نماینده روسیه مدعی شد غرب مصمم است روسیه را نابود کند

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد، کشورهای غربی از جمله فرانسه و آلمان را متهم کرد که از اجرای توافقات مینسک به میانجیگری دو کشور برای پایان دادن به درگیری بین اوکراین و جدایی‌طلبان در لوهانسک و دونتسک در شرق صنعتی این کشور که اکثراً روسی زبان هستند، عقب‌نشینی می‌کنند. در آوریل 2014 پس از الحاق کریمه به روسیه تشدید شد.

ریچارد میلز، معاون سفیر ایالات متحده، روسیه را متهم کرد که «یک تعهد خود را» در توافق‌نامه‌های مینسک اجرا نکرده است، در حالی که سایر امضاکنندگان – فرانسه، آلمان، اوکراین و سازمان امنیت و همکاری اروپا – «به دنبال اجرای آن‌ها با حسن نیت بودند. “

دی ریویر گفت: «یک و تنها درسی که در اینجا باید آموخت این است که روسیه با حمله به اوکراین، به تنهایی پایان دادن به گفتگو و مذاکره را انتخاب کرده است. این تصمیم به تنهایی بر هم زدن توافقات مینسک، که هدف اصلی آن، به یاد داشته باشیم، ادغام مجدد برخی مناطق دونتسک و لوهانسک تحت حاکمیت کامل اوکراین، در ازای تمرکززدایی گسترده بود، اتخاذ شد.

نشست روز جمعه در شورا – تنها محل بین المللی که روسیه مرتباً در آن با اوکراین و حامیان غربی آن روبرو می شود – به شکاف عمیق بین طرف های متخاصم توجه کرد، زیرا درگیری به دومین سال خود بدون پایان متصور و ده ها هزار تلفات وارد می شود. در هر دو طرف، و حملات نظامی جدید مورد انتظار است.

سفرای غربی پاسخ دادند و روسیه را متهم کردند که از جلسه شورای امنیت استفاده می کند و در آن درس هایی از شکست در حل مناقشه بین اوکراین و جدایی طلبان مورد حمایت روسیه که در سال 2014 آغاز شد برای توجیه آنچه که نیکلاس دی ریویر، سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد آن را “غیر قابل توجیه” خواند، آموخته شد. – حمله روسیه به همسایه کوچکتر خود در 24 فوریه 2022.

نبنزیا غرب را به “روسوفوبیا عمیق” و “عزم برای نابودی کشورم، با استفاده از دیگران در صورت امکان” متهم کرد. و او مدعی شد که علاقه ای به ایجاد یک سیستم امنیتی اروپایی و یورو آتلانتیک در کنار روسیه ندارد، زیرا برای شما چنین سیستمی فقط می تواند علیه روسیه باشد.

سرگی کیسلیسا، سفیر اوکراین در سازمان ملل، روسیه را به نقض توافقنامه های مینسک متهم کرد و به عنوان نمونه از یادداشت مینسک در 19 سپتامبر 2014 که به همه ارتش، شبه نظامیان و مزدوران دستور داده بود اوکراین را ترک کنند، که هرگز اجرا نشد، ذکر کرد.

دی ریویر یادآور شد که دقیقا یک سال پیش، در 17 فوریه 2022، سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، مجدداً به شورا تأکید کرد که توافقات مینسک “تنها مبنای حقوقی بین المللی” برای حل مناقشه در اوکراین است و شایعات درباره روسیه مداخله نظامی بی اساس بود و ناشی از پارانویای غربی بود. چهار روز بعد، روسیه استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت و در 24 فوریه به اوکراین حمله کرد.

ما هیچ اعتمادی به شما نداریم و نمی‌توانیم هیچ قولی را که می‌دهید باور کنیم – نه در مورد عدم گسترش ناتو در شرق، یا تمایل شما برای مداخله نکردن در امور داخلی ما یا عزم شما برای زندگی در آن. نبنزیا گفت: صلح.

او گفت: «حقیقت این است که پوتین یک بار برای همیشه ثابت کرد که مذاکره با او غیرممکن است. تضعیف مداوم و کشتن نهایی توافقات مینسک توسط روسیه این موضوع را کاملاً روشن می کند.

کیسلیسا گفت: اوکراین از «نیروهای سالم در روسیه، در صورت وجود، می‌خواهد که به خود بیایند و پوتین را مجبور کنند تا خواسته‌های مجمع عمومی سازمان ملل را برای توقف فوری استفاده از زور و خروج نیروهای نظامی روسیه از اوکراین اجرا کند». دیکتاتور باید تسلیم شود و به گذشته برود.



منبع

دی ریویر فرانسوی گفت که کشورش و آلمان از سال 2015 “خستگی ناپذیر” برای ترویج گفت و گو بین احزاب کار کرده اند. وی تاکید کرد: «مشکلاتی که در اجرای این توافق‌ها پیش می‌آید هرگز نمی‌تواند به عنوان توجیه یا شرایط کاهش‌دهنده انتخاب روسیه برای پایان دادن به گفت‌وگو با خشونت باشد».

او گفت: «روسیه وقتی درباره قصد حمله به اوکراین هشدار دادیم دروغ گفت. روسیه در حال برنامه ریزی برای جنگ بود در حالی که ما خواستار دیپلماسی و کاهش تنش بودیم و روسیه همچنان مرگ و ویرانی را انتخاب می کند در حالی که جهان خواستار صلح عادلانه است.

سازمان ملل متحد (AP) – یک هفته قبل از سالگرد تهاجم روسیه به اوکراین، سفیر کرملین در سازمان ملل مدعی شد که غرب به دلیل عزم خود برای نابودی روسیه است و اعلام کرد: ما چاره‌ای جز دفاع از کشورمان نداشتیم – از آن دفاع کنیم. از شما، برای دفاع از هویت و آینده خود.»

باربارا وودوارد، سفیر بریتانیا در سازمان ملل نیز به بیانیه ورشینین در شورا اشاره کرد که ادعاهای حمله روسیه یک هفته قبل از دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بی اساس است و گفت که بریتانیا درس هایی آموخته است.

او پس از یک سال جنگ به اعضای غربی شورای امنیت گفت: «بدیهی است که ما نمی‌توانیم در آینده مانند گذشته زندگی کنیم.»

نبنزیا گفت: «شما به خوبی می‌دانستید که روند مینسک برای شما فقط یک پرده دود است تا رژیم کیف را دوباره مسلح کنید و آن را برای جنگ علیه روسیه به نام منافع ژئوپلیتیک خود آماده کنید.»

نبنزیا روسیه «سیاست جنایتکارانه رهبری اوکراین که توسط غرب دسته جمعی تشویق شده بود» را به دلیل امتناع از اجرای توافقات مینسک مقصر دانست.

او گفت: “شما نشان دادید که مذاکره با شما غیرممکن است. شما با ایجاد کندوی نئونازی و نئوناسیونالیست در مرزهای ما و سپس تحریک آن نشان دادید که چقدر خیانتکار هستید.”