووکادو سرشار از پتاسیم است که می تواند به کاهش فشار خون و کلسترول کمک کند. به گفته کرامبل اسمیت، آنها همچنین حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند که می تواند برای مدت طولانی تری احساس رضایت داشته باشید و به تنظیم قند خون کمک کند.

زغال اخته حاوی مقدار زیادی فیبر است که شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. آنها همچنین در میان میوه ها و سبزیجات با بالاترین محتوای آنتی اکسیدان قرار دارند. آنتی اکسیدان ها از آسیب سلولی جلوگیری کرده یا آن را به تاخیر می اندازند.

اما اگر برای امتحان کردن چیز جدید تردید دارید، خوردن همان میوه اول هر روز ضرری ندارد. شما همچنان از مزایای زیادی برخوردار خواهید بود. و هنگامی که احساس ماجراجویی بیشتری کردید، می توانید آن را جایگزین کنید – شاید به جای موز، بلوبری را در بلغور جو دوسر یا یک پرتقال به جای سیب میل کنید.

کرامبل اسمیت می‌گوید: «مردم گاهی از چربی می‌ترسند، اما چربی‌های سالم که از آووکادو، آجیل، دانه‌ها، زیتون، روغن زیتون، ماهی‌های چرب به دست می‌آیند، فواید ضدالتهابی زیادی دارند.»

در حالی که همه میوه ها سالم هستند، دانیل کرامبل اسمیت، متخصص تغذیه، یک میوه پر از مواد مغذی را توصیه می کند – زغال اخته وحشی.

برخی ترس از میوه ها از محتوای قند آنها ناشی می شود. آیا مقدار زیاد قند به این معنی است که میوه برای شما مضر است؟ کرامبل اسمیت می گوید که مطلقاً خیر.

کاهش مصرف غذاهای فوق فرآوری شده؟ نکاتی برای جلوگیری از عادات غذایی نادرست

آیا V8 برای شما خوب است؟: قبل از تعویض میوه ها و سبزیجات واقعی با آب میوه چه چیزهایی باید بدانید

آیا قند موجود در میوه برای شما خوب است؟

فقط کنجکاو؟: ما به سوالات روزمره شما پاسخ می دهیم

کرامبل اسمیت می گوید: «اغلب میوه ها و سبزیجات می توانند منابع عالی ویتامین های محلول در چربی A، E و K باشند. با ویتامین های محلول در چربی، ما به یک منبع چربی نیاز داریم تا بدن بتواند آنها را جذب کند. بنابراین خوردن آووکادو همراه با سالاد باعث افزایش جذب این مواد مغذی در بدن شما می شود.

چگونه میوه را در رژیم غذایی خود بگنجانیم

کرامبل اسمیت می گوید: “فقط به این دلیل که چیزی می گوید 100٪ میوه … اغلب اوقات این بهترین انتخاب نیست.” زیرا در این حالت، تمام میوه های غلیظ شده واقعاً دارای قند بالایی هستند و هیچ پروتئینی برای کمک به تثبیت سطح قند خون ندارند.

میوه های غنی از ویتامین C نیز باید در رادار شما باشند، از جمله مرکبات (پرتقال، گریپ فروت و لیمو) و توت فرنگی.

یک سیب در روز دکتر را دور نگه می دارد، درست است؟

کرامبل اسمیت می گوید: «ویتامین C به تولید کلاژن کمک می کند و در نسل ما، مردم نگران کاهش چین و چروک و سلامت مو، پوست و ناخن هستند. “ویتامین C در واقع برای آن بسیار مهم است.”

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: سالم ترین میوه چیست؟ این یکی مملو از مواد مغذی است.



منبع

او می گوید: «میوه ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر، آب و سایر مواد مغذی زیادی دارد که بدن ما به آن نیاز دارد.

کرامبل اسمیت می گوید: «این یک راه عالی برای قرار دادن خود در برابر چیزی است که هرگز امتحان نکرده اید و به طور بالقوه چیزی را که دوست دارید پیدا کنید. “و این خیلی زیاد نیست، شما با همه این چیزهای مختلف که می ترسید خراب شود به خانه نمی آیید.”

برخلاف تصور رایج، بله، آووکادو میوه ای است و بله، محتوای چربی آن بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل است.

چقدر کافئین خطرناک است؟ آنچه باید قبل از رسیدن به یک فنجان دیگر بدانید

آیا چربی موجود در آووکادو برای شما مفید است؟