آیا بایدن برای نشست گروه 20 آماده است؟ رقبای خارجی، تنش در انتظار رئیس جمهور در بالی است.

کلی آن شاو، مذاکره کننده ارشد سابق گروه 20 و معاون شورای اقتصاد ملی در دولت ترامپ، گفت که این گفتگوها نسبت به زمانی که انتظار می رفت پوتین در آن شرکت کند، «کمتر ناخوشایند» خواهد بود. اما “هنوز تنش ذاتی وجود دارد.”

انتخابات میان دوره ای: کاندیداهایی که سوال کردند و نتیجه سال 2020 را انکار کردند، چگونه در انتخابات روز سه شنبه نتیجه گرفتند؟

جنگ در اوکراین موضوع اصلی است

اگرچه تمرکز او در بالی بر شی خواهد بود، اما بایدن قصد دارد با جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی نیز دیدار کند. کشورهای اروپایی و ایالات متحده در آخرین مراحل توسعه طرحی برای خفه کردن بیشتر منابع پوتین با اعمال سقف قیمتی بر گاز و نفت روسیه هستند.

بایدن در سفر ماه ژوئیه به جده، جایی که رئیس جمهور ایالات متحده نتوانست افزایش قابل توجهی در تولید کارتل نفتی را تضمین کند، به دلیل ضربه زدن به محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی – رهبر بالفعل پادشاهی – مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

رئیس جمهور همچنین احتمالاً با توجه به عملکرد حزبش در میان دوره ای با سؤالاتی در مورد 11 میلیارد دلار بودجه بین المللی آب و هوا که او متعهد شده بود تا سال 2024 سالانه ایالات متحده هزینه کند، با سؤالاتی روبرو شود. پولی که به کشورهای کم درآمد کمک می کند تا با تغییرات آب و هوایی مبارزه کنند، نیاز به یک بودجه دارد. تخصیص توسط کنگره

جرارد دی پیپو، کارشناس ارشد برنامه اقتصاد در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، گفت: بعید است که بایدن هیچ تعهد محکمی از شی را زیر پا بگذارد، اما نشستن با او سازنده است.

“همه تعاملات – من فکر نمی کنم که هیچ ضربه ای وجود داشته باشد – به نوعی از الزامات اساسی دیپلماتیک خواهد بود و نه بیشتر.”

سناتور کریس مورفی، رئیس کمیته فرعی روابط خارجی سنای آمریکا در امور خاور نزدیک، آسیای جنوبی، آسیای مرکزی و مبارزه با تروریسم، برای تنظیم مجدد روابط و کاهش ردپای نظامی ایالات متحده در عربستان سعودی تلاش کرده است، اما در مصاحبه ای گفت که این کار را انجام خواهد داد. با گفتگوی بایدن با بن سلمان در اجلاس مخالفت نکنید.

بایدن یک پیروزی دیپلماتیک زودهنگام را زمانی که روسیه اعلام کرد قصد دارد پوتین از نشست سران رد شود، به پیروزی رسید. رهبران غربی و ژاپن پوتین را پرسونای نامطلوب اعلام کرده اند – و بایدن گفت که انگیزه کمی برای صحبت با پوتین در کنفرانس دارد.

ظهور شی: شی جین پینگ پس از معرفی سومین دوره ریاست جمهوری در چین به عنوان رئیس همه چیز باقی خواهد ماند

آخرین به روز رسانی اوکراین: 100000 روس در اوکراین کشته و زخمی شدند. 90 درصد اوکراینی ها آینده روشنی را برای کشور می بینند

در این میان، دولت تلاش های خود را برای جلوگیری از گسترش صنعت رو به رشد تولید تراشه های کامپیوتری چین افزایش داده است. ایالات متحده رقابت با چین را یکی از مهمترین چالش های امنیت ملی خود می داند.

بایدن در یک کنفرانس خبری روز چهارشنبه گفت: «آنچه که من می‌خواهم با او انجام دهم، وقتی صحبت می‌کنیم، این است که هر یک از خطوط قرمز ما چیست.» او می گوید: «درک کنید که او چه چیزی را در راستای منافع مهم ملی چین است، آنچه را که من می دانم در راستای منافع حیاتی ایالات متحده است، و تعیین کنید که آیا آنها با یکدیگر در تضاد هستند یا خیر. و اگر انجام دهند، چگونه آن را حل کنند و چگونه آن را حل کنند.”

