آیا او می دود؟ 5 سوال بزرگ که جو بایدن در وضعیت اتحادیه به آنها پاسخ خواهد داد


این فقط یک سخنرانی دیگر نیست.

سخنرانی وضعیت اتحادیه که رئیس جمهور جو بایدن قرار است سه شنبه شب ایراد کند، احتمالاً بیشترین مخاطبان سال را به خود جلب می کند و طرحی را برای بقیه دوره ریاست جمهوری او ارائه می دهد – از موضع او در قبال جمهوری خواهانی که کنترل مجلس را به دست گرفته اند تا … سوال سیاسی بر سر آینده او

آیا او برای انتخاب مجدد نامزد می شود؟

البته احتمالاً او مستقیماً به آن پاسخ نخواهد داد. انتظار نمی رود تا اواخر این ماه یا آینده اعلام رسمی از نیات او اعلام شود. اما تعادلی که او بین جست‌وجوی زمینه‌های مشترک با جمهوری‌خواهان و ترویج اهداف دموکراتیک که چشم‌انداز محدودی برای تصویب دارند، یک سرنخ خواهد بود.

‘چهار سال بیشتر’: بایدن در حالی که رهبران حزب دموکرات را در فیلادلفیا گرد هم می آورد به سال 2024 اشاره می کند

آیا او مانند رئیس‌جمهوری به نظر می‌رسد که در مقابل احتمالات برای مذاکره درباره هر قانونی که می‌تواند طی دو سال آینده انجام دهد، به نظر می‌رسد؟ یا نامزدی که نیروهای پارتیزانی را برای روز انتخابات بعدی به امید بهبود چشم انداز آینده گرد هم می آورد؟ سازشگر یا جنگجو؟

این سؤالی است که ممکن است وقتی او برای سخنرانی در کنگره و کشور از ساختمان مجلس بالا می رود، پاسخ داده شود.

در اینجا چهار مورد دیگر وجود دارد.

سخنان آغازین او به سخنران مک کارتی چیست؟

بایدن با وضعیت ناخوشایند چهار اسلاف اخیر خود مواجه است. کنترل یکپارچه حزب او بر کاپیتول هیل در یک انتخابات میان دوره ای از دست رفت، به این معنی که مخاطبان دوستانه در ایالت اتحادیه سال گذشته جای خود را به مخاطبان بدبین تر دادند.

او با این واقعیت جدید چگونه برخورد خواهد کرد؟

پرزیدنت جورج دبلیو بوش – که در دوره دوم ریاست جمهوری خود شاهد شکست همتایان جمهوری خواه خود در انتخابات میاندوره ای سال 2006 بود – به ویژه در تصدیق رئیس جدید مجلس بسیار مهربان بود. او در سال 2007 اعلام کرد: «امشب، من به عنوان اولین رئیس‌جمهوری که پیام وضعیت اتحادیه را با این عبارات آغاز کردم، از امتیاز بالا و افتخار متمایز برخوردارم.»

مجلس با تشویق برای اولین سخنران زن ملت، نانسی پلوسی دموکرات از کالیفرنیا، فوران کرد، اگرچه این افتتاحیه صمیمانه از درگیری های آنها که پس از جنگ عراق به وقوع پیوست، کاسته نشد.

با این حال، در سال 2019، رئیس‌جمهور دونالد ترامپ پس از ایراد سخنرانی پس از اینکه دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان را دوباره به دست گرفتند و پلوسی بار دیگر رئیس‌جمهور شد، از هرگونه خوشایندی صرف نظر کرد. او بدون اینکه فرصتی برای ارائه استقبال سنتی به او بدهد، سخنان خود را آغاز کرد. او در سخنرانی خود به دموکرات ها نسبت به پیگیری «تحقیقات مضحک و حزبی» از او هشدار داد. به هر حال از او تحقیق کردند.

امسال، انتخاب رئیس جمهور جدید، کوین مک کارتی جمهوری خواه از کالیفرنیا، به خودی خود تاریخی نبود جز اینکه 15 رای رای گیری طول کشید – رکوردی مدرن، هرچند که احتمالاً تمایزی نیست که او مشتاق بازبینی مجدد آن باشد.

