از دروغ های ترامپ تا “غیرقابل تصور”

سایر تغییرات ممکن است در دسترس باشند یا گریزان تر باشند. در میان آنها، این گزارش توصیه می‌کند که امنیت را در اطراف رویدادهای مهم کنگره، بازنگری در نظارت بر پلیس کنگره و تشدید مجازات‌های فدرال برای انواع خاصی از تهدیدات علیه کارگران انتخاباتی، تقویت کند.

ثبت برای تاریخ

هشت فصل

اولین مورد، بازنگری اساسی در قانون شمارش انتخابات، در راه تبدیل شدن به قانون در لایحه هزینه های پایان سال است که در آستانه تصویب نهایی این هفته در کنگره است.

پنج نفر در شورش و عواقب آن جان باختند، از جمله اشلی بابیت، یکی از حامیان ترامپ که به ضرب گلوله پلیس کشته شد، و برایان سیکنیک، افسر پلیسی که یک روز پس از نبرد با اوباش جان باخت.

ترامپ پرسید که این به چه معناست و همان پاسخ به او داده شد. “اوه واقعا؟” سپس ترامپ پرسید. “باشه، بریم ببینیم.”

تامپسون، یکی از رهبران سیاه‌پوستان در کنگره، خاطرنشان کرد که ساختمان نمادین کنگره ایالات متحده، که با نیروی کار برده ساخته شده است، «خود نقطه‌ای ثابت در تاریخ کشور ما است، چه خوب و چه بد… نمادی از سفر ما به سوی یک اتحادیه کامل‌تر».

هنگامی که رئیس جمهور پس از ایراد سخنرانی برای هوادارانش به کاخ سفید بازگشت، از یکی از کارمندانش پرسید که آیا اظهارات او را در تلویزیون دیده‌اند یا خیر.

کار این هیئت به رهبری تامپسون و نایب رئیس لیز چنی از R-Wyo، در نظر گرفته شده است تا به عنوان رکوردی در تاریخچه اتفاقاتی که در طول جدی ترین حمله به ساختمان کنگره از زمان جنگ 1812 رخ داد، باقی بماند.

جزئیات جدید، فشار

در حالی که کنگره آماده تشکیل جلسه 6 ژانویه برای تایید انتخابات می شد، ترامپ گروهی از مردم را برای راهپیمایی “سرقت دزدی” خود در کاخ سفید را به واشنگتن فراخواند.

پس از نشست‌های عمومی پرفروش، گزارش و مواد همراه آن گزارش‌های دقیق‌تری از جنبه‌های کلیدی طرح تیم ترامپ برای براندازی انتخابات، پیوستن به اوباش در کنگره و پس از شروع تحقیقات کمیته، تحت فشار قرار دادن کسانی که علیه او شهادت می‌دهند ارائه می‌کند. .

این گزارش همچنین جزئیات بی‌عملی ترامپ را در زمانی که وفادارانش به شدت به ساختمان یورش بردند، توضیح می‌دهد.

پوشش خبری AP در مورد شورش کاپیتول را در https://apnews.com/hub/capitol-siege



منبع

تامپسون نوشت: «وقتی دونالد ترامپ به آنها اشاره کرد و به آنها گفت مثل جهنم بجنگید، دقیقاً همین کار را کردند. «دونالد ترامپ آن آتش را روشن کرد. اما در هفته های قبل، آتشی که او در نهایت شعله ور کرد، در دید آشکار جمع شد.»

این گزارش 11 توصیه به کنگره و سایرین ارائه می کند تا از دموکراسی آمریکایی و سنت آن در انتقال مسالمت آمیز قدرت ریاست جمهوری از یک رهبر به رهبر دیگر محافظت کنند.

در این گزارش آمده است که کمیته تخمین می‌زند که در دو ماه بین انتخابات نوامبر و حمله 6 ژانویه، «ترامپ یا حلقه درونی‌اش دست‌کم 200 اقدام آشکار برای تبلیغ، فشار یا محکومیت عمومی یا خصوصی انجام داده‌اند که قانونگذاران هر یک از ایالت‌ها را هدف قرار داده‌اند. یا مدیران انتخابات ایالتی یا محلی، برای لغو نتایج انتخابات ایالتی.»

نویسندگان آسوشیتدپرس، فرنوش امیری، مری کلر جالونیک، اریک تاکر و نومان مرچنت در این گزارش مشارکت داشتند.

در عوض، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان را برای تشکیل کمیته رهبری کرد. او در پیش‌گفتار خود برای گزارش گفت: «باید یک فراخوان واضح برای همه آمریکایی‌ها باشد: مراقب دموکراسی خود باشیم».

یکی از توصیه‌ها این است که کنگره یک مکانیسم رسمی ایجاد کند تا افراد را در صورت دست زدن به شورش یا شورش بر اساس اصلاحیه چهاردهم، از مشاغل دولتی منع کند. بر این باور است که کسانی که سوگند یاد کرده اند از قانون اساسی حمایت کنند، در صورت حمایت از شورش، می توانند از تصدی پست فدرال یا ایالتی آینده محروم شوند.

