ریکاوری در می سی سی پی طوفان زده در جریان است، 25 نفر کشته شدند

به گزارش مانیتور poweroutage.us، تعمیرات برق برای بازگرداندن برق به بیش از 6000 مشتری که هنوز در تاریکی می سی سی پی و نزدیک به 10000 نفر در آلاباما هستند، در جریان بود.

سرویس ملی هواشناسی به این گردباد امتیاز چهار از پنج را در مقیاس پیشرفته فوجیتا داد و گفت که مسیری به عرض سه چهارم مایل را برای 59 مایل (95 کیلومتر) قطع کرده است.

او شنبه شب را در رولینگ فورک گذراند و از مراکز جمع آوری کمک های مالی، آب، غذا، کنسرو، پوشک، دستمال مرطوب، دارو و خمیردندان به ارمغان آورد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که این بودجه کمک‌های بلاعوض برای مسکن موقت، تعمیرات خانه و وام‌های کم‌هزینه برای پوشش خسارات اموال بیمه نشده ارائه می‌کند.

او اولین پاسخ دهندگان را ستایش کرد و گفت که برخی “ممکن است خودشان خانه های خود را از دست داده باشند” و گفت که FEMA تیم هایی را فرستاده است که تعداد بیشتری در راه است تا “به برنامه ریزی و شروع روند بهبودی کمک کنند.”

او گفت: «وقتی امروز صبح از خواب بیدار شدم، می‌خواستم برای مردم این شهر گریه کنم، زیرا فکر نمی‌کنم قبل از آمدن (گردباد) زمان زیادی داشته باشند.

در ماه ژانویه، یک سری چرخش های مخرب، همه در یک روز، چندین نفر را در آلاباما و جورجیا کشته شدند.

آنا کریسوتا، 43 ساله، و پسر 16 ساله اش آلوارو لیچا در این مکان پناه گرفتند و گفتند که خانه آنها “تکه تکه” شده است.

سیستم آب و هوا، آمیخته با رعد و برق و باران شدید، در اواخر روز جمعه ردپایی از ویرانی را در سراسر ایالت جنوبی به جا گذاشت و چندین شهر را به شدت گرفت.

می سی سی پی روز یکشنبه برای هوای متلاطم تر، از جمله بادهای مخرب و تگرگ، با هشدار آژانس مدیریت اضطراری که “گردبادها را نمی توان رد کرد.”

داوطلبان از شهرهای اطراف، از جمله لورن هدی، که 70 مایل از ویکزبورگ را طی کرد تا کمک کند، سرازیر شدند.

رئیس جمهور جو بایدن روز یکشنبه دستور کمک فدرال به می سی سی پی را برای حمایت از تلاش های بهبودی صادر کرد.

گردبادها، پدیده‌ای آب و هوایی که پیش‌بینی آن دشوار است، در ایالات متحده، به ویژه در بخش‌های مرکزی و جنوبی این کشور، نسبتاً رایج است.

او به ABC گفت: «آنها هنوز هم در حالت حفظ زندگی و حفظ زندگی هستند.

رئیس آژانس مدیریت اضطراری فدرال (FEMA)، دین کریسول، گفت که او روز یکشنبه به می سی سی پی سفر می کند تا “تاثیرات برخی از این جوامع را از نزدیک ببیند.”

bur-sw/bgs



منبع

می سی سی پی عملیات پاکسازی را از روز یکشنبه پس از وقوع گردباد مخرب در سراسر ایالت آغاز کرد که دست کم 25 نفر را کشت، خانه ها را خرد کرد و شهر کوچک رولینگ فورک را تا حد زیادی از بین برد.

جان براون، یکی از مقامات صلیب سرخ در آلاباما و می سی سی پی، گفت: منطقه ای به عنوان یک درمانگاه ایجاد شد و جعبه هایی پر از میله های غلات و پوشک بچه برای ارائه غذا و حمایت پزشکی برای قربانیان طوفان که “همه چیز خود را از دست داده بودند” در آن جا گذاشته شد.

اداره کلانتری در شهرستان مورگان گفت که هوای سخت همچنین مردی را در همسایگی آلاباما که زیر یک تریلر واژگون شده گیر کرده بود، کشته شد.

فرماندار می سی سی پی، تیت ریوز، در توییتر از بایدن تشکر کرد “برای تشخیص میزان خسارت در می سی سی پی و تصویب سریع اعلامیه فاجعه ما – گامی حیاتی در واکنش به فاجعه.”

در زیر آفتاب گرم بهاری، امدادگران شوکه شده خسارت را بررسی کردند و سقف‌ها را منفجر کردند، ساختمان‌ها را صاف کردند و ماشین‌ها را در میان انبوهی از آوار به هم ریختند.

صلیب سرخ آمریکا کمتر از 24 ساعت پس از وقوع طوفان در شهر که محل زندگی کمتر از 2000 نفر است، وارد ساختمان گارد ملی در رولینگ فورک شد.

– لوازم اضطراری –

به گفته آژانس مدیریت اضطراری می سی سی پی، بیست و پنج نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

پس از طوفان های جداگانه در منطقه، دو ببر در جورجیا دوباره به دام افتادند که یک گردباد به محوطه حیوانات در سافاری حیوانات وحشی در کوه کاج آسیب رساند.