قاضی وکلا را به دلیل کند کردن پرونده 1/6 متهم زندانی مورد انتقاد قرار داد


یک قاضی فدرال در واشنگتن تهدید کرده است که دو وکیل را برای اقدامات انضباطی احتمالی به دلیل به تعویق انداختن محاکمه مردی که در زندان منتظر بود به اتهام حمله به افسران پلیس در جریان شورش کنگره گزارش می دهد.

قاضی منطقه ای ایالات متحده، ترور مک فادن، منصوب دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، در اسناد دادگاهی که روز پنجشنبه ثبت شد، این سوال را مطرح کرد که آیا جوزف مک براید، وکیل دادگستری، وقتی تابستان گذشته گفت که باید محاکمه کریستوفر کواگلین در اکتبر را تحت فشار قرار دهد، صادق بوده است یا خیر. مک براید گفت که بیماری مزمن لایم دارد و درمان و بهبودی دو تا سه ماه طول می کشد.

در همان زمان، قاضی خاطرنشان کرد که مک براید – که وکالت چند متهم 6 ژانویه را بر عهده دارد – به مصاحبه های رسانه ای ادامه داد و در ماه اکتبر با کمیته ایالتی جمهوریخواه در مورد مبارزه خود برای “زندانیان سیاسی 6 ژانویه” صحبت کرد. در ماه نوامبر، مک براید عکسی از خود در ساحل در استراحتگاه مار-آ-لاگو ترامپ در توییتر منتشر کرد و عکس دیگری از داخل جشن تبلیغات انتخاباتی ترامپ در سال 2024مک فادن نوشت.

مک فادن نوشت: «در حالی که وکلا – مانند همه شهروندان – حق دارند آزادانه صحبت کنند، این اظهارات عمومی توسط مک براید، واقعی بودن نیاز او به ادامه پزشکی را به دلیل ناتوانی او در وکالت کواگلین در اکتبر گذشته زیر سوال می برد.

مک فادن به مک براید – که از آن زمان از پرونده کواگلین انصراف داده است – و جاناتان گراس، وکیل دیگر کواگلین، دستور داد تا تا 10 آوریل پاسخی در مورد اینکه چرا قاضی نباید آنها را به کمیته شکایات دادگاه ارجاع دهد، که شکایات علیه وکلا را بررسی می کند، ارائه دهند. قاضی جلسه رسیدگی را برای 18 آوریل تعیین کرد.

مک براید در پاسخ به توئیت یک روزنامه نگار درباره حکم قاضی توییت کرد: «برای شنیدن حقیقت، همه باید برای این کار حاضر شوند. بیا برویم!»

مک براید در این ماه – تنها چند هفته قبل از تاریخ محاکمه جدید مرد در آوریل – از پرونده کواگلین کناره گیری کرد، زیرا مک براید گفت که باید روی پرونده دیگری در 6 ژانویه تمرکز کند که در پایان مارس محاکمه می شود. مک براید به قاضی گفت که گروس رسیدگی به پرونده کواگلین را بر عهده خواهد گرفت و گفت که این تغییر به متهم آسیبی وارد نمی‌کند و وکیل دیگر «پرونده کواگلین را خوب می‌داند».

با این حال، بلافاصله پس از در دست گرفتن این پرونده، گراس به مک فادن گفت که او قصد دارد از محاکمه دوباره درخواست کند. مک فادن نوشت که گراس به قاضی گفت که “او قانون کیفری را رعایت نمی کند و صلاحیت ندارد” تا تنها چند هفته دیگر وکیل اصلی کواگلین در دادگاه باشد.

مک فادن نوشت: «وکلای کواگلین اکنون چندین بار این محاکمه را به ضرر موکل خود که همچنان در بازداشت به سر می برد، به تعویق انداخته اند و به خاطر ناراحتی همدستان او و دولت که به دنبال حل سریع این موضوع هستند. “در واقع، دادگاه شک دارد که درخواست اولیه مک براید برای ادامه کار با حسن نیت انجام شده باشد.”

مک براید روز جمعه در یک پیام متنی گفت که او “تلقینات” در دستور مک فادن در مورد اظهاراتش به دادگاه در مورد وضعیت پزشکی و درخواست های خود را رد می کند. مک براید گفت که به دادگاه پاسخ خواهد داد و مشتاقانه منتظر “نمایش حقیقت و دستیابی به یک هدف است قطعنامه مطلوب.»

مک براید همچنین گفت که موکلش معتقد است قاضی آنقدر دشمنی شخصی با مک براید دارد که کواگلین فکر نمی‌کند می‌تواند محاکمه عادلانه داشته باشد.

مک براید نوشت: «به این ترتیب، آقای کواگلین از من خواست که کنار بروم و به آقای گراس کمک کنم تا این پرونده را مدیریت کند – این دقیقاً همان کاری است که من انجام دادم.

گراس بلافاصله به ایمیلی که به دنبال نظر بود پاسخ نداد.

کواگلین در زندان دی سی نگهداری می شود، جایی که مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری خواه جورجیا و سایر اعضای کمیته نظارت و پاسخگویی روز جمعه از آنجا بازدید کردند، زیرا برخی محافظه کاران همچنان به تلاش برای نشان دادن متهمان 6 ژانویه به عنوان “زندانیان سیاسی” ادامه می دهند.

بر اساس وبلاگ Just Security که اخیراً لیست وزارت اصلاحات DC را به دست آورده است، از 20 ژانویه 6 متهمی که تا اوایل این ماه در دی سی نگهداری می شدند، 17 نفر به حمله به افسران در ساختمان کنگره متهم شدند. شش نفر از متهمان به تجاوز، مقاومت یا ممانعت از مأموران اعتراف کرده اند و دو نفر دیگر در دادگاه محکوم شده اند.

سخنگوی زندان دی سی بلافاصله به درخواست روز جمعه آسوشیتدپرس برای لیست به روز شده متهمان 6 ژانویه که در آنجا محبوس شده بودند، پاسخ نداد.

کواگلین، از نورث برانزویک، نیوجرسی، متهم به حمله به چند افسر پلیس است که سعی داشتند از ساختمان کنگره در برابر اوباش خشمگین طرفدار ترامپ محافظت کنند که تاییدیه کنگره برای پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را متوقف کردند.

مقامات می گویند که کواگلین با یک سپر ضد شورش به سرقت رفته به افسران حمله کرد و آنها را با یک ماده تحریک کننده شیمیایی اسپری کرد. او با اتهاماتی از جمله حمله به افسر با استفاده از سلاح خطرناک روبرو است.

____

ریچر از بوستون گزارش داد.





منبع