کنگره لایحه‌ای را تصویب کرد تا اطمینان حاصل شود که هیچ معاون رئیس‌جمهوری نمی‌تواند به‌طور یکجانبه در مورد انتخابات تصمیم بگیرد، 2 سال پس از فشار ترامپ به پنس برای بازگرداندن شکستش.

شایان ذکر است که بر اساس الزامات جدید، هیچ یک از اعتراضات در تاریخ 6 ژانویه 2021 آستانه اولیه را برآورده نمی کرد. در حالی که 147 جمهوری خواه به لغو نتایج آریزونا یا پنسیلوانیا یا هر دو رأی دادند، تنها 6 سناتور به آریزونا و هفت سناتور به پنسیلوانیا اعتراض کردند.

این قانون همچنین تغییر عمده ای در نحوه انتقال ریاست جمهوری ایجاد می کند

پنس بارها این درخواست ها را رد کرد. او و تقریباً هر محقق اصلی حقوقی اینها را اقدامات غیرقانونی می دانستند. پنس همچنین گفته است که از نظر اخلاقی، این که به یک نفر به طور مؤثر در مورد انتخابات تصمیم گیری کند، مغایر با آرمان آمریکایی است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده، به جمعیت حاضر در «سرقت را متوقف کنید» خوشامد گفت.  تجمع در 6 ژانویه 2021 در واشنگتن دی سی.

با این وجود، مولر، که با سناتورها برای پیش نویس این قانون کار می کرد، گفت که هدف از آن رفع هرگونه ابهام موجود است. او همچنین اضافه کرد که هدف قانونگذاران ایجاد تغییراتی است که از لحظه کنونی که تحت سلطه ترامپ است، تداوم داشته باشد.

پس از ماه‌ها بحث، قانون‌گذاران در آستانه تصویب تغییرات عمده در قانون شمارش انتخابات هستند.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • منبع

    از جمله تغییرات کلیدی عبارتند از:

    • افزایش آستانه لازم برای اعتراض یک عضو کنگره به آرای انتخاباتی یک ایالت از یک عضو در هر مجلس به حداقل 1/5 هر مجلس، 87 نماینده مجلس و 20 سناتور به شرط عدم وجود جای خالی

    • این موضوع در سال 2020 به موضوع اصلی اختلاف تبدیل شد.

      بایدن در بیانیه‌ای گفت: «این اقدام حیاتی دو حزبی است که به حفظ اراده مردم کمک می‌کند.» می‌خواهم از سناتورهای کالینز و مانچین و همچنین سناتورهای کلوبوچار و بلانت برای یافتن سازش برای تقویت دموکراسی ما در مواجهه با انکار انتخابات و تهاجم به ارزش‌های اساسی قانون اساسی تشکر کنم.»

      در واقع، این تغییرات در ECA با هدف اطمینان از این است که شمارش رسمی آرای هیئت الکترال یک رویداد نسبتاً تشریفاتی و ظاهری باقی بماند. قانون جدید پس از آن صادر شد که رئیس جمهور دونالد ترامپ و متحدانش تلاش کردند تا استدلال کنند که ابهامات موجود در قوانین موجود، از جمله قانون شمارش انتخابات، اساساً به ترکیبی از معاون رئیس جمهور مایک پنس و مجالس قانونگذاری ایالتی جمهوری خواه اجازه می دهد تا اراده میلیون ها آمریکایی را زیر پا بگذارد. انتخابات 2020 پنس پس از بررسی اظهارات بنیانگذاران و همچنین تحقیقات انجام شده توسط تیم حقوقی خود، از انجام این کار خودداری کرد و اصرار داشت که این کار خلاف قانون اساسی است.

      یکی از تغییرات مهم دیگر در قانون نحوه برخورد آن با قوه مقننه ایالتی است. رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و دیگر وکلای ترامپ استدلال کردند که قانونگذاران ایالتی می توانند انتخاب کنندگان خود را منصوب کنند. بر اساس این سناریو، قانونگذاران ایالتی جمهوری خواه می توانستند با انتصاب انتخاب کنندگان طرفدار ترامپ در ایالت هایی که بایدن به دست آورد، عملاً انتخابات را تغییر دهند. مولر گفت، مقررات جدید به وضوح نشان می‌دهد که یک ایالت فقط یک بار انتخابات دارد.

      پس از ماه‌ها بحث، انتظار می‌رود که قانون‌گذاران تغییراتی را در قانون شمارش انتخابات حدوداً 135 ساله و مقررات بسیار جدیدتر حاکم بر انتقال ریاست جمهوری به تصویب برسانند. این اصلاحات که توسط سناتور سوزان کالینز، جمهوری‌خواه مین، و سناتور جو مانچین، جمهوری‌خواه ویرجینیای غربی نوشته شده‌اند، از حمایت گسترده دو حزبی برخوردار است.

