نوارهای 6 ژانویه “به آهستگی” در شبکه های غیر از فاکس نیوز پخش می شود

کارلسون همچنان به نمایش این فیلم ادامه داد، حتی در حالی که پرونده های شکایت 1.6 میلیارد دلاری برای افترا علیه فاکس نیوز توسط یک شرکت ماشین های رأی گیری نشان داد که مجریان فاکس نیوز در پیام های خصوصی گفتند ترامپ در مورد تقلب در رأی دهندگان در انتخابات 2020 دروغ می گوید و خود کارلسون اظهار داشت که “با شور و شوق” نفرت» رئیس جمهور سابق.

مربوط: مایک پنس: تاریخ دونالد ترامپ را در مورد حمله به کنگره مسئول خواهد دانست

مک کارتی به ساندی مورنینگ فیوچرز، برنامه ای که توسط فاکس نیوز پخش می شود، گفت: «ما به آرامی به هر خبرگزاری اختصاص خواهیم داد. «آنها می توانند بیایند نوارها را هم ببینند. بگذارید همه آنها را ببینند تا خودشان قضاوت کنند.»

این اقدام از سوی دموکرات‌ها در کنگره و منتقدان جمهوری‌خواه دونالد ترامپ – که حمله کنگره را در تلاش برای براندازی شکست انتخاباتی او تحریک کردند – حتی قبل از اینکه کارلسون اولین گزیده‌های خود را در این هفته نشان دهد، مورد انتقاد قرار گرفت.

او گفت: «من نوارها را ندادم. “من اجازه دادم [him] بیایید آنها را ببینید، درست مثل یک انحصاری با هر کس دیگری. هدف من در اینجا شفافیت است.»

«این روز بسیار تاریک و غم انگیزی را نشان خواهد داد که من از نزدیک شاهد آن بودم، که شامل حمله به پلیس کنگره ما، 140 نفر از آنها مجروح، دو بمب لوله‌ای بود. یک افسر پلیس کاپیتول کشته شد و یک معترض کشته شد. روز خوبی نیست.»



منبع

<span>عکس: برنده McNamee/Getty Images</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/L8E68uOkhAyPRYFvyWdy0w–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/ebe57e3e070b7196a7b297eef582285e” data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/L8E68uOkhAyPRYFvyWdy0w–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/ebe57e3e070b7196a7b297eef582285e”/></div>
</div>
</div>
<p>مک کارتی تاکنون فقط به فاکس نیوز اجازه داده است که نوارها را ببیند و به مجری پربیننده تاکر کارلسون دسترسی داشته باشد.</p>
<p>روز یکشنبه، مک کارتی ادعا کرد که نوارها را به کارلسون “ندهد”.</p>
<p>مک کارتی همچنین از یک نقطه صحبت مشترک دست راستی استفاده کرد، که 6 ژانویه – یک حمله خشونت آمیز مرتبط با 9 مرگ از جمله خودکشی نیروی انتظامی – را به اعتراضات برای عدالت نژادی پس از قتل جورج فلوید توسط پلیس در تابستان 2020 تشبیه کرد که گاهی اوقات به خشونت تبدیل شد.</p>
<p

<p>مایک پنس، معاون سابق رئیس‌جمهور سابق، که در 6 ژانویه هدف اوباش قرار گرفت، در شامی در واشنگتن شنبه شب، گفت: «در این مورد اشتباه نکنید، آنچه در آن روز اتفاق افتاد مایه شرمساری بود.  و نجابت را به گونه‌ای دیگر به تصویر می‌کشد.»</p>
<p><figcaption class=عکس: Win McNamee/Getty Images

کارلسون مدعی شد که نوارها “بیشتر هرج و مرج مسالمت آمیز” را نشان می دهد، حامیان ترامپ مانند گردشگران عمل می کنند و بسیاری از بیش از 1000 نفر دستگیر شده، که برخی از آنها به جرمی از جمله توطئه فتنه انگیز محکوم شده اند، به ناحق هدف قرار گرفته اند.

اگرچه او گفت که نوارها باید به «هر رسانه‌ای» داده می‌شد، اما میس افزود: «ما دستگیری‌های بسیار کمی را در زمانی که توسط … اعضای آنتیفا و زندگی سیاه اهمیت دارد، دیدیم. من دو تابستان پیش خانه‌ام را با اسپری رنگ‌آمیزی کردند و هیچ‌کس به خاطر آن پاسخگو نبود.»

نانسی میس، یک جمهوری خواه نسبتا میانه رو از کارولینای جنوبی، سعی کرد همین نکته را در مورد وضعیت اتحادیه CNN بیان کند.

میس توسط میزبانش تحت فشار قرار نگرفت. اما سایر جمهوری خواهان در مورد تصمیم مک کارتی برای دادن نوارهای کاپیتول به کارلسون و نحوه استفاده کارلسون از آنها صحبت کردند.

کوین مک کارتی، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا، روز یکشنبه گفت که بیش از 40000 ساعت فیلم امنیتی از حمله 6 ژانویه به کنگره را “به آرامی” در اختیار شبکه های دیگری غیر از فاکس نیوز قرار خواهد داد.

مایکل مک کال، رئیس جمهوری‌خواه کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان، روز یکشنبه در گفتگو با شبکه سی‌بی‌اس Face the Nation گفت: «فکر می‌کنم مردم آمریکا سزاوار دیدن تمام فیلم‌های آن روز هستند، و همه فیلم‌ها قرار نیست دیده شوند. می دانید، گردشگری در کاپیتول.

مک کارتی می‌گوید: «چرا دادگاه‌های فدرال را تماشا کردم، چرا آتش‌سوزی شهرها، آژانس‌های فدرال یا چیزهای دیگر را تماشا کردم و هیچ‌کس در آنجا دستگیر نشد؟ من فکر می کنم که ما باید عدالت برابر در سراسر این کشور داشته باشیم.»