وکیل مدافعان سوگند در ارتباط با 6 ژانویه دستگیر شد

ویدئوی منتشر شده علنی از این نشست چیز زیادی در مورد بحث آنها فاش نمی کند و دادستان ها فقط گفته اند که یکی از شرکت کنندگان در جلسه “به کاپیتول ارجاع داده است.”

SoRelle سال گذشته به آسوشیتدپرس گفت که ماموران FBI تلفن او را توقیف کردند و حکم بازرسی را به او ارائه کردند که در آن گفته می‌شد که مربوط به تحقیق در مورد توطئه فتنه‌انگیز و جنایات دیگر است. کیفرخواست علیه SoRelle که روز پنجشنبه علنی شد شامل اتهام توطئه فتنه انگیز نمی شود.

SoRelle شب قبل از شورش در یک جلسه گاراژ زیرزمینی حضور داشت که مورد توجه محققان بوده است.

انتظار می رود SoRelle در اواخر روز پنجشنبه در دادگاه فدرال در آستین، تگزاس ظاهر شود.

SoRelle یکی از نزدیکان استوارت رودز، رهبر نگهبانان سوگند است که در اواخر این ماه در کنار سایر افراط گرایان به اتهام توطئه فتنه انگیز محاکمه می شود.

___

SoRelle در آن زمان به AP گفت که او هیچ اطلاعی یا دخالتی در نقض کنگره ندارد، و توقیف تلفن خود را “غیر اخلاقی” و تحقیقات را “شکار جادوگر” خواند.

برای پوشش کامل شورش کاپیتول، به https://www.apnews.com/capitol-siege بروید



منبع

این جلسه شامل رودز و انریکه تاریو، رئیس سابق گروه افراطی پسران مغرور بود که به طور جداگانه متهم به توطئه فتنه‌انگیز در کنار سایر اعضای این گروه است که خود را یک باشگاه مردانه نادرست سیاسی برای «شوونیست‌های غربی» توصیف می‌کند.

وزارت دادگستری گفت که کلی سوریل – مشاور عمومی گروه ضد دولتی – در تگزاس به اتهاماتی از جمله توطئه برای ایجاد مانع در روند رسیدگی رسمی دستگیر شد.

مقامات روز پنجشنبه گفتند که یک وکیل گروه افراطی راست افراطی سوگند نگهبانان به توطئه در ارتباط با حمله 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره آمریکا متهم شده است.

دادستان ها می گویند رودز و گروه شبه نظامی او هفته ها برای توقف انتقال قانونی قدرت توطئه کردند. دادستان ها می گویند که نگهبانان سوگند سلاح خریداری کرده و برنامه های جنگی را با هدف حفظ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قدرت تنظیم کرده اند.