      سناتور جمهوریخواه سوزان کالینز از مین و سناتور دموکرات جو مانچین از ویرجینیای غربی در آسانسور سنا صحبت می کنند. این دو نویسنده اصلی تغییرات قانون شمارش انتخابات هستند.آنا رز لایدن/گتی ایماژ

      شفاف سازی وضعیت معاونت رئیس جمهور برای نظارت بر جلسه مشترک کنگره کاملاً تشریفاتی است

    • خارج از خود انتخابات، این لایحه همچنین تغییری کلیدی در انتقال ریاست جمهوری ایجاد خواهد کرد. در صورت تصویب، دولت فدرال می‌تواند به نامزدهای رقابتی اجازه دهد تا با تایید نتایج، بودجه انتقالی دریافت کنند و تجارت اولیه را انجام دهند.

      دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده، در راهپیمایی “سرقت را متوقف کنید” در 6 ژانویه 2021 در واشنگتن دی سی به جمعیت سلام می کند.تاسوس کاتوپودیس/گتی ایماژ

      • دموکرات‌ها در سال‌های 2001، 2005 و 2017 اعتراضاتی را ارائه کردند. همانطور که پولیتیفکت قبلاً اشاره کرد، نامزدهای بازنده در هر انتخابات از این اعتراض حمایت نکردند. در همه موارد، نامزد بازنده دموکرات انتخابات ریاست جمهوری را نیز پذیرفته بود. دموکرات ها تنها در سال 2005، زمانی که سناتور آن زمان بودند، به آستانه اعتراض دست یافتند. باربارا باکسر، یک دموکرات کالیفرنیا، به نماینده آن زمان پیوست. استفانی توبز در اعتراض به تایید نتایج اوهایو. اعتراض آنها ناکام ماند.

        “برای من مهم نیست که قانون شمارش انتخابات را تغییر دهند یا نه، احتمالاً بهتر است آن را به همان شکلی که هست رها کنم تا در صورت تقلب قابل تنظیم باشد، اما چیزی که من دوست ندارم دروغ و “اطلاعات نادرست” است. ترامپ روز سه‌شنبه در پلتفرم رسانه اجتماعی خود Truth نوشت. می‌گویند معاون رئیس‌جمهور مطلقاً چاره‌ای ندارد، روی «فولاد» حک شده است، اما اگر چاره‌ای ندارد، چرا قانون را تغییر می‌دهند و می‌گویند او چاره‌ای ندارد؟

        درک تی. مولر: “بیشتر مردم با معاون رئیس جمهور پنس موافق هستند که قانون اساسی و متمم دوازدهم به او اجازه نمی دهد آرای انتخاباتی را نادیده بگیرد، یا نحوه شمارش آرای الکترال را نادیده بگیرد، یا در مورد این لیست جایگزین انتخاب کنندگان تصمیم بگیرد.” یک استاد حقوق دانشگاه آیووا و استاد حقوق انتخابات به اینسایدر گفت. قانون اساسی اجازه نداد. قانون شمارش انتخابات اجازه نداد.»

        قانونگذاران به تنهایی قادر به تصویب این قانون نبودند و این امر منجر به پیوستن این لایحه به قرارداد 1.7 تریلیون دلاری شد که بودجه دولت فدرال را در بیشتر سال آینده تأمین می کرد، روشی رایج برای تصویب قوانین غیر مرتبط با بودجه دولتی. مجلس به راحتی بعدازظهر جمعه همه‌پرسی را پشت سر گذاشت و آن را برای رئیس‌جمهور جو بایدن ارسال کرد. بایدن متعهد شد که به سرعت این قانون را امضا کند تا به قانون تبدیل شود. رئیس جمهور همچنین از اصلاحات رای گیری تمجید کرد.

        کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان این تغییرات را تحت فشار قرار داده است، اگرچه سناتورها قبلاً در حال بررسی این قانون بودند قبل از اینکه هیئت به طور رسمی این تلاش ها را تأیید کند.

        چگونه شیطنت ترامپ و متحدانش ما را به اینجا رساند

        این اصلاحات در لایحه بودجه دولت گنجانده شده است که انتظار می رود این هفته تصویب شود

      • کنگره گسترده‌ترین اقدامات خود پس از 6 ژانویه را روز جمعه به تصویب رساند، مجموعه‌ای از گام‌ها که معاون رئیس‌جمهور سرکش آینده به‌طور یکجانبه نتایج انتخابات را کنار زده و اصلاحات دیگر را کنار می‌گذارد.