معاون رئیس جمهور ایالات متحده کامالا هریس (L) و نانسی پلوسی رئیس مجلس ایالات متحده (D-CA) رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن را هنگام ایراد اولین سخنرانی خود در مورد وضعیت اتحادیه در ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن دی سی در 1 مارس 2022 تحسین می کنند.

معاون رئیس جمهور ایالات متحده کامالا هریس (L) و نانسی پلوسی رئیس مجلس ایالات متحده (D-CA) رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن را هنگام ایراد اولین سخنرانی خود در مورد وضعیت اتحادیه در ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن دی سی در 1 مارس 2022 تحسین می کنند.

با توجه به سیاست قطبی شده امروز و تعهد اغلب بایدن به دو حزبی بودن، او ممکن است همان کاری را که بوش انجام داد را انجام دهد: طرف مقابل را به گونه ای بپذیرد که حداقل امکان همکاری با یکدیگر را نشان دهد.

بایدن روز پنجشنبه، صبح پس از اولین دیدار خود در کاخ سفید با مک کارتی به عنوان سخنران، در صبحانه ملی نماز گفت: «بیایید کمی دوباره دست به دست هم دهیم. رئیس جمهور گفت که دیدار آنها به خوبی پیش رفته است، اما در نشانه ای از زمان، او احساس کرد که مجبور است اضافه کند: “شوخی نیست”.

آیا دوباره روزهای خوش اینجاست؟

او با یک معمای روبرو می شود. رئیس‌جمهور می‌خواهد برای بیکاری کم سابقه و تداوم رشد اقتصادی ادعای اعتبار کند، اما خطر می‌کند که از تماس خارج شود مگر اینکه تداوم گزش تورم و چشم‌انداز واقعی رکود در سال جاری را اذعان کند. در سال 2021، ناکامی او در جدی گرفتن تهدید تورم و زودتر از آن، به قیمت ایستادن او در مدیریت اقتصاد تمام شد.

فیض شاکر، استراتژیست مترقی و مدیر کمپین ریاست جمهوری برنی سندرز در سال 2020، گفت: “او باید به اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی ها ثابت کند که نسخه های اقتصادی او جهت درستی هستند و کار می کنند.” داستان در مورد اینکه چرا او این کارها را انجام می دهد.”

مت بنت از گروه دموکرات میانه رو راه سوم در پاسخ به سوالی درباره وظیفه بزرگ بایدن در سخنرانی، به سادگی پاسخ داد: «فروش خوش بینی».

رئیس جمهور جو بایدن در نشست زمستانی کمیته ملی دموکرات ها، جمعه، 3 فوریه 2023، در فیلادلفیا صحبت می کند.  (AP Photo/Patrick Semansky) ORG XMIT: OTK

رئیس جمهور جو بایدن در نشست زمستانی کمیته ملی دموکرات ها، جمعه، 3 فوریه 2023، در فیلادلفیا صحبت می کند. (AP Photo/Patrick Semansky) ORG XMIT: OTK

آمریکایی ها هنوز قانع نشده اند. نظرسنجی USA TODAY/دانشگاه سافولک در پایان سال گذشته نشان داد که 45 درصد از رای دهندگان ثبت نام کرده می گویند که این کشور در حال حاضر در رکود بوده است. 15 درصد دیگر گفتند که در افسردگی است. 20 درصد شاهد رکود بودند. فقط 15 درصد گفتند که بهبود اقتصادی در حال انجام است.

نظرسنجی از 1000 رای دهنده ثبت نام شده، که از طریق تلفن ثابت و تلفن همراه در 7 تا 11 دسامبر انجام شد، دارای حاشیه خطای مثبت یا منفی 3.1 درصد بود.

سال نو مبارک؟ نظرسنجی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها نسبت به مسیر کشور، رهبران و آینده آن در آستانه سال 2023 محتاط هستند.

بایدن می خواهد اعتماد کشور را به مسیر اقتصادی که تعیین کرده است افزایش دهد و همچنین هشدار می دهد که اگر کنگره با افزایش سقف بدهی در بهار امسال موافقت نکند، روندهای مثبت ممکن است تغییر کند. در حال حاضر، او می گوید که بر یک لایحه سقف بدهی “پاک” پافشاری خواهد کرد. جمهوریخواهان مجلس نمایندگان خواستار توافقی هستند که شامل کاهش شدید هزینه‌ها باشد، اگرچه آنها مشخص نکرده‌اند که این کاهش چقدر خواهد بود.