شاو گفت: «مطمئناً فکر می‌کنم تلاش مطبوعاتی محکمی برای تلاش برای وادار کردن آنها به اقدام برای حل و فصل مناقشه در اسرع وقت انجام خواهد شد.»

واشنگتن – جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در سفری یک هفته ای به آسیا، از جنگ با جمهوری خواهان در داخل به جنگ با رقبای خارجی خواهد رفت.

بایدن قصد دارد از شهر تفریحی شرم الشیخ مصر بازدید کند تا بتواند با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور خاورمیانه، دیدار و سخنرانی کند. او بلافاصله به گردهمایی کشورهای جنوب شرقی آسیا در کامبوج می رود، جایی که سعی خواهد کرد کشورهای شرکت کننده را متقاعد کند که مشارکت اقتصادی با چین را رد کنند و سرمایه گذاری شرکت های خصوصی مستقر در ایالات متحده را بپذیرند.

تنها رئیس دولتی که ایالات متحده با او روابط تنگاتنگی دارد و بایدن مشتاق دیدار با آن است، شی است.

مورفی، D-Conn گفت: “من فکر می کنم رئیس جمهور باید با دوستان و مخالفان ما، به استثنای برخی موارد، ملاقات کند.” من می‌خواهم رئیس‌جمهور با هر کسی که فکر می‌کند صحبت با او مفید است، صحبت کند.»

از زمان کاهش تولید، بایدن گفته است که ایالات متحده در حال بازنگری در روابط خود با عربستان سعودی است و در بحبوحه واکنش متقابل به کاهش عرضه از سوی قانونگذاران کنگره در کنگره، قول “عواقب” داده است.

در این عکس که در 17 فوریه 2012، زمانی که جو بایدن معاون رئیس جمهور بود، گرفته شده است، او و همتای چینی خود شی جین پینگ پیراهن هایی را با پیامی که دانش آموزان مدرسه یادگیری مطالعات بین المللی در ساوت گیت، خارج از لس آنجلس به آنها داده بودند، نشان می دهند.

حتی در میان متحدان تاریخی، اجلاس ممکن است یک امر کاملاً گلگون نباشد.

بایدن در اجلاس سالانه گروه 20 که امسال در بالی، اندونزی برگزار می شود، خود را برای دیدار رو در رو با شی جین پینگ، رئیس جمهور جدید چین آماده می کند.

شی جین پینگ از زمانی که در ماه گذشته در کنگره حزب کمونیست چین سومین دوره هنجارگرایانه را به دست آورد، کنترل خود را بر قدرت بیشتر کرده و تلاش های دیپلماتیک خود را تشدید کرده است.

او قبل از شروع به کار متعهد شده بود که ولیعهد را به دلیل دستور قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار آمریکایی در اکتبر 2018، یک “محرم” کند.

در این عکس که توسط خبرگزاری سعودی (SPA) منتشر شده است، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، سمت راست، پس از ورود جو بایدن به جده، عربستان سعودی، جمعه، 15 ژوئیه 2022، با ضربه مشت به استقبال پرزیدنت جو بایدن می‌رود.

در این عکس که توسط خبرگزاری سعودی (SPA) منتشر شده است، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، سمت راست، پس از ورود جو بایدن به جده، عربستان سعودی، جمعه، 15 ژوئیه 2022، با ضربه مشت به استقبال پرزیدنت جو بایدن می‌رود.

تنش در روابط ایالات متحده با عربستان سعودی، یک تولیدکننده بزرگ نفت که ماه گذشته با کشورهای اوپک برای کاهش شدید تولید همکاری کرد، و خصومت بین برخی کشورها و چین نیز از عوامل پیچیده‌کننده هستند.

همچنین انتظار می رود که او با گروهی از کشورهایی که در تهاجم روسیه به اوکراین بی طرف مانده اند، گفتگوهای ناراحت کننده ای داشته باشد. این ماجرای چند روزه اولین باری خواهد بود که اقتصادهای برتر جهان، که مجموعاً به عنوان G-20 شناخته می‌شوند، از زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه حمله نظامی خود را آغاز کرد، گرد هم می‌آیند.

