روسیه به قدری از سیستم مالی بین المللی جدا شده است که کرملین فکر می کند تحریم های غرب کشور را در برابر بحران بانکی “بیمه” کرده است.

در مقابل، روسیه – مانند بسیاری از کشورهای جهان – به دلیل پیامدهای ناشی از بحران وام مسکن در ایالات متحده در سال 2008، که در نهایت به بحران مالی جهانی منجر شد، با بحران اعتباری مواجه شد.

کرملین بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

ولادیمیر پوتین لبخند می زند.

به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه گفت: سیستم بانکی ما با برخی از بخش‌های سیستم مالی بین‌المللی ارتباط دارد، اما عمدتاً تحت محدودیت‌های غیرقانونی غرب است. اشاره او به تحریم ها علیه این کشور به دلیل تهاجم یک سال پیش به اوکراین بود.

بلومبرگ در 2 مارس گزارش داد، در واقع، اولگ دریپاسکا، الیگارش آلومینیوم، به مجمع اقتصادی کراسنویارسک در سیبری گفت که روسیه “به سرمایه گذاران خارجی نیاز خواهد داشت” زیرا سرمایه هایش رو به اتمام است.

بانک‌های بین‌المللی و غول‌های حسابداری از روسیه خارج شده‌اند یا در حال کار بر روی خروج از جنگ اوکراین هستند. دو روز پس از تهاجم، برخی از بانک‌های روسی نیز از SWIFT، سرویس پیام‌رسانی مستقر در بلژیک که به بانک‌های سراسر جهان اجازه می‌دهد درباره تراکنش‌های فرامرزی ارتباط برقرار کنند، ممنوع شدند. این ممنوعیت معاملات برون مرزی برای سیستم های تجاری و مالی روسیه را با مشکل مواجه کرده و این کشور را از نظر اقتصادی و مالی منزوی کرده است. این کشور همچنین با محدودیت هایی در صادرات انرژی کلیدی خود از جمله سقف قیمتی 60 دلار در هر بشکه نفت مواجه است.

دریپاسکا به گفته این رسانه گفت: «در سال آینده هیچ پولی وجود نخواهد داشت.

همانطور که این کشور از رکود خارج شد، شروع به کار برای جاه طلبی بزرگ خود برای تبدیل مسکو به یک مرکز مالی جهانی کرد. اما این رویا اکنون با روسیه تحت تحریم های گسترده شکسته شده است.

هفته سختی برای بانک های ایالات متحده بود. اما کرملین به جنبه روشن همه چیز نگاه می کند.

پسکوف به نقل از این رسانه گفت: «ما تا حدی در برابر تأثیر منفی بحرانی که اکنون در خارج از کشور در حال گسترش است، بیمه هستیم.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

روسیه اکنون آنقدر از سیستم مالی جهانی جدا شده است که کرملین فکر می کند هیچ تاثیری از فروپاشی بانک سیلیکون ولی نخواهد داشت.

با این حال، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، انعطاف‌پذیری اقتصاد روسیه را تبلیغ کرده است و سرویس آمار این کشور اعلام کرده است که تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2022 تنها 2.1 درصد کاهش یافته است – اگرچه در مورد تعداد آن سؤالاتی وجود دارد زیرا سال گذشته انتشار برخی از آمارهای کلیدی اقتصادی را متوقف کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه.ساشا موردوتس/ گتی ایماژ

  • تحریم های ناشی از جنگ اوکراین، روسیه را از سیستم مالی بین المللی کوتاه کرده است.

سخنگوی کرملین گفت روسیه در برابر پیامدهای سقوط بانک سیلیکون ولی “بیمه” شده است.

  • کرملین گفت روسیه تحت تاثیر این موضوع قرار نخواهد گرفت بحران بانکی آمریکا