آیا تعهد ایالات متحده به اوکراین در حال کاهش است؟

سال گذشته، روسیه پنج روز قبل از اولین وضعیت رسمی بایدن به اوکراین حمله کرد. سخنرانی او برای شروع با اعلام تعهد آمریکا به رهبری ائتلاف بین المللی علیه آن اصلاح شد.

او با تشویق از هر دو طرف گفت: «ما، ایالات متحده آمریکا، در کنار مردم اوکراین هستیم. “ما آماده ایم. ما متحد هستیم.”

در سال بعد، کنگره نزدیک به 50 میلیارد دلار کمک مستقیم بشردوستانه، مالی و نظامی به اوکراین را تصویب کرد. دولت بایدن موافقت کرد که موشک‌های هوا به زمین، پهپادهای انفجاری، کشتی‌های دفاع ساحلی، سیستم‌های نظارتی و راداری پیشرفته و تانک‌های پیشرفته M1 Abrams را در اختیار کیف قرار دهد.

اما برخی از قانونگذاران جمهوری خواه که قدرت را به دست گرفته اند، هزینه آن را زیر سوال برده اند. مک کارتی در آخرین روزهای قبل از انتخابات نوامبر گفت: «من فکر می‌کنم مردم در رکود به سر می‌برند و چک سفید برای اوکراین نمی‌نویسند». حمایت عمومی نیز کاهش یافته است. در نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو، از هر چهار آمریکایی یک نفر می‌گوید که ایالات متحده بیش از حد از اوکراین حمایت می‌کند که 19 امتیاز بیشتر از مارس گذشته است.

آیا رئیس جمهور همان تعهد کاملی را که سال گذشته اعلام کرد تکرار می کند؟

آیا او با مسائل غیرقابل حل مقابله می کند؟

بایدن در سال گذشته به حمایت خود از برخی اقدامات اصلاحی پلیس، از جمله ممنوعیت خفه کردن و الزام دوربین های بدن اشاره کرد، اما او کلمات و انرژی بیشتری را صرف تقبیح جنبش «کم کردن پول پلیس» کرد که توسط برخی از لیبرال ترین صداها در حزبش حمایت می شود. او سپس گفت: «همه ما باید قبول کنیم که پاسخ این نیست که پول پلیس را کم کنیم. “این برای پولیس است. آنها را تامین مالی کنید.”

اکنون، سخنرانی او پس از خشم در مورد مرگ تایر نیکولز 29 ساله در ماه گذشته پس از ضرب و شتم وحشیانه توسط پلیس ممفیس صورت می گیرد. والدین نیکولز بایدن را از گالری تماشا کنند. آنها دعوت نماینده استیون هورسفورد (D-Neb.)، رئیس انجمن سیاه پوستان کنگره، برای مهمان شدن او را پذیرفته اند.

قانونگذاران سیاهپوست از بایدن می‌خواهند تا بر نیاز به اصلاحات پلیس تمرکز کند، اما آنها اذعان دارند که کنگره قادر به تصویب قانون جورج فلوید عدالت در پلیس نبود، حتی زمانی که دموکرات‌ها هر دو مجلس را تحت کنترل داشتند.

رهبران سیاسی در واشنگتن مانند سایر مسائل انفجاری پیش روی ملت – خشونت با اسلحه و مهاجرت در میان آنها – تلاش کرده اند تا وارد عمل شوند.

آیا رئیس جمهور رویکردهای جدیدی ارائه می دهد که ممکن است بن بست را بشکند؟

در سه شنبه برای پاسخ به آن و موارد دیگر هماهنگ کنید.

بیشتر: قرار است طی 2 سال آینده در واشنگتن چه اتفاقی بیفتد؟ آمریکایی ها انتظار زیادی ندارند.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: سخنرانی جو بایدن در مورد وضعیت اتحادیه به پنج سؤال بزرگ پاسخ خواهد داد.



منبع