استاد دانشگاه ایالتی اورگان، پروانه‌های مخرب و زنبورها را در باغ‌ها رها می‌کند

پروژه های دیگری که آدامز در این تابستان روی آنها کار کرده است شامل معرفی یک زنبور کوچک است. Trissolcus japonicas یا «زنبور سامورایی» که تخم‌هایش را در تخم‌های حشره‌ی بدبوی قهوه‌ای می‌گذارد.

در حالی که هدف اولیه پروژه قبل از میلاد ریشه کن کردن بود، آدامز می گوید که ثابت شد این پروژه غیرقابل دفاع بود.

آدامز می گوید که این شکست حماسی در ذهن محققان و مدیران سوزانده شده است، و اکنون هر گونه دستکاری اکولوژیکی از سطوح مختلف بررسی علمی و سیاسی می گذرد.

در طول سه ماه گذشته، کریستوفر آدامز، استاد دانشگاه ایالتی اورگان، هر هفته بیش از 4000 پروانه شب پره را در باغ های حاصلخیز دره کلمبیا رها کرده است.

حشرات نیم اینچی غیر بومی بی‌حساب به نظر نمی‌رسند، اما وقتی لاروهای خود را داخل سیب، گلابی، گردو یا سایر محصولات می‌گذارند، ویران می‌کنند.

آدامز می گوید که مرکز پرورش Okanagan-Kootenay تنها در جهان است.

بر اساس یک تحلیل در سال 2018، آنها بیش از نیم میلیارد دلار خسارت به تولیدکنندگان سیب واشنگتن وارد کردند.

در حال حاضر حدود 200 میلیون وزغ عصایی در استرالیا وجود دارد.

او می‌گوید: «در محدوده بومی خود، 80 تا 90 درصد این حشره را کنترل می‌کنند.

هدف از معرفی نسبتاً متواضعانه او در تابستان امسال اثبات این است که یک برنامه مشابه می تواند در منطقه دره کلمبیا کار کند.

و دقیقاً به همین دلیل است که آدامز پروانه ها را رها کرده است.

برنامه رهاسازی حشرات عقیم Okanagan-Kootenay از سال 1992 پروانه‌های حشره‌دار را در ناحیه دره اوکانوگان استریل و رها کرده است. این امر منجر به کاهش 94 درصدی جمعیت پروانه‌ها شده است که به نوبه خود باعث کاهش 96 درصدی مقدار آفت‌کش‌های مستقر شده شده است.

مدیریت یکپارچه آفات (IPM) بیشتر یک استراتژی است تا ابزاری خاص، بر روی تکنیک های پایدار، علاوه بر آفت کش ها، برای کنترل جمعیت آفات تمرکز دارد. اینها شامل معرفی شکارچیان طبیعی، اصلاح زیستگاه و اصلاح ژنتیکی است.

کلمبیا اینسایت، مستقر در رودخانه هود، اورگان، یک سایت خبری غیرانتفاعی است که بر مسائل زیست محیطی حوضه رودخانه کلمبیا متمرکز است.

الی فرانکوویچ روزنامه نگاری است که حفاظت و تفریح ​​را پوشش می دهد. کتاب او در شرق واشنگتن در مورد بازگشت گرگ ها به غرب ایالات متحده در آوریل 2023 منتشر خواهد شد.

آدامز می‌گوید: «این نرها و ماده‌های عقیم‌شده به اطراف پرواز می‌کنند و با هر پروانه وحشی جفت می‌شوند.» چون عقیم شده اند، فرزندی نخواهید داشت.

نه، او یک آگروتروریست نیست. هر پروانه ای که او به طبیعت راه داده است، عقیم شده است.

آدامز امیدوار است در آینده یک مرکز پرورش دره کلمبیا بسازد، جایی که به جای استفاده از کبالت رادیواکتیو، از اشعه ایکس برای عقیم کردن پروانه ها استفاده کند.

آدامز استادیار حشره شناسی میوه درختی در گسترش رودخانه هود دانشگاه ایالتی اورگان است.

این مقاله در اصل در مجله Salem Statesman منتشر شد: استاد OSU زنبورهای مخرب را در تنگه کلمبیا رها می کند.



منبع

او می‌گوید: «من فکر نمی‌کنم که ما در آن مرحله‌ی کاوالی قرار داشته باشیم. «اگر بتوانم آن را با 18 سالگی بودن و فکر کردن به قد 10 فوتی و ضد گلوله برابری کنم، به عنوان یک جامعه علمی فراتر از این هستیم. یک فرآیند بزرگ برای تصمیم گیری وجود دارد. هیچ کس تصمیم نمی گیرد که آیا انتشار چیزی خوب است یا خیر.

در حالی که در آمریکای شمالی، سامورایی شکارچی ندارد، زنبور سامورایی بومی خانه این سامورایی است. این زنبور در حال حاضر در ایالات متحده و اورگان وجود دارد.

امسال آدامز نزدیک به 20000 زنبور از 1 تا 2 میلی متر را منتشر کرد.

پردیس دانشگاه ایالتی اورگان در سال 2018.

حشره بدبو گونه غیر بومی آسیایی است که مانند پروانه کودلینگ می تواند محصولات را از بین ببرد.

رهاسازی پروانه استریل شده در تابستان امسال از یک پروژه طولانی مدت در بریتیش کلمبیا الگوبرداری شده است.

وزغ های بومی آمریکای جنوبی برای کنترل جمعیت سوسک های عصایی آورده شدند. با این حال، دوزیستان حریص و سمی عمدتاً سوسک ها را نادیده می گرفتند، در عوض سایر گونه های بومی را از بین می بردند در حالی که مانند خرگوش ها تولید مثل می کردند.

پردیس دانشگاه ایالتی اورگان در سال 2018.

انتشار تابستانی او از پروانه های عقیم شده تنها یکی از چندین پروژه تحقیقاتی در حال انجام است که او هدایت می کند، همه تحت چتر وسیع یک تکنیک کشاورزی به نام مدیریت یکپارچه آفات.

باغداران رودخانه هود “خیلی در پیش هستند”

او می گوید که اکثر باغداران از استفاده از کنترل های غیر آفت کش خوشحال هستند، به ویژه به این دلیل که همه حشرات در نهایت به آفت کش ها مقاوم می شوند.

او می گوید: «ریشه کنی با حشرات کار دشواری است. “آنها در زنده ماندن بسیار خوب هستند. اگر در حیاط خانه خود یک درخت سیب دارید، کافی است. شما می توانید آخرین جمعیت باقیمانده را پناه دهید.»

“بازی خدا” با طبیعت

آدامز می گوید که باغداران و کشاورزان در منطقه رودخانه هود در مورد این نوع مداخلات “خیلی جلوتر از سایر مناطق” هستند.

بازی خدا با سیستم‌های طبیعی می‌تواند یک بازی مخاطره‌آمیز باشد، و نمونه‌های برجسته و ویران‌کننده‌ای از مدیریت آزمایشی آفات وجود دارد که به اشتباه می‌روند. چیزی بیشتر از معرفی وزغ های نیشکر به استرالیا در سال 1935 نیست.