انتظار می رود بایدن در این ماه به مناسبت اولین سالگرد تهاجم روسیه به اوکراین به لهستان سفر کند

بایدن گفت: “من مدت زیادی است که این را می گویم – انتظار از طرف روسیه این است که ما از هم پاشیده می شویم، ما متحد نمی مانیم. اما ما کاملاً، کاملاً و کاملاً متحد هستیم.”

NBC News اولین بار در ماه گذشته گزارش داد که بایدن در نظر دارد به اروپا، از جمله احتمالاً لهستان، به مناسبت سالگرد جنگ که در 24 فوریه 2022 آغاز شد، سفر کند.

دیدار از اروپا به بایدن فرصت حضوری برای تقویت وحدت بیشتر در اتحاد آمریکا و اروپا می دهد. زمانی که بایدن در 25 ژانویه اعلام کرد که ایالات متحده 31 تانک آبرامز را به اوکراین خواهد فرستاد، در مورد اهمیت این اتحاد اظهار نظر کرد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

این منابع خاطرنشان کردند که این سفر تا زمانی که کاخ سفید آن را اعلام نکند نهایی نیست و ممکن است برنامه ها تغییر کند.

سخنگوی شورای امنیت ملی از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

به گفته این منابع، برنامه ریزی فعلی برای سفر بایدن به لهستان در اواخر فوریه است.

هنوز مشخص نیست که آیا توقف های اضافی به این سفر اضافه خواهد شد یا خیر.

وزارت دفاع هفته گذشته اعلام کرد که از زمان حمله روسیه، دولت بایدن بیش از 29.3 میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین کرده است.

به گفته سه نفر از آشنایان با این برنامه، انتظار می‌رود جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور در این ماه به مناسبت سالگرد حمله روسیه به اوکراین به لهستان سفر کند.

منابع در آن زمان گفتند کاخ سفید در حال بررسی راه هایی است که بایدن بتواند نقطه عطفی را برای جلب توجه به مقاومت اوکراین در برابر کمپین نظامی وحشیانه روسیه و تایید مجدد همبستگی ایالات متحده با مردم اوکراین در حالی که مناقشه وارد مرحله جدیدی می شود، رقم بزند.