نوع کابوس کووید که مصونیت ما را شکست می دهد بالاخره اینجاست

بنابراین، اگر نوع قبلی Omicron داشتید – مثلاً در طول موج عفونت‌هایی که در روز شکرگزاری گذشته شروع شد و در حدود فوریه به اوج خود رسید – ممکن است هنوز برای چند ماه آنتی‌بادی‌های خوبی داشته باشید. بیش از زمان کافی برای تقویت آنتی بادی های طبیعی در حال محو شدن با دوز جدیدترین تقویت کننده های mRNA.

ویروس با ما تمام نشده است. به این معنی که ما نمی توانیم با آن تمام شود. تقویت شود. و برای تقویت آماده باشید از نو در سال 2023

این خبر بد است. خبر خوب این است که تقویت‌کننده‌های واکسن دو ظرفیتی جدید از Pfizer و Moderna به نظر می‌رسد در برابر XBB به خوبی عمل می‌کنند، حتی اگر واکسن‌های اصلی در برابر XBB کمتر موثر هستند. جلوگیری نخواهند کرد همه عفونت ها و عفونت های مجدد، اما باید به طور قابل توجهی احتمال عفونت شدید را که به طور بالقوه منجر به بستری شدن در بیمارستان یا مرگ شود، کاهش دهند. آدالجا گفت: «حتی با انواعی که از سیستم ایمنی فرار می‌کنند، حفاظت واکسن در برابر آنچه که مهم‌تر است – بیماری شدید – دست نخورده باقی می‌ماند.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

کاهش بدترین نتایج ممکن است. آنتی بادی های طبیعی ناشی از عفونت های گذشته هنوز بهترین و بادوام ترین آنتی بادی ها هستند. آنها برای همیشه دوام نمی آورند. اما در حالی که آنها انجام دادن طول بکشد – چند ماه یا احتمالاً یک سال تمام – شانس ابتلا به یک مورد بد کووید بسیار کم است.

اما اگر همانطور که برخی اپیدمیولوژیست‌ها می‌ترسند، آنتی‌بادی‌های طبیعی سریع‌تر محو شوند و کروناویروس جدید با سرعت فزاینده‌ای جهش پیدا کند، ممکن است یک تقویت‌کننده در سال کافی نباشد. یکی از نگرانی‌ها، اگر مشخص شود که دو بار در سال به تقویت‌کننده‌های جدید نیاز داریم، این است که آیا صنعت می‌تواند به اندازه کافی سریع تزریق‌های تازه ایجاد کند و آژانس‌های بهداشتی می‌توانند به سرعت آنها را تأیید کنند.

دانشمندان برای اولین بار XBB را در ماه اوت شناسایی کردند. این یکی از چندین زیرشاخه اصلی است که از نوع اولیه Omicron تکامل یافته است و جهش‌های بیشتری را در بخش‌های کلیدی ویروس انباشته می‌کند – به‌ویژه پروتئین اسپایک، بخشی از ویروس که به آن کمک می‌کند به سلول‌های ما بچسبد و آنها را آلوده کند.

البته پیامد این است که ما در نهایت به تقویت‌کننده جدید دیگری برای همگام شدن با ویروسی که به سرعت در حال تکامل است نیاز خواهیم داشت. مطمئناً، تقویت‌کننده‌های دو ظرفیتی در برابر نوادگان BA.5 و BA.5 کار می‌کنند. اما در مورد نسل بعدی زیرمجموعه‌های Omicron، نسل بعد از XBB و پسرعموهایش چه می‌توان گفت؟

انواع Scrabble نشان دهنده چیزی است که دانشمندان آن را “تکامل همگرا” می نامند. به این معنا که زیرشاخه‌های ویروسی را جدا کنید که بیشتر و بیشتر از جهش‌های مشابه را می‌گیرند. گویی فرزندان Omicron همه به طور جداگانه یاد می‌گیرند که چگونه نسبت به والدین خود ویروس بهتری باشند و در این فرآیند بیشتر شبیه یکدیگر می‌شوند.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

تصویرسازی عکس توسط ارین اوفلین/The Daily Beast/Getty

تصویرسازی عکس توسط ارین اوفلین/The Daily Beast/Getty

مقامات بهداشتی بیشتر و بیشتری به ایده یک تقویت کننده سالانه کووید می رسند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، حتی ماه گذشته در بیانیه ای این ایده را تایید کرد. بایدن گفت: «از آنجایی که ویروس همچنان در حال تغییر است، اکنون می‌توانیم واکسن‌های خود را سالانه به روز کنیم تا نوع غالب را هدف قرار دهیم. درست مانند واکسن سالانه آنفولانزا، باید آن را در فاصله زمانی بین روز کارگر و هالووین دریافت کنید.

