دیسانتیس و سایر جمهوری خواهان فلوریدا با معضل تغییرات اقلیمی روبرو هستند

او در مقاله‌ای در USA Today در سال ۲۰۱۹ نوشت: «آمریکایی‌ها، به‌ویژه فلوریدی‌ها، حق دارند که نگران تغییر آب و هوا باشند. “اما آنها همچنین حق دارند که نگران واکنش بیش از حد قهقرایی باشند.” وی افزود: «خبر خوب این است [climate change] مشکلات قابل کنترل هستند.»

قطب بندی سیاسی تشدید شده در دوران ترامپ، جمهوری خواهان فلوریدا را حتی بیشتر به سمت موضع ضد محیط زیستی سوق داده است، زیرا اقتصاد این ایالت تحت تهاجم روزافزون تأثیرات تغییرات آب و هوایی قرار می گیرد.

دیسانتیس از هزینه‌هایی برای بازسازی تالاب‌های اورگلیدز و «تاب‌آوری» شهرهای ساحلی، مانند بهبود زهکشی و بالا بردن دیواره‌های دریا استقبال کرده است. در ماه مه سال گذشته، او گفت که ایالتش باید «با چالش‌های ناشی از سیل، طوفان‌های شدید مقابله کند. [and] افزایش سطح آب دریا.” دولت DeSantis بدون نامگذاری این موضوع به عنوان مشکل تغییر آب و هوا، تخمین می زند که افزایش سطح دریا 26 میلیارد دلار در املاک مسکونی فلوریدا را تا سال 2045 در معرض خطر سیل قرار می دهد.

در سال 2018، زمانی که نماینده آن زمان بود. ران دیسانتیس، R-Fla.، کاندیدای فرمانداری فلوریدا بود، او با افتخار از علم تغییرات آب و هوایی فاصله گرفت. او در حین مبارزات انتخاباتی گفت: «من در تخته‌های کلیسای چپ‌های گرمایش جهانی نیستم. «من اهل گرم شدن کره زمین نیستم. من نمی‌خواهم آن برچسب روی من باشد.»

DeSantis همچنین از خرید 20000 هکتار در اورگلیدز برای جلوگیری از توسعه نفت حمایت کرد و دولت پول خود را برای ایستگاه های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی هزینه می کند. او حتی لایحه‌ای را که توسط شرکت‌های برق پشتیبانی می‌شد وتو کرد که بازار خورشیدی پشت بام را مختل می‌کرد.

روبیو و اسکات هر دو دارای امتیاز رای مادام العمر از اتحادیه رای دهندگان حفاظت از محیط زیست، یک گروه آمریکایی حامی محیط زیست، با 7 درصد هستند.

سناتورها ریک اسکات، چپ، و مارکو روبیو.

دیسانتیس در رویدادی درباره این موضوع گفت: «آنچه من دریافتم این است که مردم وقتی شروع به صحبت در مورد چیزهایی مانند گرم شدن کره زمین می کنند، معمولاً از آن به عنوان بهانه ای برای انجام یکسری کارهای چپ استفاده می کنند که به هر حال می خواهند انجام دهند. افزایش سطح دریا در سال گذشته ما هیچ کار چپی انجام نمی دهیم.»

علی‌رغم علم ثابت شده که تغییرات آب و هوایی را به طوفان‌های قوی‌تر مرتبط می‌کند، و همچنین افزایش سطح دریا که به بدتر شدن تأثیر آنها کمک می‌کند، بسیاری از سیاستمداران جمهوری‌خواه فلوریدا، از جمله فرماندار و هر دو سناتور آمریکایی آن، در برابر اقدامات دولت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مقاومت کرده‌اند. که باعث افزایش دما می شوند. با این حال، حتی در حالی که آنها از پذیرش اینکه سوزاندن سوخت های فسیلی علت اصلی تغییرات آب و هوایی است اجتناب می کنند، باید سعی کنند خطرات رو به رشد را در وضعیتی که دانشمندان با گرم شدن جهان مرتبط می دانند، مدیریت کنند.

باد به درختان نخل در خلیج ساراسوتا در طول طوفان ایان ضربه می زند.

دیسانتیس و سایر جمهوری خواهان فلوریدا با معضل تغییرات اقلیمی روبرو هستند

سناتور فلوریدا ریک اسکات و مارکو روبیو در 22 ژانویه 2019 با خبرنگاران خارج از بال غربی کاخ سفید صحبت می کنند. (ماندل نگان/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

اما با افزایش دمای اقیانوس‌ها که قدرت طوفان‌ها را افزایش می‌دهد و سطح دریاهای بالاتر که موج‌های طوفان را تشدید می‌کند، دیسانتیس، مانند بسیاری دیگر از ساکنان فلوریدا، ممکن است دیگر تجملات نادیده گرفتن تغییرات آب و هوایی را نداشته باشد. این هفته، بخش‌هایی از سواحل خلیج‌فارس این ایالت توسط طوفان ایان، یک طوفان رده 4 که موجب طوفان‌های 10 فوتی شد، خانه‌ها و مشاغل را نابود کرد و صدها نفر از ساکنان را سرگردان کرد، ویران شد.