        خود ترامپ پیشنهاد داده است که با شفاف سازی قانون شمارش انتخابات، سناتورها تلویحاً می گویند که پنس می توانست این قدرت را داشته باشد.

        حذف یک ماده قدیمی که پیشنهاد می‌کرد مجالس ایالتی می‌توانست آرای مردم را پس از انتخابات لغو کند

      • مولر گفت: «من می‌دانم که مردم نسبت به ترامپ و آنچه در سال 2020 رخ داد و آنچه ممکن است در سال 2024 رخ دهد وسواس دارند، اما این لایحه‌ای است که نزدیک به 135 سال است که وجود دارد. “این چیزی نیست که شما به راحتی آن را اصلاح کنید و چیزی است که بخواهید تا 100 سال آینده ادامه یابد.”

        طبق قانون فعلی، مدیر خدمات عمومی برنده ظاهری انتخابات را اعلام می کند. امیلی مورفی، مدیر اجرایی، منصوب ترامپ، پس از اینکه سازمان‌های خبری بزرگ اعلام کردند بایدن را برنده پیش‌بینی‌شده اعلام کردند، چند روز منتظر بود تا بودجه انتقال خود را امضا کند. این تغییرات به چندین نامزد اجازه می دهد تا بودجه دریافت کنند و به طور بالقوه از چنین اتفاقاتی در آینده جلوگیری می کند. مقررات جدید همچنین یک مدیر را مجبور می کند که در شرایط خاص یک برنده ظاهری را اعلام کند.

        امکان دسترسی چندین نامزد به بودجه انتقال ریاست جمهوری

      پنس تنها چهره در 6 ژانویه 2021 نبود. برای اینکه قانونگذاران طرفدار ترامپ انتخابات را به معاون رئیس جمهور بسپارند، هنوز باید اعتراض خود را نسبت به نتایج مطرح کنند. طبق قانون فعلی، این فرآیند آستانه بسیار پایینی دارد. فقط یک عضو از هر مجلس باید از اعتراض حمایت کند تا جلسه مشترک به حالت تعلیق درآید و هر دو اتاق مربوطه پس از آن به تایید اعتراض رأی دهند.

      رودی جولیانی

      رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک، در یک کنفرانس خبری در نیویورک در 7 ژوئن 2022 صحبت می کند.مری آلتافر / آسوشیتدپرس

      سناتور کوین کرامر، جمهوریخواه داکوتای شمالی، «کاملاً غیر ضروری است. اوایل این ماه به استیو اسکالی گفت. “من می دانم که مردم خواهان روشن شدن نقش معاون رئیس جمهور هستند، اما من با نقش معاون رئیس جمهور گیج نشده ام. فکر می کنم معاون رئیس جمهور پنس … دقیقاً کار درستی انجام داد و معاونان قبلی نیز همین کار را کردند. من حتی نمی دانم چرا ما این بحث را انجام می دهم.”

      از آنجایی که این دیدگاه قانونی تثبیت شده بود، برخی از قانونگذاران این سؤال را مطرح کردند که آیا واقعاً لازم است اعلام شود که هیچ معاون رئیس جمهور هرگز نمی تواند کاری را انجام دهد که ترامپ به پنس فشار آورده است.

      برای درک تغییرات، مهم است که به یاد بیاوریم که چگونه ترامپ و متحدانش سعی کردند در مورد پرونده خود پس از رد ادعاهای چندین دادگاه فدرال مبنی بر تقلب گسترده رای دهندگان بحث کنند.

      جان ایستمن، وکیل محافظه‌کار و دیگر وکلای ترامپ، پنس را تحت فشار قرار دادند تا دو راه را در نظر بگیرد که در دامنه آنها بی‌سابقه بود. آنها از معاون رئیس جمهور می خواستند که جلسه مشترک 6 ژانویه کنگره را به تأخیر بیندازد و/یا به طور یکجانبه دریابد که نتایج تأیید شده ایالت ها در اختلافات مشروع نیست. بر اساس این سناریوی دوم، پنس سپس به شمارش منتخبان طرفدار ترامپ، تغییر نتایج انتخابات یک ایالت و بالقوه ماندن ترامپ در کاخ سفید روی می آورد. روز سه شنبه، کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان به وزارت دادگستری توصیه کرد که ایستمن با اتهامات جنایی مرتبط با رفتار خود روبرو شود.

      سوزان کالینز و جو مانچین در آسانسور سنا صحبت می کنند

      در میان تغییرات می‌توان توضیح داد که هیچ معاون رئیس‌جمهوری نمی‌تواند به‌طور یکجانبه نتایج یک ایالت را تغییر دهد.