دعوای پردو که ادعاهای تقلب در انتخابات را مطرح می کرد توسط قاضی رد شد

او افزود: «این سفر کیشوت انجام نخواهد شد.

آتلانتا (AP) – یک قاضی جورجیا شکایت سناتور سابق آمریکایی دیوید پردو مبنی بر شمارش آرای تقلبی یا تقلبی در پرجمعیت ترین شهرستان ایالت در طول انتخابات عمومی 2020 را رد کرد.

پردو در ماه دسامبر، چند روز پس از اینکه اعلام کرد که فرماندار برایان کمپ را در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان به چالش می کشد، به همراه یک رای دهنده منفرد شکایت خود را مطرح کرد. از جمله، این شکایت به دنبال دسترسی برای بررسی برگه های رای غایب بود و گفت که این به دادخواهان اجازه می دهد ثابت کنند که در شهرستان فولتون تقلب صورت گرفته است.

رابرت مک‌برنی، قاضی دادگاه عالی شهرستان فولتون، در دستوری به تاریخ چهارشنبه مبنی بر رد این شکایت نوشت که «این واقعاً مربوط به از دست دادن پردو یا تجربه شخصی لنون در رأی‌گیری نیست». او خاطرنشان می کند که ادعاهای اصلی آن این است که چندین دسته از برگه های رای غایب چندین بار اسکن شده و هزاران برگه رای غیرقانونی غیرقانونی تقلبی در شهرستان فولتون شمارش و تایید شده است.

بازرسان دفتر وزیر امور خارجه هیچ مدرکی برای حمایت از ادعاهای کلاهبرداری پیدا نکردند، اما این امر مانع از ادامه انتشار آنها، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، پردو و دیگران نشده است.

اینها ادعاهایی هستند که پس از انتخابات 2020 مکررا توسط افرادی مطرح شد که ادعا می کنند تقلب گسترده باعث ربوده شدن انتخابات ریاست جمهوری از ترامپ شده است. پردو که با نزدیک شدن به انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در 24 مه در نظرسنجی ها از کمپ عقب تر است، ادعاهای مربوط به انتخابات “دزدیده شده و تقلبی” را به ستون مرکزی کمپین خود تبدیل کرده است و اغلب در حین مبارزات انتخاباتی درباره این شکایت صحبت می کند.

پردو و الیزابت گریس لنون رای دهنده استدلال کردند که حقوق قانونی ایالتی آنها برای حفاظت برابر و روند قانونی نقض شده است. پردو ادعا می کند که آسیب خاص او این بود که او کاندیدای انتخاب مجدد در ماه نوامبر بود، اما نتوانست اکثریت را به دست آورد، و او را مجبور به دور دوم با جان اوسف، دموکرات، کرد که پردو شکست خورد. لنون می گوید که او در اکتبر 2020 به دنبال رای گیری حضوری بود، اما به او گفته شد که شخصی قبلاً یک برگه رای نامه ای به نام او ارسال کرده است.

جف امی، نویسنده آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشت.



Source link

مک‌بورنی نوشت، این شکایت از قاضی می‌خواهد که اعلام کند که مقامات شهرستانی حقوق برابر و حقوق دادخواست‌کنندگان را نقض کرده‌اند، اما چنین اعلامیه‌ای مستلزم آن است که نشان دهند اگر دادگاه اقدامی نکند، منافع آنها در آینده آسیب خواهد دید. او نوشت، در عوض، از او خواستند در مورد اتفاقی که قبلاً رخ داده است، اظهارنظر کند و دادگاه نمی تواند این کار را انجام دهد.

این دادخواست همچنین از قاضی می‌خواهد تا مجموعه‌ای از دستورات را صادر کند که به کارشناسان شاکی اجازه می‌دهد «به مواد رای مهر و موم شده ده‌ها هزار رای‌دهنده شهرستان فولتون نفوذ کنند، تقلب یا اشتباه رای دهندگان را تعقیب کنند، و سپس خودشان تعیین کنند که چه چیزی چیست. مک برنی نوشت: شمارش آرا واقعی باید در انتخابات باشد.

پردو به شدت از این حکم انتقاد کرد و گفت که این «نمونه دیگری از این است که چگونه سازمان همچنان به پنهان کردن اتفاقات سال 2020 ادامه می‌دهد و ما به شدت نسبت به این تصمیم تجدیدنظر خواهیم کرد».

___

این دعوای قضایی مقامات شهرستان را به دلیل «اقدام «سهل انگارانه، عمدی، عمدی، ظاهری، بدخواهانه یا فاسد و غیرقابل عذرخواهی با تخلف» و در نتیجه باعث می شود که رای دهندگان در شهرستان فولتون دچار «حذف رای، تضعیف، تحقیر رأی و فساد» شوند. مک‌بورنی نوشت، اما به دنبال راه‌حلی برای نقض ادعایی حقوق درخواست‌کنندگان نیست.

مک‌بورنی نوشت، این دعوا به دنبال اعلامیه‌ای است که دادگاه قادر به ارائه آن نیست و بدون چنین اعلامیه‌ای، درخواست‌های خواهان‌ها «فقط با انگور ترش پشتیبانی می‌شود که شرابی را که دادگاه ارائه نمی‌کند، پشتیبانی می‌کند».

این شکایت مشابه با شکایت دیگری بود که توسط گروهی از رای دهندگان مطرح شد که در ماه اکتبر رد شد، زیرا قاضی دریافت که این گروه ادعای “جراحت خاصی” نکرده بود و بنابراین حق شکایت را نداشت. این حکم مورد تجدیدنظرخواهی قرار گرفته است.