پس از پایان رو، زنان در ثبت نام رای دهندگان در برخی ایالت ها افزایش یافتند

اما افزایش ثبت نام در میان زنان با این وجود با مجموعه وسیع تری از شواهد که حاکی از آن است که حکم دادگاه انگیزه رای دهندگان را به نفع دموکرات ها ایجاد کرده است، مطابقت دارد. این حزب پس از حکم دادگاه در رقابت برای کنگره به دست آورده است، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دموکرات‌ها در رای عمومی از جمهوری‌خواهان پیشی می‌گیرند – یک سوال نظرسنجی که از رای‌دهندگان می‌پرسد که از کدام حزب برای کنگره حمایت می‌کنند. این حزب همچنین در چندین انتخابات ویژه کنگره از زمان دابز، بهتر از انتظارات عمل کرده است. روز سه‌شنبه، در منطقه‌ای در نوسان در ایالت نیویورک، پت رایان، دموکرات، پس از اینکه سقط جنین را در مرکز مبارزات انتخاباتی خود قرار داد، یک پیروزی شگفت‌انگیز به دست آورد.

در ایالت هایی که اطلاعات وابستگی حزبی را برای رای دهندگان ثبت نام شده جدید جمع آوری می کنند، افزایش در میان زنان نیز با افزایش ثبت نام رای دهندگان دموکرات همراه بود. به طور کلی، 55 درصد از زنانی که در هر یک از احزاب اصلی ثبت نام کرده بودند، دموکرات ها را پس از دابز انتخاب کردند، در حالی که این رقم در ماه قبل از افشای اطلاعات 44 درصد بود.

البته ثبت‌نام به‌طور خودکار به رای تبدیل نمی‌شود، و برخی از زنان ممکن است به‌جای حمایت از حقوق سقط جنین به‌تازگی با آن‌ها مخالفت کنند. اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که زنان بیشتر از مردان می‌گویند که سقط جنین باید در بیشتر یا همه موارد قانونی باشد، اگرچه این شکاف کوچک است. زنان همچنین به احتمال بیشتری می گویند که فقط به نامزدی رای می دهند که می خواهد از حقوق سقط جنین حمایت کند و به دموکرات ها رای می دهند.

بر اساس تجزیه و تحلیل Upshot از 10 ایالت با داده های ثبت نام رای دهندگان، ارقام کانزاس بارزترین مثال از افزایش گسترده تر ثبت نام در میان زنان از زمان تصمیم دابز از دیوان عالی است. طبق این تحلیل، به طور متوسط ​​در ماه پس از دابز، 55 درصد از رای دهندگان تازه ثبت نام شده در آن ایالت ها زن بودند، در حالی که قبل از افشای این تصمیم در اوایل ماه مه، این رقم کمتر از 50 درصد بود.

در فلوریدا، تعداد کل ثبت نام کنندگان جدید قبل از انتخابات مقدماتی ایالت افزایش یافت، اما افزایش درصدی که زنان بودند اندک بود.

این افزایش در 10 ایالت – کانزاس، پنسیلوانیا، اوهایو، اوکلاهاما، فلوریدا، کارولینای شمالی، آیداهو، آلاباما، نیومکزیکو و مین بسیار متفاوت بود – با برخی از ایالت‌ها افزایش قابل توجهی در سهم ثبت‌نام‌کنندگان جدید که زن بودند و دیگران نشان دادند. اصلا تغییر کمی دارد

به طور کلی، با افزایش ثبت نام دموکرات ها، سهم زنان ثبت نام کننده افزایش می یابد، زیرا زنان بیشتر از جمهوری خواهان دموکرات هستند. اما حتی در میان دموکرات‌ها، تفکیک جنسیتی به سمت زنان در ایالت‌هایی که داده‌های ثبت نام احزاب در دسترس بود تغییر کرد.

