تعداد سربازان اوکراین دشمن را افزایش می دهند

این گردان در خط مقدم نبرد بوده است و در هفته های اخیر در نبردهای شهرهای مهم استراتژیک ایزیوم و لیمان پشتیبانی جناحی را فراهم کرده است. چهار روز پیش گردان شهر دیگری را در شرق تصرف کرد و به تامین امنیت یک سری سدها و آخرین شهرک‌های استان شمالی دونتسک برای اوکراین کمک کرد.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

هنگامی که آنها پس از عقب نشینی نیروهای روسی در جاده ایزیوم به سمت جنوب حرکت کردند، تعدادی از سربازان دشمن را که در یک اردوگاه در جنگل ناهار می خوابیدند، دستگیر کردند. او گفت: «آنها تعجب کردند، هفت نفر از آنها. هیچ کس انتظار نداشت که بعد از ناهار در یک خط جنگلی پیشروی کنیم.

پس از ماه‌ها نبرد ثابت و نگه داشتن خط در زیر گلوله‌های روسی خشک‌شده، سربازان اوکراینی از شکست خطوط روسی در شمال شرق سه هفته پیش و بازپس‌گیری بخش‌هایی از سرزمین‌هایی که در اوایل سال جاری توسط سربازان روسی تصرف شده بود، خوشحال هستند. آنها تقریباً کل استان خارکف و همچنین قلمرو هر یک از چهار منطقه ای را که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین ادعا می کند به روسیه الحاق کرده است، پس گرفته اند.

این یک منحنی یادگیری تند برای مردانش بوده است، نه تنها در بقا بلکه در انسانیت. یک فرمانده جوخه آمریکایی 27 ساله از گردان خود که از نام رمز بوریس استفاده می کند، گفت که یکی از شدیدترین لحظات جنگ او زمانی بود که یک فنجان آب در دست گرفت تا یک اسیر روسی بنوشد.

سوات گفت: «ما قدرت انجام این کار را داریم. “از آنجا که در حال حاضر آنها در وحشت هستند، آنها واقعا در وحشت هستند.”

در برخی نقاط ساکنان محلی به آنها گفتند که به سربازان روسی پناه داده اند که یا از پست های خود فرار کرده اند یا جا مانده اند، اما سوات گفت که او فرصت توقف ندارد. او گفت و در چند روز گذشته، شناسایی هوایی اوکراین یگان‌های روسی را که با استفاده از تاکتیک‌های نظامی خوب با پای پیاده از جنگل‌ها بیرون می‌کشیدند – پخش می‌شدند، به آرامی حرکت می‌کردند – اما دوباره واحدهای او برای تعقیب آن‌ها بیش از حد بسته بودند.

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

آنها زمان حمله خود را بالا بردند و یگان از جنوب وارد شد و یک نقطه بلند در شهر را تصرف کرد.

فرمانده جوخه به نام بوریس گفت که واحدهای آنها چندین حمله به ایزیوم از جنوب غربی در هفته‌های قبل از ضدحمله انجام داده‌اند و روس‌ها را به تقویت در آن جهت واداشته‌اند. او گفت: وقتی تمام نیروی ضدحمله از شمال آمد، انتظارش را نداشتند.

در روستای استاوکی، حدود 10 مایلی از خط مقدم، صدای بمباران روسیه از شهرک‌هایی که اخیراً بازپس‌گرفته‌اند در شرق به اندازه‌ای بلند بود که سربازان و غیرنظامیان دیگر حرف نزنند و گوش ندهند.

روزی که لیمن سقوط کرد، گردان او در حال حمله به شهر دیگری دورتر در شرق بود. او از دلایل امنیتی خواست تا مکان را فاش نکند. واحدهای او شهر را در یک روز بدون تلفات تسخیر کردند، اگرچه 9 سرباز زخمی شدند. در روز سوم آنها شهر را جستجو و ایمن کردند و آن را به گروه دیگری تحویل دادند تا بتوانند عقب نشینی کنند و دوباره شارژ شوند.

