یک دختر 20 ساله فکر می کرد حشره نیش دارد. او به نوع تهاجمی سرطان تشخیص داده شد و ماه ها بعد درگذشت.


سمت چپ: جنا پاتل در اتاق خوابش برای عکس گرفتن ژست می گیرد.  سمت راست: جنا پاتل در طول درمان شیمی درمانی روی تخت دراز می کشد

جنا پاتل در 20 سالگی به سارکوم یوینگ مبتلا شد.عکس ها توسط Cancer Research UK

  • جنا پاتل 20 ساله فکر می کرد نیش حشره روی شانه اش است. آزمایشات نشان داد که تومور است.

  • پاتل به نوع نادر و تهاجمی سرطان مبتلا شد: سارکوم یوینگ.

  • با وجود شیمی درمانی و برداشتن تومور، جنا در 13 می 2022 درگذشت.

یک دانشجوی 20 ساله بر اثر نوعی سرطان نادر جان خود را از دست داد که به عقیده او نیش حشره روی شانه او تومور بود.

به گفته موسسه خیریه تحقیقات سرطان انگلستان، جنا پاتل از بولتون، بریتانیا، در حال تحصیل برای معلمی در مدرسه بود که پس از باغبانی با مادر و برادرش در بهار 2021، یک توده روی شانه خود پیدا کرد. پس از آزمایش‌های متعدد، که طی آن توده به سرعت رشد کرد، در بهار 2021 تشخیص داده شد که او مبتلا به نوع نادر سرطان استخوان به نام سارکوم یوینگ است.

علائم اولیه سارکوم یوینگ شامل تومور با درد مبهم یا دردناک است

به گفته مؤسسه خیریه Ewing’s Sarcoma Research Trust، سارکوم یوینگ در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جوان شایع‌تر است، زیرا این دوره‌های اوج رشد هستند.

علائم اولیه سارکوم یوینگ شامل درد مبهم یا دردناک در اطراف تومور است که با درد ناشی از آسیب متفاوت است. به گفته موسسه خیریه همچنین می‌تواند تورم قابل توجهی در اطراف تومور وجود داشته باشد که می‌تواند با شرایط دیگری مانند لخته شدن خون اشتباه گرفته شود. اما اگر تومور عمیق باشد، به عنوان مثال در لگن یا ستون فقرات، ممکن است قابل توجه نباشد.

این نوع سرطان نادر است و هر سال تنها 56 مورد جدید در بریتانیا تشخیص داده می شود. به گفته انجمن سرطان آمریکا، برای کسانی که به سارکوم یوینگ مبتلا هستند، اگر سرطان فراتر از تومور اصلی رشد نکرده باشد، نرخ بقای پنج ساله 86 درصد است.

وقتی پاتل در حال تشخیص بود، پدرش برای سرطان ریه تحت درمان بود. مادرش، پریتی پاتل، به Cancer Research UK گفت: “وقتی به ما گفتند که او سرطان دارد، احساس بی‌حسی کردم. این خبر خیلی زیاد بود که می‌دانستم پدرش فقط چند مایل بالاتر از جاده است و همچنین تحت درمان سرطان است.”

پس از تشخیص پاتل در بهار 2021، او بلافاصله شیمی درمانی را آغاز کرد. پزشکان به او گفتند که موفقیت آمیز بود و تا مارس 2022 به طور کامل بهبود خواهد یافت.

جنا پاتل برای گرفتن سلفی ژست می گیرد

چیزی که جنا پاتل فکر می کرد نیش حشره بود، معلوم شد که یک تومور سرطانی است.عکس توسط Cancer Research UK

اما پس از قطع شیمی درمانی و وقفه در درمان، تومور دوباره شروع به رشد سریع کرد. هفته‌ها قبل از کریسمس، او برای برداشتن تومور تحت عمل جراحی قرار گرفت. عمل جراحی به خوبی انجام شد اما تومور بزرگتر از حد انتظار بود.

در اوایل سال 2022، پاتل مشکلات تنفسی داشت و اسکن‌ها نشان داد که سرطان به ریه‌های او سرایت کرده است. در ماه آوریل، شیمی درمانی دیگر تأثیری بر سرطان نداشت و به او تشخیص نهایی داده شد.

او در 13 می 2022، اندکی پس از تولد 21 سالگی خود درگذشت.

پس از مرگ پاتل، خانواده او برای موسسات خیریه سرطان از جمله بیش از 6000 پوند (7345 دلار) برای Cancer Research UK پول جمع آوری کردند.

مادر جنا، پریتی ایستاده و به پسرش (برادر جنا)، لیام نگاه می کند

مادر و برادر جنا که در حال جمع آوری پول برای خیریه های سرطان هستند.تصویر توسط Cancer Research UK

مادرش گفت: “جنا آنقدر مثبت و مصمم بود که الهام بخش همه ما بود. مرگ او حفره بزرگی در زندگی ما ایجاد کرده است و ما عمیقاً برای او تنگ شده ایم.”

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع