آیا کووید پس از پایان وضعیت اضطراری ایالات متحده افزایش می یابد؟

او گفت: “ما هنوز نمی دانیم که تمام شده است، و هر هفته شاهد عرضه انواع جدیدی هستیم و بخش بزرگی از جمعیت آمریکا را داریم که هنوز به طور کامل واکسینه نشده اند.”

بسیاری از مردم همچنین مجبور به پرداخت برخی از هزینه‌های درمان‌هایی مانند Paxlovid ضد ویروسی می‌شوند.

افرادی که بیمه ندارند باید قیمت کامل واکسن ها را بپردازند و سازندگان واکسن Prizer و Moderna قصد دارند هزینه واکسن ها را از 30 دلار به 120 دلار افزایش دهند.

گاندی که همه بیمارانش از بیمه سلامت عمومی استفاده می‌کنند، گفت: «آنچه هر زمستان اتفاق می‌افتد این است که ما با بیمه بحث خواهیم کرد. ما خواهیم گفت، واقعاً این بیمار بیشتر در معرض خطر است. او بزرگتر است. او HIV دارد. او دچار سرکوب سیستم ایمنی است. شما واقعا نیاز به خرید [vaccine booster]و آنها خواهند گفت: “خیلی گران است.”

ویلیام شافنر، کارشناس بیماری های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه وندربیلت، گفت: «نگریستن به سه ماه و نیم، چهار ماه آینده در مورد اینکه شرایط کووید چگونه خواهد بود، خوش بینانه و شجاعانه است. لغو این اعلامیه “یک بار دیگر نابرابری ها را هم در درمان و هم در پیشگیری ایجاد می کند”.

طبق نظرسنجی گالوپ، یک ماه پس از اینکه بایدن در 60 دقیقه همه‌گیری را تمام شده اعلام کرد، تعداد افرادی که فکر می‌کردند تمام شده است، 11 درصد افزایش یافت. بر اساس نظرسنجی دانشگاه مونموث پس از مصاحبه بایدن، افراد کمتری نیز نسبت به سال گذشته قصد داشتند واکسن تقویت کننده جدید دریافت کنند.

او گفت: «من فکر می‌کنم امیدواریم که سویه‌های جدید نسبت به واکسن‌ها مقاوم‌تر نباشند و این مشخص نیست. “شما به این احساس نیاز دارید که مردم مسئول هستند، یا اینکه مردم مسئولیت های خود را درک می کنند و می توانند منطقی عمل کنند. آن لحظه است.»



منبع

در حالی که نوزو همچنین نگران دسترسی افراد بدون بیمه به دارو، واکسن و آزمایش است، او فکر نمی‌کند که اورژانس بهداشت عمومی برای رسیدگی به مشکلات بزرگ‌تری مانند بسته شدن بیمارستان‌های کودکان یا کمبود نیروی انسانی یا مشکلات مردم مناسب باشد. دسترسی به واکسن آنفولانزا.

نوزو گفت که این “فاجعه بار” خواهد بود.

در حالی که افراد همچنان در بیمارستان بستری می شوند و بر اثر کووید جان خود را از دست می دهند، این تعداد به طور پیوسته کاهش یافته است. اکثر مردم استفاده از ماسک را متوقف کرده اند. و جو بایدن در سپتامبر 2022 همه گیری را تمام شده اعلام کرد.

در همین حال، جمهوری خواهان از دولت بایدن خواسته اند که به جای صبر کردن تا ماه می، فورا به این بیانیه پایان دهد.

نوزو گفت: «متاسفانه، کنگره منابع اضافی را برای تأمین مالی بخش‌های بهداشتی اختصاص نداده است». کار پاسخگویی به کووید و سایر عوامل بیماری زا که در ترکیب ما در حال چرخش هستند ادامه دارد، اما ما فقط منابع لازم برای انجام آن را نداریم. متأسفانه، من اعلامیه اضطراری بهداشت عمومی یا لغو آن را ایجاد یا شکستن آن نمی دانم. این یک مشکل قبل از این بود.»

نوزو گفت که کاهش نگرانی در مورد ویروس “همیشه یک خطر است، اما ما فرصت های متعددی برای دریافت تقویت کننده داشته ایم.” بنابراین آن چالش‌های ارتباطی همچنان باقی است و این قطعاً به آن می‌افزاید، اما این تنها محرک نیست.»

پس از لغو این دستور، اکثر آمریکایی ها همچنان می توانند بدون هیچ هزینه ای واکسن دریافت کنند. به گزارش رویترز، اما افرادی که در بیمه مدیکر یا خصوصی ثبت نام کرده‌اند، باید هزینه آزمایش‌های کووید بدون نسخه آزمایشگاهی و خانگی را پرداخت کنند. ذینفعان برنامه بیمه درمانی Medicaid یا کودکان (تراشه) باید برخی از هزینه های آزمایش را از سال 2024 بپردازند.

علیرغم اختلاف نظرها در مورد اینکه آیا وضعیت اضطراری بهداشت عمومی باید بعد از ماه مه ادامه یابد، نوزو، روسنر و دیگران موافق هستند که تلاش جمهوری خواهان برای پایان دادن به وضعیت اضطراری در حال حاضر غیرمسئولانه است و لغو دستور اضطراری توسط بایدن در ماه می می تواند مشکلات بیشتری ایجاد کند.

نوزو در مورد نگرانی در مورد تغییر نگرش عمومی نسبت به کووید به دلیل پایان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی، گفت: “ما در طول همه گیری همه گیر از این سرفصل ها برخوردار بوده ایم.”

مربوط: غیبت از محل کار در بالاترین حد خود از آنجایی که آمریکایی ها از کووید رنج می برند

در حالی که سایر کارشناسان بهداشت عمومی همچنان نگران کووید هستند، برخی از تصمیم دولت حمایت می کنند زیرا وضعیت اضطراری را راهی موثر برای حل مشکلات بزرگتر در مورد توانایی سیستم مراقبت های بهداشتی در پاسخگویی به ویروس ها نمی دانند.

جنیفر نوزو، اپیدمیولوژیست و مدیر مرکز همه گیر در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه براون، گفت: «مسائل سیستماتیک بسیار بیشتری وجود دارد که باید آنها را برطرف کنیم که یک اورژانس بهداشت عمومی به خوبی آماده رفع آن نیست.

گاندی گفت که گرفتن هزینه بسیار بیشتر برای واکسن نیز غیراخلاقی است، به ویژه در مورد مدرنا، که 10 میلیارد دلار بودجه دولتی برای توسعه واکسن دریافت کرد.

دیوید روسنر که در دانشگاه کلمبیا به مطالعه بهداشت عمومی و تاریخ اجتماعی می پردازد، در ماه نوامبر 10 روز را در بیمارستانی گذراند زیرا به ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) مبتلا شد که به دلیل آسم وی بدتر شد و به ذات الریه مبتلا شد.

زمانی که دولت فدرال حدود سه سال پیش وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را اعلام کرد، به این معنی بود که برخی از الزامات برنامه‌های دولتی لغو شد و میلیون‌ها نفر دیگر در Medicaid ثبت نام کردند. دولت به ایالت ها اجازه نداد آن افراد را پس از ثبت نام از Medicaid حذف کنند. این اقدام همچنین به اکثر آمریکایی‌ها اجازه می‌دهد تا آزمایش‌های کووید، واکسن‌ها و برخی از درمان‌های ویروس را رایگان دریافت کنند.

دکتر مونیکا گاندی، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، گفت که بزرگترین نگرانی او در مورد هزینه واکسن است.

<span>عکس: خبرگزاری آنادولو/گتی ایماژ</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/KzHPzpKmBwJj6GLjL84g9A–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/727a7cb2f0905ffa94e65a000fde4b28″ data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/KzHPzpKmBwJj6GLjL84g9A–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/727a7cb2f0905ffa94e65a000fde4b28″/></div>
</div>
</div>
<p>او گفت که دولت باید بر تامین مالی ادارات بهداشت عمومی تمرکز کند.  چنین سازمان‌های ایالتی و محلی برای جلوگیری از گسترش بیماری و اطمینان از دسترسی مردم به خدمات بهداشتی مانند ایمن‌سازی و سایر مسئولیت‌ها تلاش می‌کنند.  بر اساس تحلیل کایزر هلث نیوز و آسوشیتدپرس، بین سال‌های 2010 تا 2020، بودجه برای بخش‌های بهداشت عمومی ایالتی 16 درصد سرانه کاهش یافت و هزینه‌های بخش بهداشت محلی نیز 18 درصد کاهش یافت.</p>
<p>روسنر، 76 ساله که کووید-19 نداشته است، گفت: «الان همه چیز تمام شده است، اما چند لحظه بود که به نوعی حساس بود، و ای کاش مردم به طور کلی بیشتر آگاه بودند که ممکن است این اتفاق بیفتد.</p>
<p><figcaption class=عکس: خبرگزاری آنادولو/گتی ایماژ

او گفت: «برخی انتقال‌ها باید اتفاق بیفتد، از جمله اطمینان از ادامه دسترسی مردم به دارو و اطمینان از اینکه بیمارستان‌ها می‌توانند از نظر اداری تغییر کنند.»

روزنر گفت، بایدن اعلام کرد که همه‌گیری به پایان رسیده و لغو وضعیت اضطراری بهداشت عمومی همچنین درخواست از دوستان خود را برای انجام اقدامات احتیاطی مانند پوشیدن ماسک یا آزمایش قبل از گردهمایی دشوارتر می‌کند.

اما روسنر گفت این دستور باید تا زمانی که «جامعه بهداشت عمومی واقعاً احساس کند که کنترلی روی ویروس دارد» به قوت خود باقی بماند.

او گفت: “من واقعاً فکر می کنم حریصانه است.” آنها بودجه عمومی زیادی دریافت کردند.»

اکنون او نگران است که ساکنان ایالات متحده به دلیل اعلامیه دولت بایدن در اوایل این هفته مبنی بر اینکه اجازه می دهد وضعیت اضطراری بهداشت عمومی کرونا در ماه مه منقضی شود، حتی کمتر متوجه تهدید مداوم ناشی از کووید شوند.