در هفته پس از تصمیم دادگاه، بر اساس تجزیه و تحلیل لیست رای دهندگان ثبت شده در ایالت، بیش از 70 درصد از رای دهندگان تازه ثبت نام شده در کانزاس زن بودند. سطح غیرمعمول بالایی از ثبت نام کنندگان زن جدید تا زمان برگزاری انتخابات مقدماتی کانزاس در ماه گذشته ادامه داشت، زمانی که مشارکت قوی دموکرات ها به شکست همه پرسی کمک کرد که عملاً به حقوق سقط جنین در این ایالت پایان می داد.

دبی والش، مدیر مرکز زنان و سیاست آمریکا، گفت: «ما می دانیم که آنچه رای دهندگان را تشویق می کند معمولاً جیب آنها، مسئله اقتصادی است. اما آیا این چیزی است که آنها را وادار به ظهور می کند؟ چیزی که آنها را به پای صندوق های رای می کشاند می تواند موضوع سقط جنین باشد. ممکن است این ترس باشد.»

بعد از اینکه دادگاه عالی Roe v. Wade را لغو کرد، این وضعیت تغییر کرد.

در کانزاس، زنان تقریباً دو سوم ثبت نام کنندگان جدید را در هفته های پس از تصمیم گیری تشکیل می دادند که این رقم در حدود نیمی از قبل از افشای اطلاعات بود. اگرچه هنوز آماری از میزان مشارکت زنان در انتخابات مقدماتی اوت وجود ندارد، اما مشارکت در میان رای دهندگان دموکرات به طور غیرعادی بالا بود. از میان کسانی که در انتخابات مقدماتی برای فرمانداری رأی آوردند، 38 درصد دموکرات بودند که این رقم در چهار سال پیش 33 درصد بود.

نظرسنجی نیویورک تایمز/ کالج سینا پس از تصمیم دابز نشان داد که 9 درصد از زنان سقط جنین را به عنوان مهم ترین مسئله خود در نظر می گیرند، در حالی که این میزان در مردان 1 درصد است. از زمان حاکمیت، دموکرات ها به پیام سقط جنین گرایش پیدا کرده اند و میلیون ها نفر را به تبلیغات تلویزیونی سرازیر کرده اند.

این افزایش شواهد ملموس نادری را ارائه می دهد که نشان می دهد تصمیم دیوان عالی رای دهندگان زن را برانگیخته است، اگرچه داده ها نشان نمی دهد که آیا این تغییر به اندازه کافی بزرگ، به اندازه کافی گسترده یا به اندازه کافی پایدار خواهد بود که بر نتیجه انتخابات میان دوره ای در نوامبر تأثیر بگذارد. افزایش ثبت نام در حال حاضر شروع به محو شدن کرده است.

بر اساس فهرست رای دهندگان ایالت، در پنسیلوانیا، بیش از 40000 نفر بیش از دو ماه پس از تصمیم دابز ثبت نام کردند، در حالی که این رقم در همان تعداد روزهای قبل از افشای حکم در اوایل ماه مه حدود 30000 نفر بود. زنان از حدود نیمی از ثبت نام کنندگان جدید قبل از افشای اطلاعات به 56 درصد پس از آن رسیدند. این جهش در هفته اول پس از صدور حکم، زمانی که بیش از 60 درصد از رای دهندگان جدید ثبت نام شده را زنان تشکیل می دادند، بارزتر بود. طبق داده های ایالتی، حداقل در چهار سال گذشته افزایش قابل مقایسه ای وجود نداشته است.

در اکثر ایالت ها، شکاف جنسیتی برای جمهوری خواهان بدون تغییر باقی ماند. اما یک استثنا کانزاس بود، جایی که شکاف در میان جمهوری‌خواهان بیشتر از دموکرات‌ها تغییر کرد. قبل از افشای اطلاعات، حدود 42 درصد از ثبت نام کنندگان جدید جمهوری خواه زن بودند. بلافاصله پس از این تصمیم، سهم زنان به حدود 60 درصد افزایش یافت و سپس به طور میانگین به 54 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده جدید طی هفته های بعد رسید.

