اولین قانون‌گذار زن سیاه‌پوست می‌سی‌سی‌پی به دنبال انتخاب دوره جدید نخواهد بود

کلارک گفت وقتی روز بعد به ساختمان کنگره رسید، یک افسر امنیتی کلید دستشویی خصوصی را به او داد و به او گفت که او را احضار کرده اند تا «بادی» نیومن، یک دموکرات، رئیس مجلس نمایندگان را ببیند.

او به کلارک گفت: “شما باعث افتخار ایالت می سی سی پی شده اید.” و همکارانش کف زدند.



منبع

کلارک گفت: “من به شما قول می دهم که به آنها نگویم چون دیشب به آنها گفتم.”

آلیس کلارک، نماینده دموکرات از جکسون، 83 ساله، تصمیم خود را یک روز قبل از مهلت صلاحیت نامزدها برای دفاتر ایالتی، منطقه ای، قانونگذاری و شهرستانی در می سی سی پی اعلام کرد.

کلارک گفت که نیومن – که ظاهرا روزنامه ها را نخوانده بود – به او گفت که اگر قول دهد در مورد وضعیت سرویس بهداشتی به رسانه ها چیزی نگوید، کمیته ای را برای ایجاد یک سرویس بهداشتی جدید زنان در نزدیکی مجلس نمایندگان دعوت خواهد کرد.

زمانی که کلارک آمد تنها سه زن سفیدپوست عضو مجلس بودند. مردان یک سرویس بهداشتی در نزدیکی اتاق مجلس در طبقه سوم کنگره داشتند، اما زنان مجبور بودند به سرویس‌های بهداشتی در طبقه دیگر بروند – این ناراحتی باعث می‌شد که در طول مناظره‌های طولانی نتوانند مخفیانه بیرون بروند.

او همچنین در متقاعد کردن همکارانش برای ایجاد یک قرعه کشی دولتی نقش مهمی داشت. کلارک به مدت 19 سال صورتحساب های قرعه کشی را ثبت کرد تا اینکه قانونگذاران در سال 2018 به ایجاد قرعه کشی برای کمک به پرداخت هزینه بزرگراه ها رأی دادند. مجلس نمایندگان و سنا با به رسمیت شناختن اصرار او، به نامگذاری این قانون به نام قانون قرعه کشی آلیس جی کلارک می سی سی پی رأی دادند. هنگامی که بلیط های بخت آزمایی در سال 2019 به فروش رفت، کلارک اولین بلیط تشریفاتی را در یک فروشگاه رفاه جکسون خرید.

چندین زن سیاه‌پوست دیگر از آن زمان به‌عنوان 122 عضو مجلس و سنا 52 عضوی می‌سی‌سی‌پی انتخاب شده‌اند، اما زنان عموماً اقلیت کوچکی در هر دو مجلس باقی می‌مانند.

آلیس کلارک در انتخابات ویژه مارس 1985 پیروز شد. زمان او به عنوان تنها زن سیاهپوست در مجلس قانونگذاری نسبتاً کوتاه بود، زیرا در سال 1987، آلیس هاردن دموکرات از جکسون، کرسی ای را در مجلس سنای ایالت به دست آورد.

اد بلکمون، نماینده دموکرات – که سال‌ها در یک میز دو نفره با کلارک در مجلس نمایندگان مشترک بود – روز سه‌شنبه گفت که کلارک با پشتکار به اهداف خود دست یافت.

بلکمون با خنده گفت: “او شما را اذیت می کند – من اینطور می گویم.”

جکسون، خانم (AP) – اولین زن سیاه پوستی که به عضویت مجلس قانونگذاری می سی سی پی انتخاب شد، روز سه شنبه گفت که 38 سال پس از اولین بار به قدرت رسیدن، به دنبال یک دوره دیگر نخواهد بود.

در دهه 1990، او تلاش‌هایی را برای تأسیس اولین دادگاه مواد مخدر می‌سی‌سی‌پی رهبری کرد که خدمات نظارت، آزمایش دارو و درمان را برای کمک به دور نگه داشتن برخی از افراد از زندان ارائه می‌کرد.

کلارک روز سه شنبه گفت که زنان تفاوتی در روند قانون گذاری ایجاد کرده اند.

شما نمی توانید تفاوتی ایجاد کنید مگر اینکه پشت میز باشید. و من خوشحالم که بالاخره به میز مذاکره رسیدیم.

در مدت زمان نسبتاً کوتاهی، قانونگذاران زن مانند همکاران مرد خود به راحتی به سرویس بهداشتی دسترسی داشتند، با اتاق زنان در فضایی که قبلاً برای پایه کفش مردانه استفاده می شد.

او گفت که به خانه رفت و به شوهرش گفت: “خانم های سفیدپوست حمام دارند.”

رئیس فعلی مجلس، فیلیپ گان، جمهوری‌خواه، روز سه‌شنبه گفت که کلارک با کلاس و وقار خدمت کرده است.

شوهرش از او خواست با خبرنگاران تماس بگیرد. او این کار را کرد و بداخلاقی تنها قانونگذار زن سیاه‌پوست خبرساز شد.

او گفت: “اگر شما در کمیته حضور داشته باشید، اغلب چیزهایی وجود دارد که به آنها فکر می کنید و آنها به آنها فکر نمی کنند.” و به نظر می رسد که ما واقعاً بیشتر نگران آموزش فرزندانمان هستیم و مطمئن شویم که آنها در زندان به سر نمی برند.

کلارک در اوایل کار قانونگذاری خود تلاش کرد تا Born Free را تأسیس کند، یک مرکز درمان مواد مخدر و الکل برای زنان باردار. او گفت که در حین کار در یک برنامه تغذیه در یک مرکز بهداشت عمومی، نیاز به این برنامه را دیده است.

کلارک روز سه شنبه به یاد می آورد: “من احمق. من گفتم، زمانی که من در آنجا بودم هرگز قفل نشده بود.” و بعد دیدم که دو خانم دیگر به طرز عجیبی به هم نگاه می کنند، گفتم: “چیزی در این مورد درست نیست.”

اولین مرد سیاهپوستی که در قرن بیستم در مجلس قانونگذاری می سی سی پی کرسی به دست آورد، رابرت کلارک، بدون نسبت، دموکرات از بنیزر بود که در سال 1967 انتخاب شد.

کلارک گفت که در اوایل کار قانونگذاری خود، دید که یکی از کارمندان مجلس کلید یکی از همکاران زن سفیدپوست خود را برای سرویس بهداشتی خصوصی زنان در طبقه دوم رد کرده است. کلارک تمام راه را به دستشویی عمومی در طبقه اول رفته بود.