سندرز فرماندار آرکانزاس پیشنهاد رد وضعیت اتحادیه را ارائه می دهد

این سخنرانی مقدمه ای دوباره برای سندرز است که از زمان وزارت مطبوعات و یکی از نزدیک ترین دستیاران ترامپ به خوبی شناخته شده بود. او در دورانی که سخنگوی ارشد ترامپ بود، پس از دعوای مکرر با خبرنگارانی که به شدت از او سوال می‌کردند، جلسات روزانه تلویزیونی را کاهش داد.

انتظار می رود بایدن از سخنرانی خود در کنگره برای برجسته کردن تلاش های خود برای ایجاد شغل، مبارزه با تورم و بهبود زیرساخت های کشور استفاده کند. رئیس جمهور، که انتظار می رود در چند ماه آینده اعلام کند که به دنبال انتخاب مجدد خواهد بود، با یک فضای سیاسی سخت و یک کنگره تقسیم شده مواجه است. نظرسنجی منتشر شده در این هفته توسط مرکز تحقیقات روابط عمومی Associated Press-NORC نشان داد که تنها 37 درصد از دموکرات‌ها می‌گویند که می‌خواهند او به دنبال یک دوره دوم ریاست جمهوری باشد.

سندرز در زمانی سخنرانی می کند که سلف وی، فرماندار سابق آسا هاچینسون، به دنبال نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری است. هاچینسون یک منتقد صریح ترامپ بوده و گفته است که ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه «بدترین سناریو» برای این حزب خواهد بود.

___

میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواه سنا در بیانیه ای که هفته گذشته انتخاب سندرز را اعلام کرد، گفت: «از اینکه ملت روز سه شنبه از فرماندار سندرز بشنوند هیجان زده هستم و شاهد تضاد شدید با این دولت خسته و شکست خورده هستم.

سندرز گفته است که اولویت او این است که مجلس قانونگذاری ایالتش با اکثریت جمهوری خواه قانون آموزشی را تصویب کند که به گفته او شامل افزایش حقوق معلمان و نوعی انتخاب مدرسه است که اجازه می دهد از پول دولتی برای پرداخت هزینه مدارس خصوصی استفاده شود. او همچنین خواستار حذف تدریجی مالیات بر درآمد ایالتی شده است.

سندرز توجه خود را بر روی برخی از اهداف مورد علاقه رئیس جمهور سابق متمرکز کرده است و طی چند ساعت پس از آغاز به کار چندین دستور اجرایی را امضا کرده است که مورد تشویق محافظه کاران قرار گرفت. آنها شامل دستوری برای منع تدریس تئوری نژاد انتقادی در مدارس دولتی و دیگری ممنوعیت TikTok از دستگاه های دولتی بودند.

اما از زمان انتخابات، سندرز عمدتاً از فشار آوردن به ترامپ، که از پیشنهاد او برای فرمانداری حمایت کرد و در مواد تبلیغاتی او به نمایش درآمد، اجتناب کرد. سندرز نگفته است که آیا قصد دارد از ترامپ، که سومین نامزدی ریاست جمهوری را ارائه می کند، حمایت کند یا خیر، و او در سخنرانی پیروزی خود در شب انتخابات به رئیس جمهور سابق اشاره ای نکرد.

با سخنرانی او، رهبران حزب جمهوری خواه به شخصیتی که نزدیک به ترامپ است، سکویی می دهند که در درون حزب تاثیرگذار باقی می ماند، حتی در شرایطی که جمهوری خواهان می پرسند که چقدر مانع تلاش او برای بازگشت به کاخ سفید شده است. چرخش ستاره‌ای برای سندرز همچنین در زمانی که نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که حتی بسیاری از دموکرات‌ها سن بایدن 80 ساله را یک مشکل می‌دانند، جوان‌ترین فرماندار کشور را نیز در کانون توجه قرار می‌دهد.

پوشش AP از آدرس وضعیت اتحادیه را در آدرس زیر دنبال کنید: https://apnews.com/hub/state-of-the-union-address



منبع

سندرز 40 ساله سه شنبه شب کمتر از یک ماه پس از ادای سوگند به عنوان اولین فرماندار زن آرکانزاس سخنرانی می کند. دختر فرماندار سابق مایک هاکبی، او همچنین اولین آرکانسانی است که پس از بیل کلینتون به عنوان فرماندار در سال 1985، پاسخی به وضعیت رئیس جمهور ارائه می کند.

لیتل راک، آرک (AP) – سارا هاکبی سندرز، فرماندار آرکانزاس، که زمانی سخنگوی کاخ سفید برای رئیس جمهور دونالد ترامپ بود، قرار است با ارائه پاسخ جمهوری‌خواهان به سخنرانی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، به صحنه ملی بازگردد. .

او مرتباً توسط مجریان آخر شب و برنامه «Saturday Night Live» مورد لحن قرار می‌گرفت، که او را به عنوان یک وفادار ناصادق به ترامپ با کشش اغراق‌آمیز جنوبی نشان می‌داد. اما سندرز همچنین با حضور مکرر در فاکس نیوز و دیگر رسانه های محافظه کار دوست، طرفدارانی به شدت وفادار در میان جمهوری خواهان ایجاد کرد.

سندرز که تقریباً دو سال به عنوان سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید خدمت کرد، در سال گذشته در طول رقابت موفقیت آمیز خود برای فرمانداری، به شدت بر انتقادات خود از بایدن تمرکز کرد. او مکرراً از واکنش همه‌گیر کووید-19، سیاست‌های مهاجرتی و سایر مواضع رئیس‌جمهور دموکرات انتقاد می‌کرد.