زمان کمی برای تأمل برای اوکراینی‌ها وجود داشته است، زیرا آنها ضدحمله خود را با تمرکز بر حفظ فشار بر ارتش روسیه در حال عقب‌نشینی برای جلوگیری از گروه‌بندی مجدد آن انجام می‌دهند. با این حال، پس از ماه‌ها حضور در سنگرها که هرگز چهره دشمن را ندیده‌اند، سربازان و فرماندهان اوکراینی اکنون از نزدیک با روس‌ها درگیر شده‌اند و این فرصت را پیدا کرده‌اند که حریف خود را اندازه‌گیری کنند.

اوکراینی‌ها در 4 اکتبر 2022 در روستای بازپس‌گرفته یاتسکیوکا، اوکراین، از کنار یک تانک منهدم‌شده روسی عبور می‌کنند. (ایور پریکت/نیویورک تایمز)

سوات گفت که در یک مورد یک سرباز روسی سنجاق نارنجک را کشید و خود را کشت و گفت که هرگز اجازه نمی دهد اسیر شود. او گفت: “ما به سمت او پریدیم اما خیلی دیر شده بودیم.” بنابراین آنها نیز سربازان شجاعی هستند و می ترسند.

سوات گفت که ارتش اوکراین در حال قوی تر شدن است، اما هنوز به جایی که باید باشد، نرسیده است. او در مورد هفت ماه آخر جنگ گفت: «با تمام این پیروزی‌های کوچک، دوران بسیار بسیار سختی بود. کم کم بهبود می‌یابیم، اما هنوز به آنجا نرسیده‌ایم. و روسیه قدرت زیادی دارد و در تسلیحاتش نامحدود است.»

چندین فرمانده و سرباز اوکراینی گفتند روس ها اغلب در لانه های مسلسل حفر شده مستقر می شدند. و هنگامی که نیروهای روسی عقب نشینی کنند، ممکن است بمباران سنگینی از سوی هواپیماهای روسیه، توپخانه و موشک های دوربرد صورت گیرد. او گفت که یک حمله موشکی قدرتمند، یک پست فرماندهی سابق روسیه را در شهری که اخیراً تصرف کرده بودند، ویران کرد و پنج نفر از افراد وی را کشتند.

او گفت که گردان او بیش از 30 روس را در طول هفت ماه جنگ به اسارت گرفته است که 23 نفر از آنها در ضد حمله بودند. او گفت: “ما فقط از آنها اطلاعات می گیریم، به آنها آب، غذا، لباس گرم می دهیم و آنها را به سطح بالاتر می فرستیم.”

وقتی در مصاحبه ای از دوستش صحبت می کرد، اشک می ریخت و از یک خبرنگار خواست که حوادث جنگ را فقط با داستان های موفقیت آمیز نشان ندهد.

سوات گفت: “ما در حال حاضر فقط یک ماه فرصت داریم تا این کار را انجام دهیم، زیرا در حال حاضر آنها در وحشت هستند.” و زمستان در حال نزدیک شدن بود. “الان ما باید لباس زمستانی بگیریم، و ما می خواهیم گل بخوریم.”

او گفت که برخی از روس ها، بی انگیزه و ترسیده، و برخی گرسنه، آماده بودند که خود را تسلیم کنند. اما برخی به جنگ ادامه دادند و به تلقینات روسیه معتقد بودند که اگر اکراینی ها به خود اجازه دستگیری بدهند آنها را شکنجه و خواهند کشت.

اما فرماندهان و سربازان ظاهراً موافق بودند که نیروهای اوکراینی باید قبل از اینکه طرف روسی بتواند دوباره سازماندهی شود، به فشار خود ادامه دهند.

او و افرادش همگی در مورد بسیج در روسیه و قدرت جدیدی که برای طرف روسی به ارمغان می آورد ابراز نگرانی کردند.

استاوکی، اوکراین – یک فرمانده گردان در حالی که در جاده ای با افرادش در تعقیب سربازان روسی عقب نشینی می کردند، با یک خودروی زرهی روسی رها شده مواجه شد که موتور آن هنوز روشن بود. داخل آن یک تفنگ تک تیرانداز، نارنجک های راکتی، کلاه ایمنی و وسایل موجود بود. مردها رفته بودند.

