پلوسی در سخنرانی خداحافظی خود به عنوان سخنران، ترامپ را زیر سوال می برد

ترامپ گفت: «چیزهای عجیبی است که در چند هفته گذشته در آن خانواده در حال وقوع است» و افزود: «اما به نظر می رسد شیشه از داخل به بیرون شکسته شده است. بنابراین این یک نفوذ نبود. این یک شکست بود. من نمی دانم. شما همان چیزهایی را می شنوید که من می کنم.»

یک هفته پیش از آن، ترامپ در یک گردهمایی تبلیغاتی در اوهایو در 7 نوامبر، او را به دلیل نقشش در سازماندهی هر دو استیضاحش در مجلس نمایندگان، “یک حیوان” نامید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که در سال 2024 برای ریاست جمهوری نامزد خواهد شد. (جاناتان ارنست/ رویترز)

ترامپ روز سه شنبه با اعلام نامزدی خود برای ریاست جمهوری در سال 2024، نتایج انتخابات میان دوره ای را به عنوان پیروزی بر پلوسی توصیف کرد.

نانسی پلوسی اخراج شد، این خوب نیست؟ او گفت.

نانسی پلوسی، رئیس مستعفی مجلس نمایندگان، روز پنجشنبه در مجلس نمایندگان در ساختمان کنگره ایالات متحده سخنرانی می کند. (اولیویه دولیری/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

پلوسی درباره دوره تاریخی خود به عنوان اولین زنی در تاریخ ایالات متحده که تا به حال مقام قدرتمندی را به دست آورده است، گفت: «من از کار با سه رئیس جمهور لذت بردم.

با توجه به این و مبادلات تند و بی‌شماری دیگر که او با ترامپ داشت، جای تعجب نیست که پلوسی ترامپ را در فهرست روسای جمهوری که از همکاری با آنها «لذت می‌برد» وارد نکرده باشد. روز یکشنبه از او در مورد آخرین پیشنهاد ترامپ برای کاخ سفید سوال شد.

او در زمانی که ترامپ رئیس جمهور بود نیز خدمت می کرد، اما او را در لیست قرار نداد.

تحقیر متقابل پلوسی و ترامپ سال هاست که به طور کامل نمایان شده است.

نانسی پلوسی، در میکروفون، مخاطبان خود را به نشانه قدردانی قدردانی می کند.

این فردی است که صداقت انتخابات ما را تضعیف کرده است. [who] پلوسی به جورج استفانوپولوس، خبرنگار ای بی سی نیوز، گفت: «او نیروی خوبی نبوده است، بنابراین فکر نمی‌کنم که او به سوگند ریاست جمهوری خود احترام بگذارد. نامزدی یک نیروی خوب برای کشور ما است. اما این به جمهوری خواهان بستگی دارد که چه کسی را انتخاب کنند.”





منبع

اظهارات جنون آمیز او هیچ توجهی به این واقعیت نداشت که تنها چند روز قبل، شوهر پلوسی توسط مردی با چکش در خانه این زوج در سانفرانسیسکو مورد حمله قرار گرفته و به شدت مجروح شده بود. در یک مصاحبه رادیویی در 1 نوامبر ترامپ حتی یک تئوری توطئه بی اساس مطرح کرد القا می کند که متجاوز، که ادعا می شود انگیزه سیاسی از ایدئولوژی جناح راست افراطی داشته، در واقع در داخل خانه بوده است.

پلوسی به عنوان رئیس مجلس دو بار بر استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان نظارت کرد. در سال 2020، او یک کپی از سخنرانی ترامپ در مورد وضعیت اتحادیه را در معرض دید کامل دوربین های تلویزیونی پاره کرد. در همین حال، شهادت ضبط‌شده‌ای که در برابر کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای بررسی شورش در ساختمان کنگره ایالات متحده در 6 ژانویه 2021 پخش شد، نشان داد پلوسی هنگام تماشای پایان تظاهرات ترامپ در کنگره بیضی خشمگین است.

پلوسی پس از اطلاع از تمایل ترامپ برای پیوستن به حامیانش در کاپیتول گفت: اگر او بیاید، او را با مشت بیرون خواهم زد. “من منتظر این بودم، برای تجاوز به محوطه کنگره. من او را با مشت بیرون می کنم، و به زندان می روم، و خوشحال خواهم شد.”

نانسی پلوسی در آخرین سخنرانی خود در روز پنجشنبه به عنوان رئیس مجلس نمایندگان، نتوانست در مقابل آخرین باری که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را بررسی کند، مقاومت کند.

ترامپ در تظاهراتی در نزدیکی دیتون گفت: «من فکر می‌کنم که او نیز یک حیوان است، حقیقت را به شما بگویم.

دونالد ترامپ پشت میکروفون، با دو پرچم آمریکا پشت سرش.