چی است جای تعجب است که XBB برای تبدیل شدن به شکل غالب بعدی ویروس جدید کرونا چقدر رقابت دارد. چندین زیرمجموعه دیگر Omicron نیز در گردش هستند. همه آنها به شدت تکامل یافته اند. بسیاری از آنها در واقع زیرمجموعه ای از جهش های کلیدی را به اشتراک می گذارند، به خصوص در سنبله.

بنابراین در حالی که به نظر می رسد XBB در آسیا در حال افزایش است، یکی از پسرعموهای نزدیک XBB به نام BQ.1.1 به سرعت در اروپا و برخی از ایالت های ایالات متحده گسترش می یابد. موارد دیگری نیز مورد بحث هستند، از جمله BA.2.75.2. هوتز این عموزاده‌های ویروسی را زیرمجموعه‌های «Scrabble» می‌نامد، اشاره‌ای به بازی کلاسیک با کلمات و ترکیبی از نام‌گذاری‌های علمی ویروس‌های نزدیک به هم.

فایزر و مدرنا این تقویت‌کننده‌های جدید را به گونه‌ای فرمول‌بندی کردند که شامل دستورالعمل‌های ژنتیکی به‌طور خاص برای حمله به زیرشاخه BA.5 Omicron باشد، که هنوز شکل غالب SARS-CoV-2 است، اما به سرعت در حال ناپدید شدن است زیرا XBB و سایر زیرشاخه‌های Scrabble رقابت می‌کنند.



<div class="inline-image__caption">
<p>با این حال، یک سوال حتی بزرگتر وجود دارد.  جیمز لالر، متخصص بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا، به Daily Beast گفت: «عامل مهم‌تر این است که مردم یک تقویت‌کننده جدیدتر دریافت کنند.</p>
<p><button class=داستان ادامه دارد

امش آدالجا، کارشناس بهداشت عمومی در مرکز امنیت سلامت جانز هاپکینز، با اشاره به XBB به Daily Beast گفت: «احتمالاً این سیستم ایمنی گریزان است و مشکلاتی را برای درمان‌های مبتنی بر آنتی‌بادی مونوکلونال و استراتژی پیشگیری ایجاد می‌کند».

یک داروساز در طی رویدادی که توسط وزارت بهداشت عمومی شیکاگو در مرکز سالمندان جنوب غربی در 9 سپتامبر 2022 در شیکاگو، ایلینوی برگزار شد، واکسن تقویت کننده کووید-19 را تزریق می‌کند. واکسن تقویت‌کننده اخیراً مجاز در برابر ویروس SARS-CoV-2 اصلی و انواع جدیدتر omicron، BA.4 و BA.5 محافظت می‌کند.

اسکات اولسون/گتی ایماژ

” data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/eXn8nsV7h8.wC.8AytA87A–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQ3MA–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/M5zxM9kAySS_TOrQ.2B9CQ–~B/aD03ODA7dz0xMTcwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/thedailybeast.com/2569b5fc99f70dc9bbfd29e5b004c850″/>

XBB حداقل هفت جهش جدید در طول سنبله دارد. جهش‌هایی که روی هم رفته تشخیص آن را برای سیستم ایمنی ما سخت‌تر می‌کنند و در نتیجه احتمال فرار از آنتی‌بادی‌ها و ورود به سلول‌های ما برای ایجاد عفونت را بیشتر می‌کنند.

حتی اگر یک تقویت کننده جدید هر شش ماه یا بیشتر در دسترس باشد، آیا افراد کافی آن را دریافت می کنند تا در میزان کلی بیماری شدید و مرگ تفاوت ایجاد کند؟ جذب تقویت کننده ها در سطح جهانی در حال کاهش است، اما به ویژه در ایالات متحده، که از زمانی که تنظیم کننده های فدرال در ماه اوت آن را تایید کردند، تنها 10 درصد از مردم از تقویت کننده دو ظرفیتی استفاده کرده اند.

این تجمع جهش ها تعجب آور نیست. تغییرات در امتداد پروتئین سنبله، بیشتر انواع جدید و زیرشاخه های SARS-CoV-2 را مشخص کرده است، زیرا این بیماری همه گیر به سال چهارم خود می رسد.

فرار ایمنی کیفیت رایج است. حداقل دو مورد از زیرمجموعه‌های Scrabble – XBB و BQ.1.1 – برای درمان‌های آنتی‌بادی موجود تقریباً غیرقابل تشخیص هستند و تا حدودی کمتر قابل تشخیص برای آنتی بادی های تولید شده توسط دوزهای اولیه واکسن های پیام رسان-RNA پیشرو.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.