در بسیاری از سال های اخیر، این ایالت به دلیل دمای آب گرم تر و تبخیر بیشتر در هوای گرم تر، طوفان های قوی تری را تجربه کرده است.

دفتر DeSantis بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

کانالی در پارک تریلر مملو از آوار و کمپینگ.

سناتور مارکو روبیو، اهل فلوریدا، در خارج از کاخ سفید در یک کنفرانس خبری در 15 سپتامبر صحبت می کند. (برنده مک نامی/گتی ایماژ)

سناتور مارکو روبیو، رئیس جمهور فلوریدا، اذعان می کند که زمین در حال گرم شدن است، اما او ادعا کرده است که “بسیاری از دانشمندان در مورد اینکه چه درصدی نسبت به نوسانات عادی به انسان نسبت داده می شود، بحث می کنند.”

فرماندار از ارائه توضیحی درباره چرایی افزایش سطح آب دریاها و تشدید طوفان ها خودداری کرده است و توضیح می دهد که می ترسد اعتراف به اینکه فعالیت های انسانی باعث تغییر اقلیم می شود این فرض را می پذیرد که مردم باید راه خود را برای کاهش شدت آن تغییر دهند.

پس از طوفان ایرما در 12 سپتامبر 2017، کانالی در پارک تریلر در ماراتون، فلوریدا، در فلوریدا کیز پر از زباله و کمپینگ شد. (مارک سروتا/گتی ایماژ)

فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، کنفرانس مطبوعاتی در آنا ماریا اویستر بار لندساید در برادنتون، فلوریدا برگزار می کند (توماس سیمونتی برای واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)

روبیو به انجمن راه حل های آب و هوایی سنا پیوسته و لایحه هایی را برای مقابله با برخی از اثرات تغییرات آب و هوایی، مانند اقداماتی برای احیای اورگلیدز و صخره های ساحلی تایید کرده است. اما او با اقداماتی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مخالف است و از افزایش تولید سوخت های فسیلی حمایت می کند که احتراق آنها در وهله اول باعث ایجاد مشکل شده است.

با این حال، دانشمندان برجسته آب و هوا خاطرنشان می کنند که در جامعه آنها اتفاق نظر قابل توجهی در مورد یافته های طولانی مدت وجود دارد که انتشار گازهای گلخانه ای و جنگل زدایی علل اصلی گرمایش جهانی هستند. بر اساس یک نظرسنجی در سال 2021 از 88125 مطالعه اقلیمی، در واقع، 99.9 درصد از مقالات علمی بررسی شده دریافتند که تغییرات آب و هوایی عمدتاً توسط انسان ایجاد می شود.

در حالی که طوفان یان در 28 سپتامبر در ساراسوتا، فلوریدا به سمت جنوب می‌چرخد، وزش باد در خلیج ساراسوتا می‌وزد (شان ریفورد/ گتی ایماژ)

با این حال، اظهارات عمومی اسکات اغلب علم آب و هوا را مورد تردید قرار می دهد. اسکات پس از طوفان ایرما گفت: «معلوم است که محیط ما همیشه تغییر می‌کند، و چه چرخه‌هایی باشد که ما از آن عبور می‌کنیم یا ساخته دست بشر، نمی‌توانم به شما بگویم کدام یک است.

اثرات تغییرات آب و هوایی به طور معمول چالش هایی را برای جوامع ساحلی در فلوریدا ایجاد می کند. بالا آمدن سطح دریا باعث جاری شدن سیل حتی در روزهای آفتابی در جوامع ساحلی از سنت پترزبورگ تا میامی می شود و مطالعات نشان می دهد که این مشکل در سال های آینده بدتر خواهد شد.

این ایالت همچنین کمبود طوفان های ویرانگر را که همزمان با افزایش شدید دما در دهه های اخیر بوده است، مشاهده نکرده است. طوفان ایرما در سال 2017 فلوریدا و همسایگان شمالی آن را درنوردید و 129 کشته و 54 میلیارد دلار خسارت به بار آورد. سال بعد، طوفان مایکل به عنوان طوفان رده 5 به فلوریدا Panhandle رسید و 59 نفر را در ایالات متحده کشت و 25.1 میلیارد دلار دیگر خسارت وارد کرد. مطالعات متعدد نشان داده است که طوفان ها به دلیل تغییرات آب و هوایی قوی تر شده اند و بسیاری از دانشمندان می گویند که این تأثیر در ایرما و مایکل آشکار بود.

فرماندار ران دیسانتیس در یک کنفرانس مطبوعاتی در یک تریبون با علامت: معافیت مالیاتی متمرکز بر خانواده، که توسط حامیان عمدتا جوان احاطه شده است، سخنرانی می کند.

