ترامپ به دنبال دیسانتیس می رود و می گوید که او مجبور نیست فلوریدا را “بسته” کند، حتی اگر اکثر محافظه کاران پاسخ فرماندار کووید-19 را ستودند.

ادعای ترامپ مبنی بر اینکه دسانتیس، بر خلاف سایر فرمانداران جمهوری خواه، ایالت خود را در حالی بسته است که مجبور نبود با این باور عمومی در میان راست مخالفت کند که فلوریدا به درستی به COVID-19 پاسخ داد و نسبتاً باز ماند. خود دیسانتیس در سال 2021 درباره مدارس و مشاغل باز ایالت و همچنین نتایج COVID-19 آن لاف زد.

انتقاد ترامپ از دیسانتیس در حالی مطرح می شود که برخی از جناح راست آشکارا گفته اند که می خواهند او کناره گیری کند تا حزب جمهوری خواه بتواند در سال 2024 در اطراف فرماندار فلوریدا تجمع کند. و نشانه ای از آنچه که اگر متحدان سابق نامزدی ریاست جمهوری را اعلام کنند چه خواهد بود.

نمایندگان DeSantis بلافاصله به درخواست Insider برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

ترامپ این اظهار نظر را در بیانیه‌ای که در اختیار اینسایدر قرار داد و مجموعه‌ای از پست‌های Truth Social را بیان کرد که در آن او علیه دیسانتیس و رسانه‌های خبری خشمگین بود. این بیانیه پس از آن صادر شد که برخی از جمهوری خواهان ترامپ را به دلیل عملکرد ناامیدکننده حزب جمهوری خواه در میان دوره ای مقصر دانستند، اگرچه دیسانتیس به راحتی به انتخاب مجدد خود ادامه داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، در طول یک گردهمایی تبلیغاتی در هرتز آرنا در 31 اکتبر 2018 در استرو، فلوریدا، از نامزد جمهوری خواه فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس استقبال می کند.جو رادل/گتی ایماژ

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

پاسخ فلوریدا به کووید-19 نسبتاً غیرممکن بود و مدارس و مشاغل تا حد زیادی باز بودند.

به نظر می‌رسد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، از واکنش ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا به کووید-19 انتقاد می‌کند، که به طور گسترده مورد تحسین قرار گرفت و بسیاری از جناح راست آن را به عنوان الگو معرفی کردند.

روز پنجشنبه، ترامپ علیه دیسانتیس به خشم آمد و گفت که او بی جهت تصمیم به “بستن” فلوریدا کرده است.

  • پاسخ فلوریدا به COVID-19 بسیار بحث برانگیز بود. بر اساس داده های گردآوری شده توسط نیویورک تایمز، فلوریدا دوازدهمین بیشترین تعداد مرگ و میر به ازای هر 100000 ساکن در این کشور را دارد، که تقریباً به طور کامل از ایالت هایی با نرخ واکسیناسیون کمتر از متوسط ​​پیشی گرفته است. اما حتی زمانی که برخی موفقیت‌های ملموس رویکرد ایالت را زیر سوال بردند، این باور که فلوریدا و در نتیجه دیسانتیس برنده همه‌گیری شدند، در میان محافظه‌کاران همچنان قوی باقی مانده است.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، در طول یک گردهمایی تبلیغاتی در هرتز آرنا در 31 اکتبر 2018 در استرو، فلوریدا، از نامزد جمهوری خواه فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس استقبال می کند.

    ترامپ با استفاده از نام مستعار فرمانداری که برای اولین بار به صورت علنی در آن حضور داشت، شروع کرد: «نیوزکورپ، که فاکس، وال استریت ژورنال و نیویورک پست دیگر بزرگ نیست (سرهنگ را برگردانید!) برای فرماندار ران دیسانتیمونیوس است. شنبه، «یک فرماندار متوسط ​​جمهوری‌خواه با روابط عمومی عالی، که مجبور نبود ایالت خود را ببندد، اما برخلاف سایر فرمانداران جمهوری‌خواه، که تعداد کلی آنها برای یک جمهوری‌خواه، فقط متوسط ​​بود – وسط بسته – از جمله کووید. و چه کسی از مزیت SUNSHINE برخوردار است، جایی که مردم از ایالت‌های ضعیف شمال به آنجا می‌روند، مهم نیست که فرماندار چه کسی باشد، درست مثل من!»

    پاسخ ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا به کووید-19 توسط بسیاری از جناح راست به عنوان یک الگو مطرح شده بود.