دو برند دیگر قطره چشمی به دلیل خطرات فراخوان شدند

واشنگتن (AP) – مقامات بهداشتی ایالات متحده به مصرف کنندگان در مورد فراخوانی دو قطره چشمی دیگر به دلیل خطرات آلودگی که می تواند منجر به مشکلات بینایی و آسیب جدی شود، هشدار می دهند.

هیچ نشانه ای وجود ندارد که آخرین فراخوان ها مربوط به آن محصولات باشد.

قطره ها به صورت محلول چشمی بریمونیدین تارتارات توزیع می شوند. 0.15٪ و بین آوریل گذشته تا فوریه فروخته شد.

فارمدیکا در روز جمعه اعلام کرد که دو مقدار از قطره های Purely Soothing 15% MSM را به دلیل مشکلاتی که «می تواند منجر به نابینایی شود» فراخوان می کند. استفاده از قطره ها را متوقف کنید و آنها را به محلی که خریداری کرده اید برگردانید.

بخش سلامت و علم آسوشیتدپرس از گروه رسانه های علمی و آموزشی موسسه پزشکی هاوارد هیوز حمایت می شود. AP تنها مسئول تمام محتوا است.



منبع این اطلاعیه ها به دنبال یادآوری ماه گذشته قطره های چشمی ساخته شده در هند است که با شیوع عفونت های مقاوم به دارو مرتبط بود. یک نفر فوت کرد و حداقل پنج نفر دیگر از دست دادن بینایی دائمی داشتند.

هفته گذشته، FDA یک اعلامیه فراخوان جداگانه از Apotex منتشر کرد که در آن 6 تعداد زیادی قطره چشمی تجویز شده برای درمان نوعی گلوکوم را به یاد می آورد. این شرکت گفت که پس از یافتن ترک هایی در برخی از درب بطری ها، فراخوان را آغاز کرده است.

___

هر دو شرکت گفتند که این فراخوان ها با مشورت FDA انجام شده است. نمایندگان شرکت فوراً به ایمیل هایی که به دنبال نظر بودند پاسخ ندادند.

پس از اینکه این شرکت ها اعلام کردند که به طور داوطلبانه تعداد زیادی از محصولات خود را از بازار خارج می کنند، سازمان غذا و دارو اعلامیه های فراخوان جداگانه ای برای برخی از قطره های چشمی توزیع شده توسط فارمدیکا و آپوتکس منتشر کرد.