اما فلوریدا از نظر انرژی های تجدیدپذیر در مقیاس کاربردی عقب مانده است، زیرا در میان اقلیتی از ایالت ها قرار دارد که هیچ الزام قانونی برای افزایش تولید انرژی های تجدیدپذیر توسط شرکت های برقی آن وجود ندارد. و در تابستان امسال، DeSantis پیشنهاد کرد که صندوق های بازنشستگی دولتی از در نظر گرفتن آسیب پذیری های تغییرات آب و هوایی و انتشار کربن در سرمایه گذاری های خود منع شوند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، یکی دیگر از ساکنان فلوریدا، نیز احساسات خود را در مورد تغییرات اقلیمی اعلام کرده و آن را فریبکاری می‌داند که توسط دولت چین برای تضعیف اقتصاد ایالات متحده طراحی شده است.

جمهوری خواهان فلوریدا همیشه نسبت به حفاظت از محیط زیست آنقدر هشیار نبودند. جب بوش، فرماندار جمهوری خواه، یک برنامه حفاظت از محیط زیست را برای کنار گذاشتن 100 میلیون دلار بودجه دولتی برای پروژه های حفاظت از محیط زیست ایجاد کرد، که در زمان جانشین وی، چارلی کریست، ادامه یافت. اسکات آن را به کمتر از 28 میلیون دلار کاهش داد. کریست اکنون یکی از اعضای دموکرات کنگره است که در مقابل دسانتیس برای فرمانداری رقابت می کند.

سوابق دیسانتیس در مورد تغییرات آب و هوایی کمتر از آن چیزی که ممکن است اظهارنظرهای متعصبانه او نشان دهد، سختگیرانه بوده است. او اولین افسر تاب آوری ایالت را منصوب کرد، اما پس از اینکه فرد منصوب چند ماه بعد کار را ترک کرد، برای یافتن جایگزین به خود زحمت نداد. او همچنین سمت مدیر ارشد علوم را ایجاد کرد. محیط بانان وقتی مایکل لا روزا، رئیس شورای تبادل قانونگذاری آمریکا، سازمانی که به حمایت از سیاست های سازگار با سوخت های فسیلی معروف است، به کمیسیون خدمات عمومی فلوریدا، که بر خدمات آب و برق ایالت نظارت می کند، منصوب شد، ناامید شدند.

به عنوان یک سناتور، اسکات اخیراً به وجود تغییرات آب و هوایی اعتراف کرده است، اما با اقداماتی برای مقابله با آن مخالف است. اسکات در نقشه راه سیاسی 11 ماده ای «طرح برای آمریکا» که امسال به عنوان رئیس کمیته ملی سناتور جمهوریخواه منتشر کرد، گفت: «آب و هوا همیشه در حال تغییر است. ما تغییرات اقلیمی را جدی می گیریم اما نه هیستریک. ما سیاست‌های بیهوده‌ای را اتخاذ نخواهیم کرد که به اقتصاد یا مشاغل ما آسیب برساند.»

سناتور مارکو روبیو

آسوشیتدپرس گزارش داد که تشدید سریع ایان پس از سفر بر فراز آب‌های کارائیب که حدود 1.8 درجه فارنهایت (1 درجه سانتی‌گراد) گرم‌تر از حد معمول هستند، اتفاق افتاد که عمدتاً به دلیل تغییرات آب و هوایی است. فیل کلوتزباخ، محقق طوفان دانشگاه ایالتی کلرادو، به آسوشیتدپرس گفت که آب گرمتر سوخت موشکی بسیار بیشتری برای طوفان ایجاد می کند.

دیسانتیس، البته، در میان مقامات منتخب فلوریدا تنها نیست که می‌خواهد از این بحث دوری کند. در سال 2015، زمانی که سناتور ریک اسکات، ایالت فلوریدا، فرماندار ایالت بود، مرکز گزارش تحقیقی فلوریدا گزارش داد که به کارمندان وزارت حفاظت از محیط زیست فلوریدا دستور داده شده است که از اصطلاح «تغییر آب و هوا» یا «گرمایش جهانی» استفاده نکنند. طبق گفته کارمندان، مشاوران، داوطلبان و سوابق سابق DEP، در هر گونه ارتباطات رسمی، ایمیل یا گزارش. دولت اسکات صدور چنین ممنوعیتی را رد کرد.

با این حال، دانشمندان علوم آب و هوا می گویند که انکار علم آب و هوا در دراز مدت موضع قابل قبولی نخواهد بود، زیرا تهدید فلوریدا وجودی است. پیتر گلیک، دانشمند آب و هوا که کمک هزینه تحصیلی مک آرتور را دریافت کرده است که به آن کمک هزینه نابغه می گویند. آن را اینگونه بیان می کند: طوفان آیان در آینده، با سه فوت افزایش سطح دریا که در راه است، فلوریدا مرکزی و جنوبی را به طور جبران ناپذیری از بین خواهد برد.

چگونه تغییرات آب و هوایی منجر به طوفان های بدتر می شود؟ این توضیح دهنده یاهو Immersive را بررسی کنید تا متوجه شوید.





منبع