رئیس جمهور سابق جیمی کارتر در حال مراقبت از آسایشگاه

در آگوست 2015، کارتر یک توده سرطانی کوچک را از کبدش خارج کرد. سال بعد، کارتر اعلام کرد که نیازی به درمان بیشتر ندارد، زیرا یک داروی آزمایشی هرگونه علامت سرطان را از بین برده است.

آتلانتا (AP) – مرکز کارتر روز شنبه گفت که جیمی کارتر، رئیس جمهور پیشین، وارد مراقبت از آسایشگاه خانگی شده است.

جیمز ارل کارتر جونیور پس از آغاز مبارزات انتخاباتی به عنوان فرماندار کمی شناخته شده و یک دوره ای جورجیا، در انتخابات ریاست جمهوری سال 1976 پیروز شد. عملکرد غافلگیرکننده او در کنگره آیووا، ایالت کوچک و غرب میانه را به کانون سیاست های ریاست جمهوری تبدیل کرد. کارتر پیش از آنکه منطقه بومی خود به شدت به جمهوریخواهان تغییر مکان دهد، فورد را در انتخابات عمومی شکست داد.



منبع

در این بیانیه آمده است که او از حمایت کامل تیم پزشکی و خانواده‌اش برخوردار است که «در حال حاضر از حفظ حریم خصوصی می‌خواهند و از نگرانی‌های بسیاری که تحسین‌کنندگان او نشان می‌دهند سپاسگزار هستند».

کارتر، یک دموکرات، با شکست رئیس جمهور سابق جرالد فورد در سال 1976، سی و نهمین رئیس جمهور آمریکا شد.

مرکز کارتر که سی و نهمین رئیس جمهور و بانوی اول سابق پس از یک دوره ریاست جمهوری خود در کاخ سفید تأسیس کردند، سال گذشته 40 سال از ترویج دموکراسی و حل مناقشه، نظارت بر انتخابات و ارتقای سلامت عمومی در کشورهای در حال توسعه را رقم زد.

موسسه خیریه ایجاد شده توسط رئیس جمهور سابق 98 ساله در توییتر خود نوشت که پس از یک سری اقامت کوتاه در بیمارستان، کارتر “تصمیم گرفت که زمان باقی مانده خود را در خانه با خانواده خود بگذراند و به جای مداخله پزشکی اضافی، مراقبت های آسایشگاهی دریافت کند.”

کارتر آخرین تولد خود را در اکتبر با خانواده و دوستانش در پلینز، شهر کوچک جورجیا، جایی که او و همسرش، روزالین، در سال‌های بین جنگ جهانی اول و رکود بزرگ در آنجا متولد شدند، جشن گرفت.