کولیو خواننده رپ «بهشت گانگستا» در سن 59 سالگی درگذشت


لس آنجلس (AP) – مدیر او گفت که کولیو، خواننده رپ که با آهنگ های موفقی از جمله “Gangsta’s Paradise” و “Fantastic Voyage” یکی از بزرگ ترین نام های هیپ هاپ در دهه 1990 بود، چهارشنبه در سن 59 سالگی درگذشت.

جارز پوزی، مدیر قدیمی اش به آسوشیتدپرس گفت، کولیو در خانه یکی از دوستانش در لس آنجلس درگذشت. علت بلافاصله مشخص نشد.

کولیو جایزه گرمی بهترین اجرای رپ انفرادی را برای “Gangsta’s Paradise”، موفقیت سال 1995 از موسیقی متن فیلم میشل فایفر “Dangerous Minds” که نمونه آهنگ “Pastime Paradise” استیوی واندر در سال 1976 بود، دریافت کرد و به طور مداوم از MTV پخش شد.

گرمی و اوج محبوبیت او در سال 1996 و در بحبوحه خصومت شدید بین جوامع هیپ هاپ دو سواحل به دست آمد که به زودی جان توپاک شکور و The Notorious BIG را گرفت.

کولیو موفق شد بیشتر در بالای درگیری باقی بماند.

او هنگام دریافت جایزه از روی صحنه گفت: “من می خواهم از طرف کل کشور هیپ هاپ، ساحل غربی، ساحل شرقی و سراسر جهان، این گرمی را دریافت کنم، ما متحد هستیم، تقسیم می شویم، سقوط می کنیم.”

کولیو در مونسن، پنسیلوانیا در جنوب پیتسبورگ، متولد آرتیس لئون آیوی جونیور، به کامپتون، کالیفرنیا نقل مکان کرد. او مدتی را در نوجوانی در کالیفرنیای شمالی گذراند، جایی که مادرش او را به آنجا فرستاد زیرا احساس می کرد شهر بسیار خطرناک است.

او در مصاحبه‌هایی گفت که رپ را از ۱۵ سالگی شروع کرده و در ۱۸ سالگی می‌دانست که می‌خواهد با زندگی‌اش چه کار کند، اما قبل از اینکه تمام وقت خود را وقف لگن کند، به کالج محلی می‌رود و به عنوان آتش‌نشان داوطلب و در امنیت فرودگاه کار می‌کند. -صحنه هاپ

حرفه او با انتشار اولین آلبوم خود در تامی بوی رکوردز در سال 1994 به نام “دزد می برد” اوج گرفت. آهنگ افتتاحیه آن، «سفر شگفت‌انگیز»، به شماره 3 بیلبورد Hot 100 خواهد رسید.

یک سال بعد، “Gangsta’s Paradise” به یک تک آهنگ شماره 1 تبدیل شد، با اشعار آغازین تاریک:

وقتی در دره سایه مرگ قدم می زنم، نگاهی به زندگی خود می اندازم و متوجه می شوم که چیز زیادی باقی نمانده است، زیرا آنقدر در حال خندیدن هستم و حتی مادرم فکر می کند که ذهن من رفته.”

رسانه های اجتماعی با واکنش هایی به مرگ غیرمنتظره روشن شدند.

آیس کیوب: «این خبر غم انگیز است». در توییتر گفت. “من از نزدیک شاهد حرکت این مرد به صدر صنعت هستم. در آرامش بخواب، @Coolio.”

یانکوویچ در توییتی نوشت: «آل عجیب». “RIP Coolio” به همراه تصویری از دو مرد که در آغوش گرفته اند.

کولیو در آن زمان در مصاحبه ای گفته بود که با تقلید 1996 یانکویچ “بهشت گانگستا” به نام “آمیش پارادایس” خوب نیست. اما آن دو بعداً صلح کردند.

این خواننده رپ دیگر هرگز آهنگی به بزرگی “Gangsta’s Paradise” نخواهد داشت، اما موفقیت های بعدی با “1, 2, 3, 4 (Sumpin’ New)” (1996) در سال 1996 و “CU When U Get There” در سال 1997 داشت. “

طبق گفته لومینیت، فروش آلبوم حرفه ای او به 4.8 میلیون رسید، با 978 میلیون استریم درخواستی از آهنگ های او. او در مجموع نامزد شش جایزه گرمی خواهد شد.

و با شخصیت متمایز خود، او تبدیل به یک عنصر اصلی فرهنگی می شد، گهگاه بازی می کرد، در یک نمایش واقعی در مورد فرزندپروری به نام “قوانین کولیو” بازی می کرد، صدایی برای قسمتی از نمایش انیمیشن “ششارهای جاذبه” و موسیقی تم برای Nickelodeon ارائه می کرد. کمدی کمدی «کنان و کل».

او گاه به گاه مشکلات حقوقی داشت، از جمله محکومیت در سال 1998 در اشتوتگارت، آلمان، جایی که یکی از صاحب مغازه‌های بوتیک گفت که او را با مشت کوبید که سعی داشت او را از خرید کالا بدون پرداخت منع کند. او به شش ماه حبس تعلیقی و 30 هزار دلار جریمه محکوم شد.

او از سال 1996 تا 2000 با جوزفا سالیناس ازدواج کرد. آنها دارای چهار فرزند مشترک بودند.





منبع