چنی خاطرنشان کرد که کمیته تصمیم گرفت که بیشتر شاهدانش باید جمهوری خواه باشند – تیم و متحدان خود رئیس جمهور. او در پیشگفتار این گزارش نوشت که تاریخ «شجاعت تعداد انگشت شماری از آمریکایی ها» و کسانی را که در برابر «فشار فاسد ترامپ» مقاومت کردند، به یاد خواهد آورد.

پشت پرده

حفاظت از دموکراسی

این کمیته همچنین توصیه هایی به وزارت دادگستری ارائه کرد تا ترامپ و دیگران را به دلیل توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری در مردم و سایر اتهامات احتمالی تحت تعقیب قرار دهند. همچنین رئیس جمهور سابق را به دلیل «کمک و کمک و آسایش به یک شورش» برای پیگرد قانونی معرفی کرد.

__

این حساب 814 صفحه ای روایتی جذاب از تلاش چند ماهه ترامپ برای براندازی انتخابات ریاست جمهوری 2020 ارائه می دهد و 11 توصیه را برای کنگره و دیگران برای تقویت نهادهای کشور در برابر هرگونه تلاش در آینده برای تحریک شورش بیان می کند.

در میان ده‌ها رونوشت شاهد جدید، انتشار گزارشی در روز پنجشنبه از کسیدی هاچینسون، دستیار سابق کاخ سفید، منتشر شد که در آن جزئیات کمپین خیره‌کننده متحدان ترامپ که او را تشویق می‌کردند تا «وفادار» بماند، در حالی که در مقابل هیأت‌ها شهادت می‌داد، بود.

از «دروغ بزرگ» ادعاهای ترامپ در شب انتخابات نوامبر 2020 مبنی بر یک انتخابات دزدیده شده تا محاصره خونین 6 ژانویه 2021، این گزارش شروع و پایان حمله اوباش را که برای جهانیان به نمایش گذاشته شد، بیان می کند.

او گفت: “رئیس جمهور ایالات متحده، گروهی را برای راهپیمایی به ساختمان کنگره و ممانعت از کار کنگره، سناریویی نیست که جامعه اطلاعاتی و مجری قانون ما برای این کشور متصور شده است.” “قبل از 6 ژانویه، غیرقابل تصور بود.”

واشنگتن (AP) – کمیته مجلس نمایندگان در 6 ژانویه گزارش نهایی خود را در مورد حمله “غیر قابل تصور” 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده منتشر کرد، حمله اوباش توسط حامیان رئیس جمهور شکست خورده دونالد ترامپ، که ملت را تکان داد و شکنندگی را آشکار کرد. دموکراسی آمریکایی

رئیس بنی تامپسون، خانم دکتر، در پیشگفتار گفت: «چه می‌شد اگر» سؤالات باقی می‌ماند.

بر اساس این گزارش، کارمند گفت: “آقا، آنها آن را قطع کردند زیرا در ساختمان کنگره شورش می کنند.”

یکی از کارمندان سرویس مخفی به کمیته شهادت داد که عزم ترامپ برای رفتن به کاپیتول، ماموران را در حالت آماده باش قرار داد.

برای همه آنها، کمیته و گزارش دارای وزن شخصی بود.

در این گزارش توضیح می‌دهد که چگونه ترامپ و متحدانش در یک طرح «چند بخشی» برای براندازی پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کردند – ابتدا از طریق چالش‌های دادگاه، سپس، زمانی که آنها شکست خوردند، با جمع‌آوری فهرست انتخاب‌کنندگان برای به چالش کشیدن پیروزی جو بایدن.

این هیئت تصمیم گرفت تا یک رکورد برای تاریخ جمع آوری کند. همراه با این گزارش، ده‌ها رونوشت شاهد از بیش از 1000 مصاحبه خود را با جزئیات جدید شگفت‌آور منتشر می‌کند. این هفته، یک رئیس جمهور سابق ایالات متحده را برای پیگرد قانونی معرفی کرد.

یک کارمند ناشناس گفت: «همه ما می‌دانستیم که اگر او به طور فیزیکی به ساختمان کنگره برود، این به جای دیگری منتقل می‌شود». نمی‌دانم می‌خواهید از کلمه «قیام»، «کودتا» استفاده کنید یا نه. همه ما می دانستیم که این از یک رویداد عمومی دموکراتیک عادی به چیز دیگری تبدیل می شود.»

کمیته 6 ژانویه پس از سرزنش کنگره از تلاش برای تشکیل یک کمیسیون مستقل به سبک 11 سپتامبر برای تحقیق در مورد حمله به کاپیتول تشکیل شد. جمهوری خواهان این ایده را مسدود کردند.