او گفت که در نبرد برای ایزیوم، سوات در حال آماده سازی حمله خود بود که نیروهای روسی را دید که ناگهان عقب می افتند. معاون فرمانده او گفت که تیپ‌های اوکراینی که از شمال حمله می‌کردند، یک بزرگراه اصلی را گرفته بودند و خطوط تدارکاتی نیروهای روسیه را قطع کردند.

نبردها به سرعت در حال حرکت بودند و در پرواز از ایزیوم، وحشت زیادی در طرف روسیه ایجاد شد. سوات گفت، پس از تصرف ایزیوم، واحد او در یک روز 15 مایل در جاده به تعقیب نیروهای روسی پرداخت. چند روز دیگر و نیروهای اوکراینی در دروازه‌های لیمان در 30 مایلی جنوب ایزیوم بودند. گروه سوات به سمت شرق حرکت کرد تا مانع از هرگونه تلاش ارتش روسیه برای ارسال نیروهای کمکی شود.

این بدان معنا نیست که مقاومتی وجود نداشته است.

او گفت که این افراد در حال شلیک سلاح های خود بودند و به آنها گوش نکردند که او دستور توقف آتش را داد. با توجه به اینکه روس‌ها از قبل عقب‌نشینی می‌کردند، این فقط یک درگیری جزئی بود، اما تصرف ایزیوم به آنها اعتماد به نفس زیادی داد. او گفت که این سه ماه نبرد طاقت فرسا برای دفاع از مواضع تحت توپخانه و حملات هوایی روسیه که به قیمت جان آنها تمام شد، بود.

اوکراینی‌ها در 4 اکتبر 2022 در روستای بازپس‌گرفته یاتسکیوکا، اوکراین، از کنار یک تانک منهدم‌شده روسی عبور می‌کنند. (ایور پریکت/نیویورک تایمز)

سپس پس از سه هفته موفقیت گسترده و کمترین تلفات، گردان پنج مرد را در یک حمله موشکی روسیه از دست داد و سوات یکی از دوستان نزدیک خود را در اثر برخورد اتومبیل با مین از دست داد. سوات در حال رانندگی بود اما با ضربه مغزی زنده ماند.

سوات گفت که خودروهای زرهی روسی دفاع می کردند و با مسلسل شلیک می کردند. او گفت: «اما مردم آنقدر هیجان زده بودند که هیچکس متوقف نشد. «با تپانچه می دویدم. مثل یک احساس کوچک پیروزی است. باور کردنی نیست، شما آن را از درون احساس می کنید، خوشحال هستید.»

فرمانده که از اسم رمز سوات استفاده می کند، گفت: «آنها همه چیز را کنار گذاشتند: مراقبت شخصی، کلاه ایمنی. «فکر می‌کنم یک واحد ویژه بود، اما آنها وحشت داشتند. باران بسیار شدیدی می بارید، جاده خراب بود و همه چیز را رها می کنند و حرکت می کنند.»

او گفت با وجود تمام شکست های اخیر، فکر نمی کند ارتش روسیه به هیچ وجه شکسته باشد. او گفت: «آنها خواهند جنگید، به مبارزه ادامه می دهند. این ذهنیت اسلاو است: برای دوستان خود بجنگید. آنها همچنین دوستانی دارند که مرده اند.»

سوات گفت: «مثل یک دوش آب سرد بود. وی با اشاره به این پنج نفر که فوت کردند، گفت: «دو روز دیوانه بودم. آنها پسران جوانی بودند.»

اما واحدهای رزمی زمان کمی برای تعقیب فراریان داشتند.

او گفت: «ما این تپه را بدست می آوریم، این خوشحالی بود، همه می پریدند، تیراندازی می کردند، یکدیگر را در آغوش می گرفتند.»

سوات، یک سرباز حرفه ای 58 ساله، از بازنشستگی خارج شد تا به گردان داوطلب کارپاتیان سیچ بپیوندد و پس از کشته شدن سلفش در نبرد در نزدیکی ایزیوم در ماه ژوئن، فرماندهی را بر عهده گرفت.