نماینده جمهوری خواه کنگره «وفاداری» او را زیر سوال می برد. نماینده چو، دموکرات های مجلس نمایندگان لفاظی “نژادپرستانه” را به باد انتقاد می گیرند

نماینده تد لیو (دی تورنس)، که نماینده ناحیه 36 کالیفرنیا است، نیز پاسخ داد و گفت که او در ارتش خدمت کرده است تا از “حق گودن برای گفتن احمق و نژادپرست” دفاع کند.

جنجال کنونی در بحبوحه افزایش خشونت علیه آمریکایی های آسیایی تبار مطرح می شود. در طول همه‌گیری، آسیایی‌های آمریکایی در کالیفرنیا شاهد افزایش سه رقمی در جرایم ناشی از نفرت بودند.

اعضای کمیته می‌گویند: «پس از قرن‌ها هدف قرار گرفتن به دلیل «به‌اندازه کافی آمریکایی» نبودن و با سوء ظن بر اساس نگاه کردن به «خارجی»، این نوع تلقین و ایجاد ترس تنها جوامع ما را بیشتر به خطر می‌اندازد. ما امیدواریم که رهبری مجلس نمایندگان جمهوری خواه در محکومیت این نوع حملات به آمریکایی های چینی اعم از منتخب یا غیر منتخب به ما بپیوندد.

جودی چو، نماینده مجلس نمایندگان و دیگر دموکرات‌های مجلس نمایندگان پس از آن که یک نماینده جمهوری‌خواه کنگره وفاداری او به ایالات متحده را با استفاده از آنچه آنها می‌گویند ضدآسیایی است، زیر سوال برد، واکنش نشان دادند.

کمیته در بیانیه‌ای گفت: «سکوت شرم‌آور آنها در زمانی است که نفرت ضد آسیایی همچنان جوامع را تهدید می‌کند و جمهوری‌خواهان همچنان به سلاح‌های اطلاعات غلط خطرناک برای قدرت خود خدمت می‌کنند».

لیو گفت: «حمله به وفاداری آمریکایی‌های آسیایی مانند @RepJudyChu یک اقدام نژادپرستانه است که به آسیایی‌های آمریکایی در طول تاریخ ایالات متحده آسیب رسانده است». در توییتر گفت. آسیب رساندن به آمریکایی های آسیایی تبار را متوقف کنید.

روز چهارشنبه، نماینده لنس گودن (تگزاس) در یک برنامه فاکس نیوز حاضر شد تا درباره انتصاب دومینیک انگ توسط رئیس جمهور بایدن به عنوان رهبری منافع تجاری این کشور در آسیا بحث کند. جمهوریخواهان مجلس نمایندگان، از جمله گودن، به FBI نامه نوشتند و ادعا کردند که Ng باید برای ارتباط بالقوه با حزب کمونیست چین مورد تحقیق قرار گیرد.

نماینده جودی چو (پارک D-Monterey) در یک کنفرانس خبری در مرکز شهروند سالمندان لانگلی در پارک مونتری در 23 ژانویه صحبت می کند. (گری کورونادو / لس آنجلس تایمز)

چو در بیانیه‌ای گفت: «این مبتنی بر اطلاعات نادرستی است که توسط یک وب‌سایت افراطی و راست‌گرا منتشر شده است. علاوه بر این، نژادپرستانه است. من بسیار شک دارم که اگر من تبار چینی آمریکایی نبودم، او این دروغ‌ها را منتشر می‌کرد.»

نماینده Hakeem Jeffries (DN.Y.) گفت که “اتهام تهمت آمیز بی وفایی” گودن به چو “خطرناک، بی وجدان و بیگانه هراسانه” بود.

استیل سال گذشته در حالی که برای انتخاب مجدد کارزار انتخاباتی می کرد، پس از پخش تبلیغاتی در مورد رقیب دموکرات خود که از تصاویر و ویدئوهای به شدت اصلاح شده برای پیوند دادن او با حزب جامعه چین استفاده می کرد، با اتهامات “مک کارتیسم” مواجه شد.

دفتر گودن به درخواست برای اظهار نظر بیشتر پاسخ نداد. اما گودن در پاسخ به جفریز، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان و چو را متهم کرد که “در نمایشی بیمارگونه از بی وفایی به ملت ما با کارت مسابقه بازی می کنند.”

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.





منبع

چو، نماینده ناحیه 28 کالیفرنیا، مستقر در دره سان گابریل، اظهارات گودن در فاکس نیوز را که وفاداری او به ایالات متحده را زیر سؤال می برد، «کاملاً ظالمانه» خواند.

دیگر دموکرات‌های مجلس نمایندگان، از جمله آدام بی. شیف، نماینده مجلس نمایندگان، اظهارات گودن را به عنوان “بیگانه هراسی و نژادپرستانه” محکوم کردند. اعضای گروه آمریکایی آسیا و اقیانوسیه در کنگره بیانیه ای منتشر کنید اظهارات گودن منعکس کننده پروفایل های نژادپرستانه آمریکایی های چینی توسط افراط گرایان راست بود که “بسیار خطرناک” بود.

چو، همراه با دیگر دموکرات های مجلس نمایندگان، از انتصاب نگ دفاع کرد و از تلاش‌های همکاران خود برای تضعیف آن بر اساس ادعاهای رسانه‌های دست راستی “با سابقه گسترده در انتشار اطلاعات نادرست” ابراز خشم کردند. روزنامه محافظه کار Daily Caller داستانی را منتشر کرد که ادعا می کند Ng با گروه های اطلاعاتی چین ارتباط دارد و ممکن است قانون جاسوسی را نقض کرده باشد. این رسانه ادعاهای مشابهی را در مورد چو منتشر کرد.

گودن در طول مصاحبه گفت: “من فکر می کنم که جودی چو باید فراخوانده شود.” من یا وفاداری یا شایستگی او را زیر سوال می برم. اگر او متوجه نشود که چه اتفاقی در حال رخ دادن است، پس با یکی از حوزه‌های اصلی خود ارتباطی ندارد.»

چو در سال 2009 به قدرت رسید و اولین زن چینی آمریکایی بود که به کنگره انتخاب شد. قبل از آن، او عضو شورای شهر مونتری پارک بود. او سه دوره شهردار بود و بعداً به عضویت مجلس ایالتی انتخاب شد.

مونتری پارک، کالیفرنیا - 23 ژانویه: جودی چو، نماینده ایالات متحده در حوزه 28 کنگره کالیفرنیا در یک کنفرانس مطبوعاتی در مرکز شهروند ارشد لنگلی در روز دوشنبه، 23 ژانویه 2023 در مونتری پارک، کالیفرنیا به رسانه ها سخنرانی می کند.  تیراندازی در حوالی ساعت 10:20 بعد از ظهر شنبه در داخل استودیوی Star Dance در امتداد بلوک 100 خیابان غربی گاروی تیراندازی کرد و 10 نفر را کشت و 10 نفر دیگر را مجروح کرد.  شب سال نو قمری بود.  یکی از بدترین تیراندازی های دسته جمعی کالیفرنیا در تاریخ اخیر.  (گری کورونادو / لس آنجلس تایمز)

کمیته مبارزات انتخاباتی کنگره دموکرات در بیانیه‌ای از «کمک‌های دگرگون‌کننده چو به کشور و جامعه‌اش» دفاع کرد و این سوال را مطرح کرد که چرا نمایندگان جمهوری‌خواه کالیفرنیا، میشل استیل و یانگ کیم، دو تن از اولین زنان کره‌ای آمریکایی انتخاب شده به کنگره، از چو دفاع نکرده‌اند.