دکتر آنتونی فائوچی می‌گوید قبل از جلسه توجیهی کاخ سفید که در آن ترامپ با استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده برای درمان کووید-19 شناور بود، «احساس بد» داشت.

در بیشتر سال 2020، فائوچی در جلسات توجیهی کووید-19 کاخ سفید در تلویزیون حضور داشت.

“من نمی خواستم با این کار به آنجا بروم، زیرا احساس بدی داشتم که وقتی امنیت داخلی این مرد را آورد، او از قبل به مردم در اتاق وضعیت اطلاع داد. و به محض شنیدن آن، گفتم: مقدس است. [expletive]، این بد خواهد شد. چرا من از این یکی تعظیم نمی کنم؟” فائوسی گفت.

زمانی که رئیس جمهور جو بایدن سال گذشته روی کار آمد، فائوچی به یک هدف سیاسی مکرر برای بسیاری از قانونگذاران جمهوری خواه تبدیل شده بود که به دنبال درگیری با او در جلسات استماع کنگره و گره زدن او به نگرانی های خود در مورد منشاء COVID-19 بودند.

فائوچی در حین صحبت با جاناتان کارل، خبرنگار ABC News گفت او قبل از شروع جلسه در کاخ سفید بود، اما تصمیم گرفت به ترامپ در تریبون نپیوندد، جایی که میلیون‌ها آمریکایی او را می‌دیدند که به دولت فدرال برای دریافت پاسخ درباره همه‌گیری در طول آن چشم دوخته بودند. اولین هفته ها

وقتی کارل از فائوچی پرسید که اگر در کنار ترامپ می‌ایستاد چه می‌کردی، او با دست اشاره کرد و گفت که باید با استفاده از دست‌هایش علامت تایم اوت می‌داد.

فائوچی در ماه اوت اعلام کرد که از سمت خود در موسسه ملی بهداشت و در دولت بایدن در ماه دسامبر کناره‌گیری می‌کند.

«و به محض شنیدن آن، گفتم: مقدس [expletive]فائوچی به ABC News گفت، این بد خواهد شد.

  • ترامپ بعداً گفت که در اظهاراتش درباره ضدعفونی‌کننده‌ها کنایه زده است.

    “و سپس من ماده ضدعفونی کننده را می بینم که در یک دقیقه آن را از بین می برد و آیا راهی وجود دارد که بتوانید چنین کاری را با تزریق داخل یا تقریباً تمیز کردن انجام دهید. زیرا می بینید که وارد ریه ها می شود و این کار را انجام می دهد. رئیس جمهور وقت در آن زمان گفت: تعداد فوق العاده ای روی ریه ها وجود دارد.

    با این حال، پس از واکنش محافظه‌کارانه به بسیاری از سیاست‌های کاهش کووید-19، از جمله قرنطینه‌های اجباری دولت و تعطیلی مدارس، درخواست گسترده فائوچی بسیار قطبی‌تر شد.

    دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد کشور در زمینه بیماری‌های عفونی، در مصاحبه‌ای اخیر گفت که قبل از نشست کاخ سفید در آوریل 2020 که در آن رئیس‌جمهور وقت دونالد ترامپ ایده درمان احتمالی کووید-19 را مطرح کرد، احساس بدی پیدا کرد. ضد عفونی کننده ها

    فائوچی گفت که در مقابل فشار دهنده ترامپ که در مورد کووید-19 و مواد ضدعفونی کننده صحبت می کرد، “احساس بدی” داشت.

  • آنتونی فائوسی دونالد ترامپ
    مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی، دکتر آنتونی فائوچی، در حالی که رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در جریان جلسه کارگروه کروناویروس در کاخ سفید در 4 آوریل 2020 صحبت می‌کند، گوش می‌دهد.آسوشیتدپرس/ پاتریک سمانسکی

    • ترامپ به اشتباه پیشنهاد کرد که تزریق مواد ضد عفونی کننده به داخل انسان می تواند به عنوان درمانی برای ویروس کرونا باشد.

      فائوچی زمانی یکی از اعضای اصلی جلسات مطبوعاتی کاخ سفید برای بیشتر سال 2020 بود.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





    منبع