مدیر مالی سابق سازمان ترامپ می گوید خانواده ترامپ در تاریکی طرح کلاهبرداری مالیاتی بودند

رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ و دو پسر بزرگش چک‌هایی را امضا کردند که مدیر مالی سازمان ترامپ برای تقلب در مالیات‌هایش استفاده می‌کرد، اما نمی‌دانستند این تقلب بوده است.

ویسلبرگ در پاسخ به سوالی از آلن فوترفاس، وکیل ترامپ در بازجویی متقابل که آیا ترامپ یا هر شخص دیگری در شرکت به او اجازه «ارتکاب کلاهبرداری مالیاتی» داده است، گفت: «نه».

ویسلبرگ گفت که ترامپ از امتیازاتی که می‌گرفت آگاه بود، زیرا او و سپس پسرانش دونالد ترامپ جونیور و اریک ترامپ چک‌ها را امضا می‌کردند.

آلن وایسلبرگ، مدیر ارشد مالی سابق سازمان ترامپ و آلن فوترفاس وکیل دادگستری در دادگاه نیویورک در 17 نوامبر 2022. (کریستین کورنل)

او اوایل پنجشنبه شهادت داد که سازمان ترامپ پس از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور، شیوه‌های تجاری خود را به دلیل نظارت‌های بیشتر که تحت نظارت قرار داشت، پاکسازی کرد.

او اذعان کرد که این شرکت از نظر مالی سود برده است، اما گفت: “طمع شخصی من بود که منجر به این شد.”

وایسلبرگ همچنین شهادت داد که از مزایای خارج از کتاب به نفع شرکت استفاده نکرده است – او گفت که این کار را برای خودش انجام می‌دهد.

آیا با خانواده ترامپ توطئه کردید؟ فطرفس پرسید. ویسلبرگ گفت: نه.

آلن وایسلبرگ، مدیر ارشد مالی سابق سازمان ترامپ و آلن فوترفاس وکیل دادگستری در دادگاه نیویورک در 17 نوامبر 2022. (کریستین کورنل)

وایسلبرگ تنها فردی بود که در این پرونده متهم شد. بر اساس مفاد قراردادش با دادستان، او موافقت کرد که نزدیک به 2 میلیون دلار مالیات، بهره و جریمه بپردازد و پنج ماه در زندان بگذراند و به دنبال آن پنج سال حبس مشروط بگذرد. او همچنین موافقت کرد که “در دادگاه آتی سازمان ترامپ شهادت صادقانه بدهد” یا با پنج تا 15 سال زندان روبرو خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از کارهای خود خجالت می کشد، پاسخ داد: “بیشتر از چیزی که تصورش را بکنید.”

آلن وایسلبرگ 75 ساله برای دومین روز در دادگاه جنایی کسب و کار خانوادگی ترامپ در شهر نیویورک شهادت داد که تنها فرد دیگری در شرکت که از طرح کلاهبرداری مالیاتی اطلاع داشت، کنترل کننده آن، جفری مک کانی بود.

ویسلبرگ گفت: «همه از هر زاویه‌ای که فکرش را بکنید به شرکت ما نگاه می‌کردند، از جمله شخص ترامپ.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

تصمیم شما برای عدم پرداخت مالیات صرفاً به نفع آلن وایسلبرگ بود؟ فطرفس پرسید. وایسلبرگ پاسخ داد: درست است.

تصویر: آلن وایسلبرگ، مدیر ارشد سابق مالی سازمان ترامپ، در سمت چپ، در 17 نوامبر 2022 به دادگاه نیویورک می رسد. (یوکی ایوامورا / AP)

وایسلبرگ، شاهد کلیدی دادستان، همراه با سازمان ترامپ در آوریل سال گذشته در آنچه دولت به عنوان یک طرح 15 ساله برای فریب دادن سیستم از پول مالیات توصیف کرد، متهم شد.

ویسلبرگ تحت بازجویی از Futerfas گفت تنها فردی که می‌دانست مالیات مناسبی را برای این امتیازات پرداخت نمی‌کند مک‌کانی است.

فطرفس از او پرسید که آیا با این کلاهبرداری اعتماد خانواده را شکسته است؟ وایسلبرگ پاسخ داد: بله.

مک کانی هفته گذشته شهادت داد که وایسلبرگ به عنوان یک بازیگر بد تنها، او را یک “مدیر خرد” خواند که باید تمام تصمیمات مالی را امضا می کرد.

تصویر: آلن وایسلبرگ، مدیر ارشد سابق مالی سازمان ترامپ، در سمت چپ، در 17 نوامبر 2022 به دادگاه نیویورک می رسد. (یوکی ایوامورا / AP)

ویسلبرگ در ماه اوت به جرم خود اعتراف کرد و پذیرفت که برای مجازات کمتری شهادت دهد. در حالی که او پس از متهم شدن به عنوان CFO برکنار شد، او روز سه شنبه شهادت داد که وظایفش تا حد زیادی یکسان است و او هنوز هم به همان میزان درآمد دارد – حدود یک میلیون دلار در سال.

دادستان ها در پرونده های دادگاه گفتند وایسلبرگ 1.76 میلیون دلار “غرامت غیرمستقیم کارمندان” از طریق این طرح دریافت کرد که شامل یک آپارتمان بدون اجاره، ماشین های گران قیمت، شهریه مدرسه خصوصی برای نوه هایش و اثاثیه جدید بود. مدیران دیگر امتیازات مشابهی دریافت کردند و به عنوان پیمانکاران مستقل به آنها پاداش پرداخت شد که باعث صرفه جویی در مالیات بر حقوق و دستمزد شرکت شد.