در این عکس که در 17 فوریه 2012، زمانی که جو بایدن معاون رئیس جمهور بود، گرفته شده است، او و همتای چینی خود شی جین پینگ پیراهن هایی را با پیامی که دانش آموزان مدرسه یادگیری مطالعات بین المللی در ساوت گیت، خارج از لس آنجلس به آنها داده بودند، نشان می دهند.

گفتگوهای بحران: بایدن در بحبوحه تنش های فزاینده بر سر تجارت و تایوان با شی چین دیدار خواهد کرد

“این پیام مهمی برای ارائه است. لیپسکی گفت، اما پس از آن او باید به خانه بازگردد و آن را دنبال کند، به طور بالقوه با یک کنگره تقسیم شده که انجام آن آسان نیست.

بایدن باید به کشورها اطمینان دهد که علیرغم نگرانی های داخلی در مورد تورم و فشار برای کاهش هزینه های برخی جمهوری خواهان، کمک های اوکراین در آستانه پایان نیست.

او در هفته‌های اخیر میزبان رهبران آلمان، ویتنام، تانزانیا و پاکستان بوده است و قصد دارد در اجلاس همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه در تایلند پس از پایان G-20 شرکت کند. همچنین گزارش شده است که شی قصد دارد تا قبل از پایان سال از عربستان سعودی دیدن کند.

رقیب برتر: بایدن ضمن ارزیابی مجدد روابط عربستان، استراتژی امنیت ملی را ترسیم می کند

شاو گفت: “شما قرار است گفتگوهای بالقوه صریح تری بین رهبران داشته باشید، جایی که آنها در مورد اینکه در مورد بحران انرژی چه باید کرد، در مورد کمبود مواد غذایی، کمبود کود و چگونگی رسیدگی به جنگ در اوکراین صحبت کنید.” “و شما این تنش را ندارید که پوتین از نظر فیزیکی در اتاق باشد و بر سر آن با هم درگیر شود.”

حضور پوتین باعث از بین رفتن گردهمایی شده بود که معمولاً با ناهارهای کاری و شام گروهی، دست دادن مشتاقانه، سیلی زدن متقابل و عکس های خانوادگی مشخص می شود. کشورهای شرکت کننده همچنین بیانیه های مشترکی را در پایان اجلاس منتشر می کنند که غالباً به جزئیات مربوط می شود، اما قول همکاری در زمینه های مورد علاقه مشترک را می دهد.

جاش لیپسکی، دستیار سابق باراک اوباما و مدیر ارشد کاخ سفید گفت: «معمولاً وقتی این رهبران یکدیگر را می بینند، مهم نیست که چه تنش های ژئوپلیتیکی در حال وقوع است، نوعی احساس رهبری مشترک، مسئولیت مشترک در آن اتاق وجود دارد. مرکز ژئواکونومیک شورای آتلانتیک.

“نفی نیست”: جو بایدن موج قرمز را متوقف کرد و از انتخابات میان دوره ای تقویت غیرمنتظره ای دریافت کرد

برخورد قدرت های جهانی

دولت بایدن به شدت برای این توافق تلاش کرده است، اما با کشورهایی مانند هند و اندونزی که در حال بررسی این هستند که آیا در این توافق مشارکت کنند، با مشکلاتی مواجه شده است.

«هیچ کس واقعاً دیگر نمی خواهد در مورد نامزدی صحبت کند، زیرا این یک کلمه کثیف است. اما من فکر می‌کنم در میان سیاست‌گذاران آسیا به رسمیت شناخته شده است که ما باید با هم صحبت کنیم.»

بایدن ماه ها برای گفتگوی حضوری در مورد جنگ روسیه علیه اوکراین و روابط وخیم چین با تایوان فشار آورده است. او همچنین قصد دارد با شی در مورد تلاش های جهانی برای مبارزه با آب و هوا صحبت کند.

یک روز خوب برای آمریکا: بایدن از انتخابات میان دوره ای استقبال می کند، حتی در حالی که رقابت های کلیدی، کنترل کنگره همچنان بلاتکلیف است

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: در اجلاس سران G20، تنش بر سر روسیه و چین در انتظار جو بایدن است.



منبع