دانشمندان می گویند چین از هوش مصنوعی و چاپ سه بعدی برای ساخت سدی به ارتفاع 590 فوت بدون نیاز به نیروی انسانی استفاده می کند.

با این حال، این روزنامه بیان می کند که سد یانگ کو 590 فوت ارتفاع خواهد داشت. در مقام مقایسه، ارتفاع ساختاری سد هوور 726 فوت است.

طبق این مقاله، وقتی یک لایه تکمیل شد، ربات ها اطلاعات وضعیت ساخت را به سیستم هوش مصنوعی ارسال می کنند.

با این حال، محققان خاطرنشان کردند که استخراج مصالح ساختمانی همچنان باید به صورت دستی انجام شود.

دانشمندان می‌گویند در یانگ‌کو، یک سیستم هوش مصنوعی مرکزی برای نظارت بر خط مونتاژ خودکار عظیمی که با ناوگانی از کامیون‌های بدون سرنشین برای انتقال مصالح ساختمانی به بخش‌هایی از محل ساخت‌وساز شروع می‌شود، استفاده خواهد شد.

کامیون‌ها برای رقابت با بسته شدن رودخانه در طول ساخت نیروگاه برق آبی لاوا در قسمت بالایی رودخانه جینشا در 29 نوامبر 2021 در استان خودمختار تبت گارزه، استان سیچوان چین، سنگ می‌ریزند.

طبق گزارش SCMP، تیم لیو گفت، اگر روش ساخت و ساز موفقیت آمیز باشد، می تواند الگویی برای سایر پروژه های ساختمانی، مانند ساخت و ساز جاده ارائه کند.

دانشمندانی که در این پروژه دخیل هستند می گویند چین قرار است با استفاده از هوش مصنوعی، ربات های ساختمانی و نیروی انسانی صفر ظرف دو سال یک سد برق آبی بسازد.

کامیون ها برای تکمیل بستن یک رودخانه برای سدی در استان سیچوان چین در سال 2021، سنگ می ریزند.وانگ لی/ سرویس خبری چین از طریق گتی ایماژ

  • به گفته دانشمندان، سد یانگ کو تکمیل شده سالانه 5 میلیارد کیلووات ساعت برق در اختیار چین قرار می دهد.

    به گفته آنها، پس از رسیدن مواد، بولدوزرهای بدون سرنشین و سنگفرش آنها را به لایه ای از سد تبدیل می کند و سپس غلتک های مجهز به حسگر به فشار دادن هر لایه به سمت پایین کمک می کند تا محکم و بادوام شود.

    به گفته محققان، این سیستم همچنین اجازه می دهد تا کار در محل به طور مداوم بدون نگرانی های ایمنی برای کارگران انسانی پیشرفت کند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



Source link

اگر و زمانی که تکمیل شود، این پروژه بلندپروازانه احتمالاً بلندترین سازه در جهان خواهد بود که با استفاده از فرآیندهای چاپ سه بعدی ساخته شده است. رکورد فعلی متعلق به یک ساختمان اداری دو طبقه در دبی است که 20 فوت ارتفاع دارد.

چین که با کاهش نرخ زاد و ولد و کمبود احتمالی نیروی کار مواجه است، در سال های اخیر برای ادامه فعالیت صنایع خود به اتوماسیون روی آورده است.

محققان می گویند روش آنها خطای انسانی و نگرانی های ایمنی را برای کارگران از بین می برد.

به گفته لیو تیانیون، نویسنده اصلی از دانشگاه تسینگ‌هوا، سیستم هوش مصنوعی و ارتش ربات‌های آن به حذف خطاهای انسانی کمک می‌کند، مانند زمانی که اپراتورهای غلتکی از یک خط مستقیم پیروی نمی‌کنند یا زمانی که رانندگان کامیون مواد را به مکان اشتباه تحویل می‌دهند. به SCMP. .

دانشمندان چینی می گویند که تا سال 2024 با استفاده از هوش مصنوعی و ربات ها، سدی به ارتفاع 590 فوت را چاپ سه بعدی می کنند.

  • ساوت چاینا مورنینگ پست روز یکشنبه با استناد به مقاله ای در ماه آوریل در ژورنال دانشگاه Tsinghua (علم و فناوری) گزارش داد که انتظار می رود سد یانگ کو در فلات تبت لایه به لایه شبیه به چاپ سه بعدی مونتاژ شود.

    این پروژه از یک سیستم هوش مصنوعی با کامیون های بدون سرنشین، بولدوزر، غلتک و سایر تجهیزات استفاده خواهد کرد.