در چند ماه اول سال جاری، بیش از نیمی از کانسان هایی که برای رای دادن ثبت نام کردند، مرد بودند.

اوهایو شش هفته ممنوعیت سقط جنین دارد و آیداهو تقریباً ممنوعیت کامل دارد. هر دو ایالت حدود 6 درصد افزایش در سهم رای دهندگان زن داشتند. اما در هر دو، تعداد کل ثبت نام کنندگان پس از تصمیم گیری کمتر از قبل از افشای اطلاعات بود. این کاهش برای مردان بیشتر از زنان بود.

افزایش شکاف جنسیتی به ویژه در دو ایالت که در آن انتخابات ارتباط مستقیمی با قانونی بودن سقط جنین دارد بزرگ بود: کانزاس و پنسیلوانیا، جایی که رقابت فرمانداری در پاییز امسال ممکن است تعیین کند که آیا مجلس قانونگذاری، تحت کنترل جمهوری خواهان، می تواند ممنوعیت سقط جنین را تصویب کند یا خیر.

در نیومکزیکو، جایی که حقوق سقط جنین در خطر نیست، و در کارولینای شمالی، جایی که ممنوعیت 20 هفته ای سقط جنین وجود دارد، اما فرماندار دموکرات ایالت، که برای انتخاب مجدد نیست، سهم ثبت نام کنندگانی که زن بودند، بدون تغییر باقی ماند. امسال، قول داده است که هرگونه محدودیت جدید را وتو کند. در مین، جایی که سقط جنین نیز محافظت می شود، تغییر در شکاف جنسیتی نشان دهنده یک نوسان طبیعی در میان تعداد نسبتا کمی از ثبت نام کنندگان جدید است.

در تابستان امسال در کانزاس، زنان در سراسر ایالت داوطلب شدند تا در رای دهندگان شرکت کنند. یک سخنگوی گفت که در یک سازمان دو حزبی به نام Kansans for Constitutional Freedom که حمایت خود را برای رای منفی به همه پرسی جلب کرد، پس از تصمیم دابز تعداد داوطلبان افزایش یافت. اکثرا زن بودند.

تعداد کل زنانی که برای رای دادن در این ایالت ها ثبت نام کردند، پس از این تصمیم، در مقایسه با ماه قبل از افشای اطلاعات، حدود 35 درصد افزایش یافت. برای مردان 9 درصد افزایش یافت.

والش گفت که از دست دادن حق سقط جنین می تواند زنان را به مشارکت در سیاست فراتر از صندوق های رای تشویق کند، از جمله به عنوان سازمان دهندگان، فعالان و خود نامزدها. چیزی مشابه قبلاً اتفاق افتاده است: جلسه تأیید دادگاه عالی برای کلارنس توماس، که در آن او به آزار جنسی متهم شده بود، قبل از موجی از انتخاب زنان به مجلس سنا در سال 1992 بود. در سال 2018، پس از آن که دونالد ترامپ علیرغم انتشار نواری که در آن درباره دست زدن به زنان رجز می خواند، به ریاست جمهوری رسید.

الکساندرا میدلوود، استاد علوم سیاسی در دانشگاه ایالتی ویچیتا، می‌گوید: «برای بسیاری از زنان مسن‌تر اینجا، وقتی به موضوع سقط جنین نگاه می‌کنند، به یاد می‌آورند که قبل از تصمیم‌گیری در مورد روئه چگونه بوده است. برای زنان جمهوری خواه مستقل و میانه رو، این یک موضوع حزبی نبود. این موضوعی بود که آنها را تحت تأثیر قرار داد و هنوز هم زنان را تحت تأثیر قرار می دهد.

و به خودی خود، افزایش ثبت نام لزوماً معنای زیادی ندارد. ثبت نام کنندگان جدید بخش کوچکی از رای دهندگان را تشکیل می دهند. سهم همه رای دهندگان ثبت نام شده در آن 10 ایالت که زن هستند اساساً بدون تغییر باقی می ماند.

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید